וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לא ממהר להקים זרוע חדשה: הגנת הסייבר נשארת באגף התקשוב

1.1.2017 / 13:57

הרמטכ"ל הורה להפוך את אגף התקשוב לגורם בצה"ל האחראי על הגנת סייבר, ולהשאיר את יכולות ההתקפה בידי אגף המודיעין. עוד הוחלט למנות גורם במטכ"ל שישלב ממד סייבר בתכניות מבצעיות של הצבא

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: חמ"ל הסייבר של אגף התקשוב, בתחילת השנה שעברה)

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הנחה שלשום (שישי) להעצים את כוחו של אגף התקשוב, ולהפוך אותו לגורם בצה"ל האחראי על ההגנה בסייבר ועל כוח האדם. עם זאת, האחריות על איסוף המידע וההתקפה יישארו בידי אגף המודיעין. עוד החליט הרמטכ"ל למנות לראשונה גורם במטה הכללי שישלב בכל תכנית מבצעית ממד סייבר, אך דחה בשלב זה החלטה להקים זרוע סייבר עצמאית בצה"ל, שבה ידונו בעוד חודשיים.

המסמך שהוציא איזנקוט הוא המשכו של תהליך שהתחיל בשנה שעברה, שכלל הקמת גוף מטה תחת סגן הרמטכ"ל, שירכז את נושא הסייבר, והקמת חטיבה באגף התקשוב שהעיסוק בתחום הוא ייעודה. הרמטכ"ל אישר לפני כחודשיים לבחון אפשרות של הקמת זרוע סייבר בצה"ל, אך בכירים בצבא הביעו חשש מהתקדמות מהירה לעבר השינוי, שתכליתו איחוד בין יחידות הגנת סייבר באגף התקשוב, עם יחידות שאחראיות על התקפת סייבר באגף המודיעין.

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה חדרה לצבא הדרום - לאגף שאמור למנוע מתקפות סייבר
לפחות 39 הרוגים בפיגוע במועדון באיסטנבול; ישראלית נעדרת
הפיגוע בטורקיה: נמצאה גופתה של בת ה-19 שנעדרה לאחר המתקפה

האיום האלקטרוני: חמ"ל הסייבר של אגף התקשוב בצה"ל נחשף לראשונה. דובר צה"ל
חמ"ל הסייבר של אגף התקשוב/דובר צה"ל
קצין בכיר: "אנחנו רוצים לראות כיצד תחום הסייבר מגיע עד הטנק, ולחיילים"

עם זאת, גם ההחלטה במסמך הרמטכ"ל מהווה שינוי גדול. "אנחנו מבינים שבעולם הסייבר נדרש תהליך על-זרועי", הדגיש קצין בכיר, "היום כל זרוע בונה לעצמה יכולות הגנה, אבל אנחנו רוצים לראות כיצד תחום הסייבר מגיע עד קצה הטנק והחיילים, ולא נשאר רק במחוזות המטה הכללי. במקביל אנחנו מחזקים את העליונות בתחום האיסוף, וזה משהו שאנחנו לא רוצים לפגוע בו, לאור הישגינו".

המסמך שאותו אישר הרמטכ"ל מייצר, לשיטת המטה הכללי, אחדות בסמכות בהגנה בסייבר תחת אגף התקשוב, שיהיה אחראי גם על בניית רשתות המחשבים וההגנה עליהן. כמו כן, תתקיים באגף המחשוב חשיבה כיצד לשלב את הסייבר בצורה טובה יותר בצבא. אגף התקשוב יפתח ראייה על-זרועית בנושא, ובנוסף הנחה איזנקוט לקיים עבודת מטה ולהגדיר תהליכים, סמכות אחריות וייעוד של כל אחד מהגופים באמ"ן ובאגף התקשוב.

"יצרנו אחדות בין בונה הרשת למגן הרשת, ופיתוח הרעיון המבצעי של ממד הסייבר במטכ"ל", אמר הקצין הבכיר. "יהיה גורם שיידע לשלב בתכניות המבצעיות את ממד הסייבר. זה לא קיים היום, כל הגופים שהיו כפופים לסגן הרמטכ"ל כמו מטה הסייבר הצבאי עוברים לאגף התקשוב".

בצה"ל החליטו להתקדם באיטיות לעבר הקמת זרוע סייבר אחת עקב חשש מטעויות או מהלכים של ארגון מחדש שיפגעו בעליונות צה"ל בתחום. "לראשונה בתכנית הרב-שנתית גדעון יש תקציב בעלות של כמה מיליארדי שקלים לנושא", הדגיש הקצין הבכיר, "יש תכנית רב-שנתית לסייבר. אנחנו לא קופצים קדימה ולא תולשים יחידות אלא מתקדמים בהחלטה מדודה. כל המדינות שמקיימות איתנו שיתוף פעולה שואלות על שני נושאים: טרור וסייבר", הדגיש.

חמ"ל הסייבר בחיל התקשוב. דובר צה"ל
חמ"ל הסייבר באגף התקשוב/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully