וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה אמריקני לסייבר: "ארגון רוסי אחראי לפריצה למטה מקרון"

6.5.2017 / 9:44

מכון מחקר מניו יורק טוען כי מצא קשר רוסי לפריצה למטה מועמד המרכז לנשיאות צרפת יום לפני שהמרוץ מוכרע. לדבריו, אותרו עקבות של ארגון האקרים, שמקושר לשירות המודיעין של צבא רוסיה. הרשויות בצרפת הפצירו בכלי התקשורת לא לפרסם את תוכן המיילים שהודלפו

עריכה: ניר חן

האחראים לפריצה הלילה (שבת) למטה הקמפיין של מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון טרם ברורים, אך מומחה אמריקני לסייבר סבור כי ארגון המקושר לשירות המודיעין הראשי של צבא רוסיה (GRU) עומד מאחוריה. בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר ויטאלי קרמז, מנהל מכון מחקר למודיעין סייבר "פלאשפוינט" מניו יורק, כי בדיקתו מעלה שהארגון APT 28 הוא האחראי לפריצה. קרמז הוסיף כי מצא מאפיינים דומים לפריצה במהלך הבחירות בארצות הברית, שיוחסה לאותו ארגון.

תשעה ג'יגהבייט של מיילים השייכים למטה המועמד מקרון הודלפו לרשת, יום לפני הסיבוב המכריע בבחירות לנשיאות. ממשרד הפנים הצרפתי נמסר כי לא תינתן התייחסות לדיווח מאחר שהקמפיין הסתיים הלילה. ועדת הבחירות הודיעה כי תקיים ביום ראשון דיון בנושא והפצירה בכלי התקשורת המקומיים שלא לפרסם את תוכן המסמכים, ואף נמסר כי פרסומם עשוי להוות עבירה פלילית.

בחודש שעבר רשם הארגון APT 28 כמה כתובות אינטרנט המחקות את שם המפלגה של מקרון, En Marche (קדימה),שככל הנראה שלחה מיילים מודבקים בווירוס למחשבי הקמפיין כדי לפרוץ אליהם, כך לפי קרמז. דומיינים אלה כוללים את onedrive-en-marche.fr ו-mail-en-marche.fr.

עוד בוואלה! NEWS:
לה פן מתכוננת לרגעי ההכרעה: "גם אם אפסיד - זה ניצחון אידיאולוגי"
רגע האמת: רבע מבעלי זכות הבחירה בצרפת יימנעו מהצבעה
צרפת: אחרי תלונה של מקרון - נפתחה חקירה על הפצת "פייק ניוז"

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בוועידה עסקית, פריז, 31 בינואר 2017. רויטרס
לא יסבול הפגיעה בדמוקרטיה. מקרון/רויטרס

"אם הפריצה נעשתה בידי מוסקבה, ההדלפה עשויה להיות הסלמה של המבצעים הרוסיים שכוונו נגד הבחירות לנשיאות ארצות הברית, והתרחבותם ממאמצי ריגול פשוטים לניסיונות בוטים להטות תוצאות בחירות", אמר קרמז.

הקבוצה המדוברת מכונה על ידי גורמי מודיעין במערב "דוב מגונדר" (Fancy Bear). לא ברור לחלוטין כמה האקרים פועלים בשירותה, וכמעט בטוח שהם אינם פועלים ממקום אחד אלא מפוזרים ברחבי רוסיה ואף במדינות אחרות בעולם. בעבר פעלו אנשי היחידה נגד ממשלת גאורגיה בעת הפלישה הרוסית למדינה, ולאחר מכן כנגד ממשלת אוקראינה. היחידה מעורבת גם בפריצה לשידורי הטלוויזיה בצרפת, שיוחסה תחילה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

צוות הקמפיין של מקרון מסר הלילה כי המועמד "נפל קורבן להדלפת מידע גדולה". לטענת אנשיו, במידע שפורסם הן מיילים מזויפים והן אמתיים, במטרה לזרוע ספק ובלבול בקרב הגולשים לקראת הבחירות. "מטה מקרון לא יסבול את ערעור הפגיעה באינטרסים החיוניים של הדמוקרטיה. נערוך ניתוח מעמיק של ההדלפות", נמסר. עם זאת, לטענת מטה הקמפיין, המסמכים אינם מעוררים סיבה לדאגה, שכן הם "משקפים התנהלות נורמטיבית של קמפיין לנשיאות".

הילרי קלינטון באירוע "אישה למען אישה" בניו יורק, 2 במאי 2017. רויטרס
"הסלמה של המבצעים הרוסיים נגד ארצות הברית". קלינטון/רויטרס

הלילה התגית Macronleaks# הפכה לנפוצה מאוד בטוויטר, ואחד הגולשים שהשתמש בה היה פלוריאן פיליפו, סגן יו"ר מפלגת "החזית הלאומית", שבראשה עמדה עד לפני שבוע מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן. "האם 'מקרוןליקס' יחשוף בפנינו משהו שהעיתונות החוקרת הרגה בכוונה?". בתגובה, כינה דוברו של מקרון את הציוץ "נתעב". גם עמוד הטוויטר של "ויקיליקס" הפיץ את המסמכים לצד התגית, אך הודיע כי אינו אחראי לפריצה.

בן נימו ממכון מחקר בריטי בשם "מעבדה לחקר פורנזיקה דיגיטלית" אמר כי מבדיקה ראשונית שנערכה הראשונים שהפיצו את המסמכים ברשתות החברתיות היו דווקא חברי קבוצת רשת של פעילי ימין קיצוני אמריקנים. פרסומיהם הופצו לאחר מכן על ידי תומכי לה פן בצרפת. הראשון שהפיץ את התגית "מקרוןליקס" היה ג'ק פוסובייק, פעיל תומך הנשיא דונלד טראמפ מוושינגטון הבירה, המפעיל אתר הנקרא "Rebel-TV".

במהלך הקמפיין טענו כמה פעמים אנשיו של מקרון כי נעשו ניסיונות פריצה למחשביהם. לפני כשבועיים מטה הבחירות אישר כי הוא היה יעד לחמש תקיפות סייבר מאז ינואר, אולם הבהיר כי לא נגנב מידע. חוקרי חברת אבטחת המידע היפנית "טרנד-מיקרו" האשימו בכך האקרים רוסים, וטענו כי מקרון נפל קורבן לציתות עבור הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully