וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת צניחה בצה"ל: לוחם מגלן התרסק על הקרקע ונפצע בינוני-קשה

מחקירה ראשונית עולה כי הלוחם נסחף אל מחוץ לשטח הרחיפה ופגע בחומת בטון. צוותי רפואה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם. ככל הנראה, המצנח היה תקין ומדובר בטעות אנוש שהובילה לתאונה

מקום תאונת הצניחה  17 במאי 2017. ג'יליס
הלוחם פונה לרמב"ם עם פגיעת ראש/ג'יליס

לוחם ביחידת מגלן נפצע היום (רביעי) באורח בינוני עד קשה בראשו בהתרסקות במהלך אימון צניחה ליד ראש פינה. הלוחם קיבל טיפול רפואי במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום וצוותי רפואה של צה"ל, ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם.

מחקירה ראשונית עולה כי המצנח היה תקין, ונסיבות התאונה נעוצות ככל הנראה בטעות אנוש. מסתמן כי הלוחם נסחף מחוץ לשטח הרחיפה ופגע בחומת בטון, וכשמקום לא שררו תנאי מזג אוויר קיצוניים. בצה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה, ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, הורה על השבתת הצניחות ב-36 השעות הקרובות.

לפני ארבעה חודשים אירעה תאונת אימונים קשה שבמהלכה נהרג סלבה גרגאי, בן 20 מראשון לציון, שהשתייך לחיל הטכנולוגיה והאחזקה של חיל החימוש. הוא נהרג כשביצע עבודות תחזוקה בנגמ"ש מסוג נמ"ר במהלך אימון של חטיבת גולני בבסיס אל פורן שברמת הגולן, ונפגע בפניו מחפץ כבד. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב קשה מאוד, ושם מת מפצעיו. עם מותו, הקים אלוף פיקוד הצפון דאז אביב כוכבי ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו.

עוד בוואלה! NEWS:
"תכנית הכוכבים" של צה"ל: הצבא יממן רכש ציוד למתגייסים
בכיר בצה"ל: "נערכנו למתקפת הסייבר – ולא הצליחו לפגוע בנו"
הפגנות, תהלוכות וקמפיין ברשת: צה"ל ושב"כ בכוננות ליום הנכבה

(עדכון ראשון: 17:52)

צה"ל מרחיב את עולם הצניחה: פלוגות הסיור של זרוע היבשה, יוצנחו עם ג'יפים וטרקטורונים בלב שטח האויב, אפריל 2012. דובר צה"ל
הגורם לתאונה, ככל הנראה - טעות אנוש/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully