וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון חותך ימינה: על האיחוד לעבור רפורמה - או שיהיה "פרקזיט"

מועמד המרכז לנשיאות צרפת מנסה לגרוף קולות ממחנה לה פן, ומבטיח לפעול לשינוי עמוק של הגוש. ללא רפורמה נרחבת, הוא מזהיר כי פריז עשויה לעזוב את האיחוד. "עלינו להקשיב לאזרחים הזועמים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המועמד המוביל לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי על האיחוד האירופי לעבור רפורמה עמוקה או לעמוד בפני אפשרות של "פרקזיט" – פרישתה של צרפת מהגוש, בדומה למהלך של בריטניה. בריאיון לרשת BBC שפורסם היום (שני) אמר מועמד המרכז, המוביל בסקרים על מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן כי הוא תומך ברעיון האחדות האירופית – אך "יש להקשיב לאזרחים הזועמים על המצב הנוכחי".

דבריו של מקרון בן ה-39 עשויים להיתפס כניסיון למשוך לשורותיו תומכים של לה פן, שקוראת לסגור את גבולותיה של צרפת, לצמצם את ההגירה ולערוך רפורמה עמוקה באיחוד האירופי שתעלה למשאל עם. ביום ראשון הקרוב יתקיים הסיבוב המכריע בבחירות, ועל אף יתרונו המוצק של מקרון – כ-20% לפי הסקרים – רבים סבורים כי המרוץ עוד לא סגור.

"אני פרו-אירופי, הגנתי בעקביות על הרעיון האירופי במהלך הבחירות מאחר שאני מאמין שזה חשוב מאוד עבור העם הצרפתי ועבור תפקידה של ארצנו בגלובליזציה", אמר מקרון. "עם זאת, במקביל לכך, עלינו להתמודד עם המצב, להקשיב לאזרחינו ולהקשיב לעובדה שהם זועמים מאוד וחסרי סבלנות, וחוסר התפקוד של האיחוד לא יכול להימשך יותר".

ולכן, הסביר שר האוצר לשעבר, "המנדט שאקבל יהיה גם כדי לבצע רפורמה עמוקה באיחוד האירופי ובפרויקט האירופי שלנו". לדברי מקרון, זאת תהיה "בגידה" להמשיך לאפשר לאיחוד לפעול כמו שהוא כיום. "אני לא רוצה לעשות זאת, מאחר שיום למחרת, יהיה לנו פרקזיט או את החזית הלאומית", אמר מקרון.

עוד על הבחירות בצרפת
שבוע לבחירות בצרפת: לה פן ומקרון ביקרו באנדרטות לזכר השואה
מועמד לה פן לראשות הממשלה: ימני קיצוני - ותומך במדינה פלסטינית

המועמד לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בביקור באנדרטת השואה בפריז, 30 באפריל 2017. רויטרס
הניצחון עדיין לא בכיס. מקרון באנדרטה לזכר השואה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully