וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות, תהלוכות וקמפיין ברשת: צה"ל ושב"כ בכוננות ליום הנכבה

15.5.2017 / 6:26

במערכת הביטחון נערכים לאירועים לציון יום הנכבה ה-69, שצפוי להיות מתוח מהרגיל בשל השילוב עם שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים. בתי הספר ומשרדי הממשלה יושבתו החל מ-10:30. עריקאת: "חשוב שישראל תכיר בנכבה ותתנצל עליה"

אבי יששכרוף, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

(בווידאו: הפגנות תמיכה באסירים הפלסטינים ברחבי הגדה המערבית, לפני כשבועיים)

במערכת הביטחון נערכים להפגנות ולאירועים נוספים הצפויים בגדה המערבית ובשטחי ישראל ורצועת עזה היום (שני) לציון יום הנכבה. על רקע שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל שנכנסה ליומה ה-29, יום הנכבה ה-69 צפוי להיות מתוח מהרגיל, ובצה"ל ובשב"כ נערכו לאירועים רבים בשטחי הגדה.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי השילוב בין יום הנכבה, המצוין בכל שנה ב-15 במאי, לשביתת האסירים עשוי להביא לריבוי הפגנות, שחלקן עלולות להידרדר לאלימות – בניגוד למצב בשנים הקודמות, אז נערכו הפגנות בעשרות מוקדים, אולם עברו לרוב בשלום. עם זאת, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית צפויים גם הם לפעול על מנת למנוע מההפגנות להפוך לאלימות.

עוד בנושא
זעם על אישור צעדת הנכבה: "עיתוי אומלל, אין ימים אחרים בשנה?"
ברגותי במסר מהכלא: אם לא ייענו דרישותינו – תהיה הסלמה במאבק
"יום זעם" בגדה המערבית: עשרות פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל

חדר המצב של קמפיין טוויטר לציון יום הנכבה, עזה, 14 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
פועלים בכל האמצעים. חמ"ל קמפיין הטוויטר בעזה/צילום מסך, טוויטר

בכלי התקשורת הפלסטיניים וברשתות החברתיות נרשם עיסוק נרחב ביום הנכבה, כולל קמפיין נרחב בטוויטר תחת הכותרת "חוזרים", שקרא לפלסטינים בשטחים הפלסטיניים וברחבי העולם לפרסם הודעות תמיכה בזכות השיבה. כמו כן, חולקו מנשרים ברחובות ופורסמו כרזות תמיכה באסירים הפלסטינים.

הרשות הפלסטינית הורתה לכלל המשרדים הממשלתיים לשתף פעולה עם הוועדה הלאומית העליונה לציון הנכבה, והחל מהשעה 10:30 יושבתו המשרדים, בתי הספר והאוניברסיטאות, על מנת לאפשר לכלל האזרחים להשתתף באירועי הזיכרון. כמו כן, משרד החינוך הפלסטיני העביר הנחייה לבתי הספר לקיים בשעות הבוקר פעילויות בנושא.

כרזות לציון יום הנכבה, 14 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
דרשות יום השישי במסגדים יוקדשו לנושא. כרזה שהופצה לציון יום הנכבה/צילום מסך, טוויטר
כרזות לציון יום הנכבה, 14 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
משרד החינוך הפלסטיני הנחה לקיים פעילויות בנושא. כרזה שהופצה לציון יום הנכבה/צילום מסך, טוויטר

יתרה מכך, משרד הדתות הפלסטיני קרא למטיפים במסגדים להקדיש את דרשות יום השישי בסוף השבוע הקרוב לנושא הנכבה ולאסירים הפלסטינים, ומשרד החוץ הפלסטיני הנחה את כלל השגרירויות והנציגויות הפלסטיניות ברחבי העולם לציין את יום הנכבה, ולהסביר אודות מצבם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל.

בשעות הצהריים, צפויה להיערך תהלוכה מרכזית לציון יום הנכבה, יום סיום המנדט הבריטי בפלשתינה-ארץ ישראל בשנת 1948, שתסתיים בכיכר על שם יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת במרכז רמאללה. כמו כן, בשעה 12:00 יציינו הפלסטינים דקת דומיה, לזכר אירועי המלחמה, שבמסגרתה נכבשו מאות כפרים פלסטיניים בשטח ישראל ותושביהם עזבו או גורשו.

כרזות לציון יום הנכבה, 14 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
יעמדו דקת דומיה. כרזה שהופצה לציון יום הנכבה/צילום מסך, טוויטר

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת פרסם אמש הודעה רשמית, ובה ציין כי "משמעותה של הנכבה, האסון הלאומי שלנו, היא מסע מתמשך של כאב, אובדן וחוסר צדק". לדבריו, "אנו מציינים את טבח דיר יאסין ואבו שושה, לצד מעשי טבח אחרים שהובילו את עמנו לגלות. כמו כמעט כל פשע שבוצע על ידי ישראל לפני ואחרי היווסדה, הפושעים האחראים למעשי הטבח ופשעי המלחמה האלה נהנו מחסינות מלאה".

"על מנת להגיע לשלום צודק ובר-קיימא בין ישראל לפלסטין, חשוב שישראל תכיר בנכבה ותתנצל עליה", הוסיף עריקאת, "אנו קוראים לממשלת ישראל לפתוח את כל הארכיונים משנת 1948 ולהראות לאנשיה את האמת לגבי מה שנעשה לבני עמנו, כולל מדיניות הטיהור האתני שלה והירי בפלסטינים שניסו לשוב לבתיהם".

כרזות לציון יום הנכבה, 14 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
"מסע מתמשך של כאב, אובדן וחוסר צדק". כרזה שהופצה לציון יום הנכבה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully