וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לה פן לראשות הממשלה: ימני קיצוני - ותומך במדינה פלסטינית

29.4.2017 / 15:25

המועמדת לנשיאות הכריזה כי אם תיבחר תמנה את ניקולא דופונט-אניין, שהתמודד מולה בסיבוב הבחירות הראשון ותומך גם הוא בהיפרדות מהאיחוד האירופי. לאחר הפיגוע שאירע בשאנז אליזה ציטט את אהוד ברק ואמר: "אפשר להביס את דאעש ביומיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מארין לה פן הכריזה היום (שבת) כי אם היא תיבחר לתפקיד היא תמנה לראשות הממשלה את ניקולא דופונט-אניין, שהתמודד מולה בסיבוב הבחירות הראשון בתחילת השבוע. דופונט-אניין משתייך לפלג הלאומני יותר במפה הפוליטית בצרפת, ועמדותיו קרובות לאלו של מפלגתה של לה פן, "החזית הלאומית", ובראשן – היפרדות ממוסדות האיחוד האירופי.

לאחר שזכה ל-4.7% תמיכה בלבד בסיבוב הבחירות הראשון הודיע כי הוא תומך בלה פן לנשיאות. "יחד נקים ממשלה של אחדות לאומית שתחבר נציגים שנבחרו בשל כישוריהם ואהבתם לצרפת", אמרה היום לה פן, בהודעתה על בחירתה. בעבר הביע דופונט-אניין תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל וכינה זאת "הדבר ההגיוני ביותר לעשות", ו"הפתרון היחיד לסכסוך המתמשך בין העמים".

עוד בוואלה! NEWS:
לה פן מתגוננת: "מתעבת מכחישי שואה, מפלגתי לא תומכת בעמדות הללו"
עקב התבטאויות אנטישמיות: סגנה של לה פן הודיע כי לא ימלא את מקומה
מחזרת אחר המתונים: לה פן פורשת מהנהגת מפלגת הימין הקיצוני

מארין לה פן וניקולא דופון-אניין במסיבת עיתונאים, פריז, 29 באפריל 2017. רויטרס
התמודדו אחד מול השנייה בסיבוב הראשון. לה פן ודופונט-אניין, היום/רויטרס

יתרה מכך, ערב הצבעה בפרלמנט על הכרה במדינה פלסטינית, הוא גינה את "פחדנותו" של הנשיא פרנסואה הולנד, וטען כי "צרפת הייתה צריכה למלא תפקיד גדול יותר" במגעים בין הצדדים. במהלך קמפיין הבחירות האחרון, לאחר הפיגוע בשאנז אליזה במרכז פריז, הוא קרא לפעולה נחושה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא ציטט לשם כך את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, והבהיר: "ישראל אמרה שאפשר להביס את דאעש ביומיים".

הסקרים האחרונים בצרפת חוזים ניצחון למועמד המרכז המתמודד מול לה פן, עמנואל מקרון, עם 60-59% תמיכה. עם זאת, הסקרים מצביעים על עלייה בתמיכה בלה פן מתחילת השבוע. השבוע אמר מקרון במהלך אירוע בחירות במרכז צרפת כי המצביעים יבחרו בין ה"אנטי-אירופאים", ובין אלו שדעותיהם "מתקדמות" יותר.

בתוך כך, קרא מקרון ללה פן לגנות את התבטאויות אביה בהלוויית השוטר שנהרג במתקפה בשאנז אליזה בשבוע שעבר. ז'אן-מארי לה פן, בן 88 ומייסד מפלגת "החזית הלאומית", הביע את התנגדותו לכך שאת השוטר הספיד בן זוגו. "הנאום הארוך שהוא נתן מיסדה במובן מסוים נישואים הומוסקסואליים וחגגה אותם בציבור, וזה זעזע אותי", אמר לה פן. בתו, מנגד, אמרה כי נאומו של בן זוגו של השוטר וההלוויה כולה ריגשה אותה מאוד, אולם לא גינתה את דברי אביה נכון לשעה זו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עמנואל מקרון במטה הקמפיין, פריז, 23 באפריל 2017. רויטרס
הסקרים לטובתו. מקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully