וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל עוקבים אחרי מתקפת הסייבר הענקית: "אלפי מחשבים פגיעים"

14.5.2017 / 9:50

48 שעות אחרי אחת ממתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה שפגעה ב-75 אלף מחשבים במאה מדינות, נערכים במגזר הציבורי והחברות הגדולות במשק ליום מתוח לאור החשש מגניבת מידע ופגיעה בפעילות הליבה. "למרות הדיווחים, בישראל יש אלפי מחשבים שחשופים לפרצת האבטחה", אמר מומחה

צילום: רויטרס

משרדי הממשלה והחברות במגזר הפרטי שחוזרים היום (ראשון) לפעילות נערכים ליום מתוח ברקע אחת ממתקפות הסייבר הגדולות בהיסטוריה, שפגעה בסוף השבוע ב-75 אלף מחשבים על פני כמאה מדינות. הארגונים הגדולים במשק חוששים מגניבת מידע ונזקים משמעותיים בפעילות הליבה.

ברוב התקיפות היה מדובר בתוכנות שדרשו מהמשתמש כופר בתמורה להשבת המערכת לפעילות. בין היתר, המתקפה פגעה בשירותי בריאות, תקשורת ומשלוחים.

מטה הסייבר הלאומי פרסם אמש הנחיות לחברות ולאזרחים כיצד לשפר את רמת ההגנה. כך, למשל, הודיע כי יש לבצע גיבוי למידע בעותק נפרד, להתקין עדכוני אבטחה של מיקרוסופט ואנטי וירוס, ולהימנע מפתיחת מיילים וקבצים ממקור לא מזוהה. "בהתאם לרגולציה בתחום הסייבר, הוחלט להעביר את הטיפול במשק האזרחי ובמשרדי הממשלה לידי מטה הסייבר הלאומי", אמר גורם ביטחוני המתמחה בתחום.

לדבריו, "מערכת הביטחון ויחידותיה ערוכות ומוכנות למתקפות סייבר 24 שעות ביממה לאורך כל ימות השנה, ובאירועים כאלה היא רק מגבירה ערנות. תשומת הלב העיקרית מופנית למגזר האזרחי".

לקריאה נוספת:
בישראל נערכים למתקפת סייבר: "האקרים לא מחכים – הם פועלים מיד"
מתקפת הסייבר: בעולם מעריכים את הנזק, בישראל חוששים מפגיעה
מתקפת הסייבר הענקית: גם אתם בסכנה - עדכנו את ווינדוס עכשיו

מתקפת סייבר של האקרים, אילוסטרציה. רויטרס
משרדי הממשלה והחברות עוקבים בדריכות. מתקפת סייבר/רויטרס

אדם פלד, בעלים של Cybergrip, המספקת שירותי יעוץ והגנת סייבר מתקדמים, אמר על אף שלא התקבלו דיווחים על פגיעה נרחבת בישראל, הסכנה לא דילגה עלינו. "בבדיקה שביצענו הבוקר הופתענו לגלות שלמרות כל הדיווחים והפניות האקטיביות, בישראל יש אלפי מחשבים ושרתים שחשופים לפרצת האבטחה המדוברת. זה בנוסף לעדכונים הכרחיים הנדרשים כתוצאה מהתפתחות של אותו וירוס כופרה ממשפחת WannaCrypt", אמר.

אביחי בן יוסף, מנהל טכנולוגיות ב-Cymulate, המפתחת כלים אוטומטיים לבדיקות חדירה והגנה מפני מתקפות סייבר, אומר כי ב-48 השעות האחרונות צוות בדיקות החדירה בחברה בחן מאות וריאציות של וירוס הכופרה, כדי לוודא הגנה טובה ועדכנית. הוא מציע לכל מי שחושש מהדבקות לבחון את מצב מוכנות הרשת שלו באמצעות בדיקה אוטומטית, בין היתר כפי שמציע חברתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully