וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר לאודר: "ישראל צועדת בדרך לשלום עם ביטחון"

7.5.2017 / 19:00

איש העסקים היהודי-אמריקני, שמעורבתו מאחורי הקלעים במגעים של ממשל טראמפ לחידוש המו"מ נחשפה בוואלה! NEWS, אמר בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק כי הוא "מאמין שישראל תשגשג יותר מאי-פעם". הרצוג הודה לו: "צריך לתת קרדיט למי שמקדם את השלום"

צילום: הארץ, עריכה: יאיר דניאל

איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר, המעורב במאמצי הבית הלבן לחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, אמר היום (ראשון) כי "ישראל צועדת בדרך לשלום מלווה בביטחון". בנאום בפני הכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, אמר לאודר, המשמש גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, כי "יש לנו נשיא אמריקאי חדש ופרו-ישראלי. דונלד טראמפ. אני מכיר אותו כמעט 50 שנה ואני אומר לכם שיש לישראל חבר טוב וגדול".

לאודר לא התייחס ישירות למעורבותו מאחורי הקלעים במגעים לחידוש המשא ומתן של משל טראמפ, שעליה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. עם זאת, הוא סיפר כי ערך באחרונה סקר בקרב יהדות התפוצות שממנו עלה כי מרבית היהודים אופטימיים בנוגע לעתידנו ועתיד ישראל. "אני חולק את האופטימיות הזו. אני מאמין שישראל תשגשג ותזרח יותר מאי פעם, כי אנחנו בדרך לקראת שלום עם ביטחון", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
יום לפני פגישתו עם טראמפ: אבו מאזן נועד עם המיליארדר רון לאודר
מרוחק מנתניהו, מקורב לטראמפ: לאודר לוחש על אוזן הנשיא

רון לאודר בפגישה עם טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, דצמבר 2016. AP
מכירים עשרות שנים. לאודר וטראמפ, דצמבר/AP

לדברי שורה של גורמים ישראליים ואמריקניים בכירים, השפעתו של לאודר על הניסיון של ממשל טראמפ הולכת וגוברת בשבועות האחרונים, והוא משמש שליח לא רשמי של הנשיא בכל הנוגע לניסיון להשיג את "הדיל" בין ישראל והפלסטינים. בחודש האחרון הוא נפגש פעמיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הפעם האחרונה הייתה בשבוע שעבר, בארוחת ערב משותפת בוושינגטון עם השליח המיוחד של הנשיא לאזור, ג'ייסון גרינבלט, יום לפני פגישתו של אבו מאזן עם טראמפ.

בסביבת ראש הממשלה סבורים שלאודר "לוחש על אוזנו" של טראמפ בנושא הישראלי-פלסטיני, והוא זה שמעודד אותו לנסות להשיג הסכם בין הצדדים. "יש רק שני אנשים שסבורים שאפשר באמת להשיג דיל - טראמפ ולאודר", אמר מקור ישראלי בכיר לוואלה! NEWS. בכיר אחר, המקורב לראש הממשלה, הוסיף כי "לאודר מאוד התקרב לפלסטינים, והוא כנראה אמר לטראמפ שאת הפלסטינים הוא יצליח להביא לשולחן המשא ומתן, ושהבעיה היא נתניהו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ח"כ יצחק בוז'י הרצוג בוועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק 7 במאי 2017. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
לא יודע מהן הכוונות של נתניהו. הרצוג בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

מי שכן התייחס למעורבותו של לאודר במגעים היה יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), שביקש בסוף דבריו בכנס לברך את לאודר לפני שעלה לנאום. "צריך לתת קרדיט למנהיגים שמקדמים את מדינת ישראל, היהודים ואת השלום", הרצוג אמר. הוא נשאל בהופעתו לגבי מאמצי השלום של הנשיא טראמפ, ואמר כי "אני מצדיע למאמצים שלו להביא שלום בין ישראל והפלסטינים. הוא מחויב למטרה. זה גורם לאופטימיות באזור. אני חושב שעד כה, האופן שבו ניהל את המשימה הזו היא ללא רבב. נפגשתי עם ג'ייסון גרינבלט ואחרים, והרגשתי שיש רגע של שינוי".

הרצוג גם נגע בדבריו במשא ומתן שניהל עם נתניהו בשנה שעברה על כניסה לממשלת אחדות, שנועדה גם היא להניע תהליך מדיני, ואמר כי "יש לי ספקות גדולים בנוגע לכוונות של נתניהו". לדבריו, "הייתי שם בשנה שעברה, הסכמנו לנוע צעד אחר צעד אבל אז כשזה הגיע לשיקולים פוליטיים, הוא נסוג. אז אני לא רוצה לחזור על הניסיון הזה שוב. אבל אנחנו יודים שטראמפ רוצה דיל בין ישראל והפלסטינים. מה נתניהו רצה? איננו יודעים. אם הוא יפעל לקדם הסכם, הוא ייהנה מתמיכה פוליטית (לא אמר להצטרף לממשלה, ט"ש), כולל ממפלגתנו. אבל אם הוא יפעל לפי מה שביבי בדרך כלל רוצה, הוא ימצא אותנו כאופוזיציה נחושה, ואני אמשיך לבנות בלוק פוליטי להחלפתו".

במהלך האירוע, נשא דברים גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ואמר כי מדינת ישראל שואפת לכונן הסכם שלום עם הפלסטינים. "אנחנו מחפשים שלום. לשמאל אין מונופול על השלום ולימין אין מונופול על הפטריוטיות. השאלה היא איך להגיע לשלום, וכשאנחנו מדברים על הדיל אנחנו צריכים לדבר על הדיל האמיתי - זה שהוא אפשרי ולא אשליה", אמר.

לאודר היה בעבר מידידיו הקרובים של נתניהו

החברות בין טראמפ ללאודר היא היסטורית, וראשיתה בלימודים משותפים באוניברסיטה בשנות ה-50. הם המשיכו בחוגים משותפים בעשורים שלאחר מכן כאנשי עסקים בחוגים משותפים בניו יורק. לאודר היה בעבר גם אחד מידידיו הקרובים של ראש הממשלה, ובכהונתו הראשונה בשנות ה-90 אף שימש שליח מטעמו במשא ומתן חשאי שניהל עם המשטר הסורי על רמת הגולן. עם זאת, בעשור האחרון היחסים בין השניים הידרדרו בעקבות סדרה של פרסומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בערוץ 10, שלאודר הוא אחד מבעליו.

היחסים הקרירים בין נתניהו ללאודר הפכו מאז ספטמבר האחרון לנתק מוחלט. לאודר הגיע אז לארץ להשתתף בהלווייתו של חבר קרוב נוסף שלו, הנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הביקור, התבקש איש העסקים היהודי מניו יורק לתת עדות במשטרה, בבדיקה שאחר כך הפכה לחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully