וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ראשון לציון לשב"ס: לא נסכים לאשפוז אסירים ביטחוניים בעיר

20.5.2017 / 10:59

לאחר הפרסום על כוונה לשכן אסירים במרכז רפואי בעיר, פתחו תושבים במחאה והפגינו מחוץ למתחם. העירייה נכנסה אף היא לתמונה ושלחה מכתב לשב"ס ובו הביעה התנגדות למהלך. שב"ס: "לא ברור אם יהיו אסירים במוסד זה בעתיד"

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(בוידיאו: על הפגישה בין בכירי שב"כ לבכירים בגדה במטרה לסיים את שביתת הרעב)

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים, שכם, 17 באפריל 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב, שכם/רויטרס

עיריית ראשון לציון שלחה השבוע מכתב לבכירי שירות בתי הסוהר ובו מחתה על האפשרות שאסירים ביטחוניים יועברו למרכז הגריאטרי "מלבן" הנמצא בתחומה. ביום רביעי הפגינו כ-50 תושבים, מחברי ועדי ההורים בעיר, מחוץ למתחם, זאת בעקבות התפשטות הפרסומים על אפשרות העברת האסירים לעיר.

במכתב שנשלח מטעם העירייה וראש העיר, דב צור, צוין כי הקרקע שעליה ממוקם המרכז הוקצתה למשרד הבריאות לצורך שיכון אוכלוסייה גריאטרית בלבד, ולא לשום צורך אחר. עוד נכתב כי העירייה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי למנוע את התממשותו של התרחיש.

אחד המשתתפים בהפגנה, תושב העיר יניב סוויסה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הילדים שלי הולכים לבית ספר הראל ברחוב רמז בראשון לציון. היום בוואטסאפ הכיתתי פורסם שבהמשך הרחוב, בבית החולים הגריאטרי, מתכוונים להביא את האסירים הפלסטיניים שובתי הרעב לטיפול והזנה בכפייה. אני או שום הורה בבית הספר לא אשלח את הילדים שלי לבית הספר כשמאות מטרים מהם נמצאים מחבלים ובני משפחותיהם, ואולי גם מי שמחפש לשחרר אותם. חלמאות וטיפשות, כבר אמרתי".

עוד בוואלה! NEWS:
בניסיון לסיים את שביתת הרעב: בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה
שמלת הכותל: האמירה הפוליטית של מירי רגב על השטיח האדום בקאן
הסנאט דורש את המסמכים שחיבר ראש ה-FBI המודח על חקירת טראמפ-רוסיה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
הבטיחה לפעול למנוע מעבר של האסירים לשטח העיר. עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

בניסיון להרגיע מעט את האווירה, פרסמה העירייה הודעה לתושבים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה. "עקב הפרסומים האחרונים והסערה התקשורתית בנושא הכוונה להעביר אסירים ביטחוניים לבית החולים 'מלבן', ברצוננו להגיב ולהרגיע מעט את הרוחות", נכתב. "מבדיקה מול שירות בתי הסוהר עולה כי מדובר באפשרות שנשקלת בעדיפות אחרונה ואינה רלוונטית כלל בשלב זה".

עוד נכתב בהודעת העירייה: "עיריית ראשון לציון העבירה את התנגדותה הנחרצת והחד משמעית לשימוש בבית החולים 'מלבן' לצורך זה ואף הבהירה כי מדובר בבית חולים הנמצא על קרקע בבעלות העירייה שנמסרה למשרד הבריאות רק לצורך בית חולים גריאטרי לקשישים ולא לשום צורך אחר. העירייה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת למנוע מעבר של האסירים הביטחוניים לשטחה".

משב"ס נמסר בתגובה: "ברגע זה אין סוהרים ואין אסירים במוסד המדובר, לא ברור אם יהיו בכלל בעתיד הרחוק. נכון להיום המקום לא משמש את שירות בתי הסוהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully