וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אחרי תלונה של מקרון - נפתחה חקירה על הפצת "פייק ניוז"

4.5.2017 / 15:23

התביעה במדינה תחקור את הטענות שהועלו נגד מועמד המרכז לנשיאות, שהושמעו גם על ידי לה פן ולפיהן הוא מחזיק בחשבון סודי בחו"ל. הפצת שמועות כדי להטות תוצאות בחירות היא עבירה פלילית

העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
מקרון ולה פן בעימות, אתמול/AP

התביעה בצרפת פתחה בחקירה על הפצת מידע כוזב במטרה להשפיע על ההצבעה בבחירות, בעקבות תלונה מצדו של המועמד עמנואל מקרון - כך מסר היום (חמישי) גורם במערכת המשפט הצרפתית. מוקדם יותר היום הגיש מועמד המרכז, המוביל בסקרים לקראת הסיבוב השני והמכריע ביום ראשון, תלונה על דברים שאמרה יריבתו מארין לה פן במהלך העימות ביניהם אתמול, כשטענה שהוא מנהל חשבון בנק בחו"ל. מקרון מכחיש זאת. העונש בצרפת על הפצת שמועות כדי להטות את תוצאות הבחירות עשוי להגיע למאסר.

במפלגתו של מקרון הסבירו כי את פתיחת ההליך המשפטי בעקבות קמפיין באינטרנט שהחל לפני העימות אמש, ובו נטען כי מקרון מסתיר כספים בחשבון במדינה המשמשת מקלט מס. מועמדת הימין הקיצוני, שפיגורה בסקרים עומד על כ-20%, מנסה להציג את יריבה הצעיר כחלק מהאליטה המנותקת מהעם ומבטיחה יד קשה נגד הטרור וההגירה.

בסוף העימות, שבו צפו כ-15 מיליון איש, אמרה לה פן כי "ייתכן שמקרון מחזיק בחשבון סודי". הוא זעם על הדברים, ואמר היום בריאיון לרדיו כי לה פה עומדת מאחורי הקמפיין הזה. לפי סקר שפורסם ברשת BFMTV כ-63% מהצופים בעימות סברו כי מקרון היה משכנע יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully