וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן תקפה בעימות הנשיאותי: "הארגונים המוסלמים מפיצים שנאה"

ארבעה ימים לבחירות בצרפת, שני המועמדים לנשיאות נפגשו בעימות אחרון. מועמדת הימין הקיצוני טענה: "אתה מחכה לפיגוע". מקרון השיב: "את תובילי למלחמת אזרחים", ולה פן עקצה "אל תשחק איתי במורה ותלמיד"

עריכה: ניר חן

המועמדים לנשיאות צרפת עמנואל מקרון ומארין לה פן השתתפו אמש (רביעי) בעימות אחרון, לקראת ההצבעה ביום ראשון הקרוב בסיבוב השני והמכריע. מקרון, שר האוצר לשעבר בממשלתו של הנשיא פרנסואה הולנד ומנהיג המפלגה הצעירה "קדימה!", הוביל לאחר העימות בסקרים על פני לה פן, מנהיגת הימין הקיצוני וראשת מפלגת "החזית הלאומית" עד לשבוע שעבר.

העימות, ששודר ברשת TF1, נחשב לאחד מאירועי הקמפיין האחרונים לקראת הסיבוב השני, והוא נמשך שעתיים ו-20 דקות. לה פן ומקרון ניצלו את ההזדמנות להציג שוב בפני המצביעים את עיקרי המדיניות שלהם – ולהחליף מהלומות. כבר במחצית השעה הראשונה לעימות, נדרשו המנחים להשתיק את שני המועמדים, לאחר שאלה צעקו זה על זו.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה בצרפת: לה פן העתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני
פחות משבוע לבחירות: שוטר נפצע אנוש בהפגנת חג הפועלים בפריז
מקרון חותך ימינה: על האיחוד לעבור רפורמה - או שיהיה "פרקזיט"

העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
"שותף של הטרור האסלאמיסטי". מקרון ולה פן, אמש/AP

בנוגע לאיום הטרור, לה פן הבטיחה כי תכניתה תמגר את האיום – ואילו זו של יריבה לא תצליח. "צריך למגר את האידאולוגיה הקיצונית במדינה. אתה לא תעשה את זה", הטיחה לה פן. לדבריה, "אתה מחכה לפיגוע, אני לא רוצה לחכות. אתה שותף של הטרור האסלאמיסטי".

לה פן גם קראה לפירוק ארגון הגג של הארגונים המוסלמים במדינה, שהביע תמיכה במקרון. "הם שונאים יהודים, שונאים הומוסקסואלים, הם מפיצים שיח של שנאה", קראה. הוא הוסיפה כי יש לעצור מימון לארגונים בצרפת ממדינות כמו קטאר וערב הסעודית: "צריך לסגור את הברז של הקיצוניות".

מקרון, מצדו, טען כי הוא "לא נופל למלכודת" שלה פן נפלה אליה, לטענתו. "הקיצונים ניזונים מהפלגנות שאת מביאה עמך, ומקווים שתביאי למלחמת אזרחים", קרא.

הוא המשיך והציג את עיקרי המדיניות הביטחונית שלו, תוך שהוא מדגיש את הצורך לחזק את פעילות המשטרה ואת סוכנויות הביון, וקורא לשתף פעולה עם ארגוני האיחוד האירופי במאבק בטרור – דבר שלטענתו לה פן מתנגדת אליו.

בהמשך דחתה את האשמותיו ואמרה: "אתה מנסה לשחק איתי במורה ותלמיד". זאת, בהתייחס לנישואיו של מקרון לרעייתו, שהכיר בנעוריו כשהייתה מורתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עמנואל מקרון ומארין לה פן בעימות נשיאותי, פריז, צרפת, 3 במאי 2017. רויטרס
"גלובליזציה פראית" מול "העבר". מקרון ולה פן, אמש/רויטרס

לה פן שבה וטענה כי הממשלה הצרפתית לא אחראית לגירוש היהודים מהמדינה במהלך מלחמת העולם השנייה. "צרפת הייתה בלונדון", טענה, בהתייחסות לכך שהממשל הגולה נמצא במהלך המלחמה בבירה הבריטית. "צרפת לא הייתה לא שותפה לזוועה הזאת. זה היה משטר וישי, שהיה אחראי".

מקרון השיב והבהיר כי הנשיא לשעבר ז'אק שיראק כבר הכיר באחריותה של פריז לגירוש היהודים. לה פן התעקשה: "מבחינה משפטית, צרפת לא הייתה אחראית. זה היה משטר וישי". בסיום הדיון בנושא, מקרון טען כי יריבתו פגעה בדבריה בקהילה היהודית.

העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
"פגעת בקהילה היהודית". לה פן ומקרון, אמש/AP

לה פן האשימה את מקרון בהיותו "מועמד התומך בגלובליזציה פראית", וביקשה להציג את משנתו הכלכלית הליברלית כמזיקה לציבור העובדים. כמו כן, מועמדת הימין הקיצוני ביקשה להדגיש את חוסר הניסיון של מקרון הצעיר, שכיהן במשך ארבע שנים כיועץ כלכלי לנשיא ושנתיים נוספות כשר, בממשלתו של הולנד, שסובל מחוסר פופולריות חריג. "אתה מועמד של ברירת מחדל", טענה. "אתה היורש של פרנסואה הולנד, שתומך בך פעמיים ביום. למה אתה לא מקבל על עצמך את המורשת הזאת?".

מקרון, מנגד, טען כי עמיתתו "רק רוצה לדבר על העבר" ולא מציעה פתרונות של ממש לבעיות הכלכליות הניצבות בפני הצרפתים. כמו כן, הוא לעג לדרישתה "לצאת מיד מאירופה ולסגור את הגבולות", ואף הזכיר את משנתו הגזענית של אביה, מייסד מפלגתה, ז'אן-מארי לה פן.

השניים גם התווכחו בנוגע ליחס לאיחוד האירופי, ומקרון הדגיש את החשיבות של המשך הפעילות במסגרת גוש האירו. לה פן הציעה מטבע צרפתי שיהיה בשימוש לצד האירו, ועקצה: "בכל מקרה, צרפת תישלט בידי אישה - אני או הגברת מרקל", בהתייחסות לקנצלרית גרמניה, המובילה את האיחוד האירופי. מקרון, מנגד, טען כי לה פן "כנועה בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully