וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזרת אחר המתונים: לה פן פורשת מהנהגת מפלגת הימין הקיצוני

המועמדת לנשיאות צרפת הודיעה כי זמנית לא תעמוד בראשות מפלגתה "החזית הלאומית". מהלכה נתפס כניסיון של לה פן למשוך אליה מצביעים פוטנציאלים מכל קצוות הקשת הפוליטית לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות שבו תתמודד נגד מקרון, מועמד המרכז

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המועמדת לנשיאות צרפת מארין לה פן הודיעה אתמול (שני) כי היא פורשת זמנית מראשות מפלגתה החזית הלאומית. "החל מהערב אני כבר אינני הנשיאה של החזית הלאומית. אני המועמדת לנשיאות", אמרה לה פן בריאיון לערוץ הטלוויזיה הציבורי France 2. "אני אהיה מעל השיקולים המפלגתיים", הוסיפה.

מהלכה נראה כניסיון של לה פן למשוך אליה מצביעים פוטנציאלים לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות שבו תתמודד נגד עמנואל מקרון, מועמד המרכז. מקרון הגיע למקום הראשון בסיבוב הראשון, שנערך ביום ראשון.

לקריאה נוספת:
עליית מניות והפגנות אלימות: צרפת סוערת אחרי הסיבוב הראשון בבחירות
מקרון מחפש היסטוריה, לה פן חוששת מהעבר המשפחתי: דיווח מיוחד מצרפת
מקרון ולה פן ראש בראש: הבחירות ששברו את כללי הפוליטיקה בצרפת

בחירות לנשיאות צרפת 23 באפריל 2017. רויטרס
לה פן חוגגת, ביום ראשון/רויטרס

לה פן אמרה בעבר כי היא אינה מועמדת מטעם המפלגה שלה, וציינה זו במצע שלה בפברואר, שם כתבה כי הצעדים שהיא מציעה אינם של המפלגה, אלא שלה. לה פן מנסה למשוך מצביעים מהשמאל ומהימין זה כמה שנים, במקביל לניסיונותיה לשפץ את התדמית הגזענית והאנטישמית של המפלגה, שנוסדה בידי אביה.

לה פן הפכה למנהיגת המפלגה בינואר 2011, והצליחה לצבור הישגים נאים בבחירות האזוריות. אתמול היא זכתה ב-7.6 מיליון קולות – הכי הרבה קולות אי פעם שקיבל מועמד החזית הלאומית ו-2.8 מיליון יותר מאביה, ז'אן מארי לה פן, שעלה לסיבוב הראשון ב-2002.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרנסואה הולנד מצביע בהמלך הבחירות לנשיאות צרפת, 23 באפריל 2017. רויטרס
הביע תמיכה במקרון. הולנד, מצביע ביום ראשון/רויטרס

אתמול קרא נשיא צרפת המכהן פרנסואה הולנד לאזרחיו לתמוך במקרון בסיבוב השני, שייערך ב-8 במאי, ולא להצביע ללה פן שמהווה לדבריו סכנה למדינה. סקרים שנערכו אתמול העלו כי מקרון, שמעולם לא כיהן במשרה ציבורית, יקבל לפחות 61% מהקולות בהתמודדות מול מועמדת הימין הקיצוני.

הולנד, סוציאליסט המתקרב לסוף כהונתו כאחד הנשיאים הפחות אהודים על הציבור, הודיע כי הוא תומך בשר האוצר לשעבר שלו – מקרון. בשידור מיוחד אמר כי העמדות של לה פן מפלגות ומטילות סטיגמות על המגזרים השונים במדינה. "הימצאותו של הימין הקיצוני בסיבוב השני הוא סיכון עבור המדינה", אמר. "מה שנמצא בסכנה הוא האחדות, חברותה באירופה ומקומה בעולם".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully