וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף נפגעו במתקפת הסייבר: "האיום גובר - וגדל במהירות"

14.5.2017 / 14:34

ראש סוכנות השיטור האירופית אמר כי 150 מדינות נפגעו במתקפה. הוא הזהיר כי מחר, עם תחילת שבוע העבודה במקומות רבים בעולם, מספר הנפגעים במתקפה חסר התקדים ינסוק. "נראה שמדובר בשיטת פעולה של פושעים"

צילום: רויטרס

מתקפת הסייבר העולמית פגעה ב-200 אלף מחשבים בלפחות 150 מדינות, והמספר רק עשוי לגדול עם חזרתם מחר (שני) של אנשים רבים לעבודה – כך הודיעה היום המשטרה אירופית, יורופול. מומחי סייבר סבורים כי התפשטות הווירוס "Wannacry", תכנת כופרה שנעלה מחשבים במפעלי רכב, בבתי חולים, בחנויות ובבתי ספר, הואטה, אולם עשויה להתפרץ שוב.

לדברי ראש היורופול, רוב וויינרייט, המתקפה הייתה ייחודית בכך ששולבה עם "תולעת", כך שההדבקה קרתה במהירות. "ההיקף הוא חסר תקדים, המניין האחרון הוא 200 אלף נפגעים ב-150 מדינות, רבים מהם עסקים, כולל תאגידים גדולים", אמר. "אנחנו נמצאים תחת איום גובר. המספרים גדלים. אני דואג מהיקפם של המספרים כשאנשים יפתחו מחר את המחשבים שלהם".


לקריאה נוספת:
בישראל עוקבים אחרי מתקפת הסייבר הענקית: "אלפי מחשבים פגיעים"
לא ידוע מי אחראי למתקפת הסייבר: בעולם נאמד הנזק, ובישראל חוששים

מתקפת סייבר של האקרים, אילוסטרציה. רויטרס
השילוב של תכנת כופרה ו"תולעת" הביא למספר הנפגעים הגבוה/רויטרס

הוא הוסיף כי סוכנות השיטור האירופית וסוכנויות אחרות לא יודעות מי אחראי למתקפה, אך "נראה שמדובר בשיטת פעולה של פושעים, וזאת התיאוריה הבסיסית שלנו. הסכומים היו יחסית קטנים, מ-300 דולר ל-600 דולר אם אתה לא משלם בתוך שלושה ימים. למיטב ידיעתנו, רוב האנשים לא שילמו את הכופר שדרשו מהם, כך שמדובר בסכום די קטן שאותו הרוויח אותו ארגון פשיעה עד עכשיו".

ראש היורופול אמר כי הסוכנות מודאגת במיוחד מהגנת הסייבר במגזר הרפואי, שאוגר מידע רגיש. עם זאת, הוא סירב לומר אם מערכת הבריאות הציבורית בבריטניה מתוקצבת כדרוש. בתי חולים רבים בממלכה נפגעו במהלך מתקפת הסייבר ביום שישי, ושר ההגנה מייקל פאלון אמר כי ממשלתה של תרזה מיי השקיעה 50 מיליון ליש"ט בשיפור מערכות המחשוב בבתי החולים הציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully