וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: "נערכנו למתקפת הסייבר – ולא הצליחו לפגוע בנו"

14.5.2017 / 17:00

עם הקמתו של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, במסגרת ארגון מחדש במטכ"ל, הסביר קצין בכיר כי "כל האויבים שלנו מנסים להיכנס לרשת שלנו, אבל לא הצליחו". האגף החדש, שאמון על הגנה על רשתות צה"ל, "מוכן לסייע" גם לרשתות אזרחיות בשעת חירום

צילום: דובר צה"ל

"כל האויבים שלנו מנסים להיכנס לרשת שלנו – ניסיונות, תמיד היו. הצלחה, אין" – כך אמר היום (ראשון) קצין בכיר באגף התקשוב בצה"ל, ששינה את פניו והפך כעת לאגף התקשוב וההגנה בסייבר. בהתייחסות למתקפת הסייבר הבינלאומית שפגעה בכ-150 מדינות בסוף השבוע, הוסיף הבכיר כי "אנחנו, צה"ל ומדינת ישראל, נערכנו. מערכות צה"ל היו מוגנות, ואני לא מכיר שניסו לפגוע בנו".

לדבריו, מתקפת הכופר פעלה באמצעות "פוגען שכבר פורסם". הקצין הבכיר הסביר כי "חברות ההגנה הוציאו תיקונים, ומי שתיקן לא נפגע". הוא העריך כי מתקפות דומות "יקרו גם בעתיד מעת לעת, והמרחב ימשיך להיות מאותגר", אך הבהיר כי "עד היום לא הייתה מוכרת כניסה של גורם עוין לתוך מערכות צה"ל".

עוד בוואלה! NEWS:
200 אלף נפגעו במתקפת הסייבר: "האיום גובר - וגדל במהירות"
בישראל עוקבים אחרי מתקפת הסייבר הענקית: "אלפי מחשבים פגיעים"
בישראל נערכים למתקפת סייבר: "האקרים לא מחכים – הם פועלים מיד"

חמ"ל הסייבר בחיל התקשוב. דובר צה"ל
"נראה אם נכון לעשות שינויים נוספים". חמ"ל הסייבר של צה"ל/דובר צה"ל
חשיפת הכומתה והתג החדשים של אגף התקשוב  מאי 2017. דובר צה"ל
"המרחב ימשיך להיות מאותגר". הכומתה והסמל החדשים/דובר צה"ל

במסגרת ארגון מחדש במטה הכללי, הוקם האגף החדש, שבסמכותו יהיו רשתות צה"ל, מאגרי המידע הצבאיים, לוחמה מבוססת רשת מבצעית, והגנה בסייבר, כולל פעילות בים, באוויר וביבשה. הקצין הבכיר הוסיף כי בשעת חירום, אם צה"ל יידרש לכך, הוא יסייע לחברות אזרחיות, וציין כי "בעבר התבקשנו וסייענו".

יחד עם הקמת האגף החדש, תחת מהלך שנקרא "צה"ל רשתי", יאוחדו רשתות המידע בצה"ל, במטרה להקל על ההגנה עליהן. הקצין הבכיר הבהיר כי לא כל הרשתות יאוחדו, ובסופו של דבר הארגון המחודש של הרשתות יאפשר מצב טוב יותר מבחינת ההגנה עליהן. הוא הוסיף כי "יש אינטרס להיכנס לרשתות המבצעיות, כל האויבים שלנו מנסים לפעול מולנו בכל הכלים, אבל עד היום לא היה אירוע כזה – לא זיהינו חדירה לרשתות".

חשיפת הכומתה והתג החדשים של אגף התקשוב  מאי 2017. דובר צה"ל
מספרים בינאריים, ברק אדום וסמל המטכ"ל. סמל האגף החדש/דובר צה"ל

לדברי הקצין הבכיר, האגף בתצורתו החדשה יפעל לצד "מרכז המודיעין של הסייבר, שמתואם עם כלל גופי המודיעין, מייצר רגולציה ושפה אחת, ואוסף את כל המודיעין הנדרש כדי להגן על צה"ל בממד הסייבר". הוא הוסיף כי יש "יתרון יחסי לכל אחד מהגופים" השותפים למרכז המודיעין – אגף המודיעין של צה"ל ואגף התקשוב. "התצורה מוסכמת בינינו, יש לנו שנה וחצי להוכיח יכולות, ואז נראה אם נכון לעשות שינויים נוספים או להישאר במצב הנוכחי", הוסיף.

חיילי האגף יקבלו תג חדש וכומתה חדשה, במטרה לייצר זהות אחידה. התג החדש, הבנוי על בסיס תג אגף התקשוב, משלב מספרים בינאריים, המשקפים את מרחב הסייבר, ברק אדום המייצג את עולם הקשר והתקשוב, וסמל המטכ"ל המבהיר כי מדובר במרחב רב-זרועי מבצעי, החוצה את כלל מרחבי הפעולה – אוויר, ים ויבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully