וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: לה פן העתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני

2.5.2017 / 20:07

קטעים שנשאה מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות בנאום לרגל 1 במאי נלקחו מדברים שאמר פיון, שסיים במקום השלישי. עם זאת, במפלגתה הגנו על המהלך וטענו כי זה ניסיון למשוך קולות לקראת הסיבוב המכריע בראשון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מארין לה פן ספגה היום (שלישי) ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות אחרי שהעתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני פרנסואה פיון, אולם מקורביה של לה פן טוענים כי זאת רק "קריצה" לבוחריו. פיון הפסיד בסיבוב הראשון ביום ראשון שעבר, וסיים במקום השלישי, עם כ-20% מהקולות. הוא טרם הגיב לפרשה.

לפי הסקרים, לה פן מפגרת אחרי מועמד המרכז עמנואל מקרון בכ-20% לקראת הסיבוב המכריע ביום ראשון הקרוב. כדי לצמצם את הפער, היא זקוקה להרחיב את בסיס הבוחרים שלה, אך פיון הפציר בתומכיו להצביע למקרון לאחר שהפסיד בסיבוב הראשון. גם מקור אחר לקולות, תומכיו של מועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, חומק ממנה אחרי ששני שלישים מחברי תנועתו הודיעו כי יימנעו בסיבוב השני, והיתר יתמכו במקרון.

לקריאה נוספת:
פחות משבוע לבחירות: שוטר נפצע אנוש בהפגנת חג הפועלים בפריז
מקרון חותך ימינה: על האיחוד לעבור רפורמה - או שיהיה "פרקזיט"

בחירות לנשיאות צרפת 23 באפריל 2017. רויטרס
לא מתנצלת. לה פן/רויטרס

באחד הקטעים מנאומה, שאותו היא נשאה אתמול ונמשך 50 שניות, לה פן דיברה על אנשים הלומדים צרפתית בארגנטינה ובפולין, ועל רשימות המתנה ללימודים בבתי הספר מרשת "אליאנס" ברחבי העולם, מילה במילה מדברים שאמר פיון בנאום שנשא באמצע החודש שעבר. לה פן הוסיפה לכך כי זאת הוכחה לכך שצרפת היא יותר מכוח צבאי ותעשייתי, ושהיא "יכולה וחייבת" לחזור ולהיות מעצמה.

זה היה הנושא השני המדובר ביותר בטוויטר בצרפת, בהשטאג #פלגיאט. ההעתקה מזכירה את זו שהתרחשה במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה, כשמלאניה טראמפ נשאה דברים דומים לאלו של מישל אובמה כמה שנים קודם לכן.

למרות זאת, בחזית הלאומית לא הביעו חרטה. פלוריאן פיליפו, סגן ראש המפלגה, אמר כי היא "מודה לחלוטין" כי הנאום מזכיר את זה שנשא פיון. לה פן תיארה גם בדבריה את איטליה "כאחותנו" - ביטוי שבו השתמש ראש הממשלה לשעבר בדברים שנשא ב-15 באפריל. בקטע אחר, שעסק בשיתוף הפעולה בין צרפת לשכנותיה ושוב הועתק מדבריו של פיון, לה פן הוסיפה כי זה ידרוש מצרפת לא להיות "נתינה" של גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully