וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לסיים את שביתת הרעב: בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה

15.5.2017 / 9:00

פרסום ראשון: מקורות פלסטיניים מסרו לוואלה! NEWS כי בפגישה בין הצדדים הבהירו ראשי המודיעין הפלסטיני כי על ישראל להגיע להבנות עם האסירים כדי לסיים את השביתה שמוביל ברגותי. הפלסטינים טוענים כי סירובו של ארדן למו"מ מתסיס את השטח

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ראשי מנגנוני המודיעין הפלסטיניים נפגשו לאחרונה עם בכירים בשב"כ בניסיון להגיע להבנות בנוגע לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים, אולם לא הגיעו להסכמה ולפריצת דרך - כך מסרו היום (שני) גורמים פלסטיניים לוואלה! NEWS.

לפי הגורמים, בפגישה השתתפו ראש המודיעין הפלסטיני הכללי מאג'ד פראג' וראש הביטחון המסכל זיאד הבריח. הצד הפלסטיני הבהיר לבכירי שב"כ כי על ישראל להגיע להבנות עם האסירים ולמלא את דרישותיהם כדי להביא לסיום המשבר. בצד הפלסטיני מאשימים את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הוא זה שמסרב לנהל מו"מ עם האסירים, ובראשם מנהיג השביתה מרואן ברגותי, ובכך רק מחריף את המשבר ויוצר תסיסה רבה בקרב הציבור הפלסטיני.

לקריאה נוספת על שביתת האסירים
ברגותי במסר מהכלא: אם לא ייענו דרישותינו – תהיה הסלמה במאבק
"התיעוד של ברגותי - הפרת זכויות שמחייבת חקירה פלילית"
אפקט בומרנג: בשב"ס דחפו לברגותי טורטית - והפכו אותו לקדוש מעונה

מרואן ברגותי, 2012. AP
ארדן מסרב למו"מ עמו. ברגותי/AP

במסר שהעביר אתמול ברגותי מהכלא באמצעות עורך דינו חאדר שקיראת הוא אמר כי "השביתה נמשכת, ונמשיך במאבקנו לחירות ולכבוד בבתי הכלא, עד שנשיג את מטרותינו". מנהיג השביתה קרא לפלסטינים לפתוח ב"מרי אזרחי". מקורבו של ברגותי, כדורא פארס, מסר לוואלה! NEWS כי ברגותי "לא ידע ולא שמע על סרטון הטורטית" שהפיץ שב"ס ובו נראה בכיר פתח אוכל את החטיף בתאו. הוא הוסיף כי "הם עלולים להפיץ תמונות שלו בעירום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שביתת האסירים - השר ארדן: "ברגותי עושה ניצול ציני באסירים הפלסטינים". קרדיט, עיבוד תמונה
"לא שמע על סרטון הטורטית". ברגותי בסרטון מתאו/עיבוד תמונה, קרדיט

ברקע הדיווחים על אפשרות של חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים בתיווך ארצות הברית, הוסיף פארס כי ברגותי "קרא לא לחזור למשא ומתן ללא היענות לדרישות האסירים". כמו כן, בכיר פתח קרא לארגונים הפלסטינים השונים לחתום על מסמך ובו הם מתחייבים לשמור על לכידות.

בנוגע לתנאיו של האסיר, הוסיף פארס כי ברגותי "עובר חיפושים ארבע פעמים ביום, כולל חיפוש בעירום". לדבריו, "ביום השני לשביתת הרעב הוא עבר לשביתה ללא מים. הוא איבד ממשקלו 15 קילוגרמים, ושוקל כעת 53 ק"ג". הוא עוד אמר כי "אין לו שום ספר, לא קוראן ולא כלום. יש לו מזרון, שמיכה ואותם הבגדים מההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully