וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני פגישתו עם טראמפ: אבו מאזן נועד עם המיליארדר רון לאודר

4.5.2017 / 22:39

יו"ר הרשות הפלסטינית שוחח עם איש העסקים שנחשב לידידו הקרוב של נשיא ארצות הברית. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, מעורבותו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי בניסיון להביא להסכם שלום באזור גוברת בשבועות האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

‏יום לפני פגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש בוושינגטון עם איש העסקים רון לאודר המקורב לנשיא. לאודר משמש כשליח לא רשמי בנושא המזרח התיכון ומייעץ לו בניסיונותיו להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. גורם ישראלי אישר את דבר הפגישה, שעליה דווח הערב (חמישי) בערוץ 10.

לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ובנה של מייסדת ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר, נמנה עם חוג ידידיו הקרובים של טראמפ זה עשרות שנים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, מעורבותו והשפעתו בנושא הישראלי-פלסטיני הולכת וגוברת בשבועות האחרונים. הוא נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לפני פגישתו בבית הלבן בחודש שעבר, ופגישתו עם אבו מאזן השבוע, היא השנייה בחודש האחרון. לוואלה! NEWS נודע כי פגישתם הקודמת של השניים התקיימה בבירה אירופית.

עוד בנושא:
טראמפ לאבו מאזן: "זו העסקה הקשה מכולן? בוא נוכיח שזו טעות"
הבית הלבן: טראמפ "הביע חשש" בפני אבו מאזן מתשלום למשפחות מחבלים
משעל: "ממשל טראמפ יכול לשבור את הקיפאון בין ישראל לפלסטינים"

רון לאודר בפגישה עם טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, דצמבר 2016. AP
נחשב למקורבו של הנשיא. לאודר וטראמפ בפגישה בפלורידה, דצמבר 2017/AP

לדברי שורה של גורמים ישראליים ואמריקניים, לאודר "לוחש על אוזנו" של טראמפ בנושא הישראלי פלסטיני, והוא זה שמעודד אותו לנסות להשיג הסכם בין הצדדים. "יש רק שני אנשים שסבורים שאפשר באמת להשיג דיל - טראמפ ולאודר", אמר מקור ישראלי בכיר לוואלה! NEWS. בכיר אחר, המקורב לראש הממשלה, הוסיף כי "לאודר מאוד התקרב לפלסטינים, והוא כנראה אמר לטראמפ שאת הפלסטינים הוא יצליח להביא לשולחן המשא ומתן, ושהבעיה היא נתניהו".

לאודר היה בעבר אחד מידידיו הקרובים של ראש הממשלה, ובכהונתו הראשונה בשנות ה-90 אף שימש שליח מטעמו במשא ומתן חשאי שניהל עם המשטר הסורי על רמת הגולן, אך בעשור האחרון היחסים בין השניים הידרדרו, בעקבות סדרה של פרסומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בערוץ 10, שלאודר הוא אחד מבעליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
טראמפ בפגישתו עם אבו מאזן, אתמול/רויטרס

היחסים הקרירים בין נתניהו ללאודר הפכו מאז ספטמבר האחרון לנתק מוחלט. לאודר הגיע אז לארץ להשתתף בהלווייתו של חבר קרוב נוסף שלו, הנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הביקור, התבקש איש העסקים היהודי מניו יורק לתת עדות במשטרה, בבדיקה שאחר כך הפכה לחקירת תיק 1,000, "פרשת המתנות".

ראשיתה של החברות בין טראמפ ללאודר בלימודים משותפים באוניברסיטה בשנות ה-50. הם המשיכו בחוגים משותפים בעשורים שלאחר מכן כאנשי עסקים בחוגים משותפים, ואמו של לאודר הייתה מהראשונות לקבל את טראמפ לחברה הניו יורקית שבבעלותה כאיש נדל"ן צעיר.

לאודר הבן תמך בטראמפ במרוצת הקמפיין, ומאז בחירתו הגן עליו בעקביות מפני ההאשמות החוזרות באנטישמיות. כשהבית הלבן השמיט את היהודים מהודעת יום השואה הבינלאומי וזכה לגינוי של כל הקבוצות היהודיות האמריקניות, לאודר היה היחיד שהתייצב מאחורי הנשיא ותקף את המבקרים כמי שמשחקים "משחקים פוליטיים על גבי זיכרון הנספים". הוא יצא בהודעות תמיכה וגיבוי גם למינויו השנוי במחלוקת של דייוויד פרידמן לשגריר בישראל.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully