וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לבחירות בצרפת: האקרים הדליפו מיילים ממטה הקמפיין של מקרון

6.5.2017 / 1:13

רגע לפני הכרעת הבחירות, כמות גדולה של תכתובות שחלקן שייכות למועמד המרכז לנשיאות פורסמו באנונימיות ברשת. מאנשיו של מקרון נמסר כי "מדובר בניסיון להטות את תוצאות הבחירות ולפגוע בדמוקרטיה". ועדת הבחירות תתכנס ביום ראשון לדון בנושא

צילום: רויטרס

מאגר הודעות מייל השייך למועמד המרכז לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, הודלף הלילה (שבת) ברשת, יום לפני הסיבוב המכריע בבחירות. תשעה ג'יגה בייט של מידע פורסמו על ידי משתמש אנונימי באתר שיתוף המסמכים "פסטבין", אולם טרם ברור מי אחראי להדלפה ומה תוכנם של המיילים. ממשרד הפנים הצרפתי נמסר כי לא תינתן התייחסות לדיווח מאחר והקמפיין הסתיים הלילה. ועדת הבחירות הודיעה כי תקיים ביום ראשון דיון בנושא והפצירה בכלי התקשורת המקומיים שלא לפרסם את תוכן המסמכים.

צוות הקמפיין של מקרון מסר כי המועמד "נפל קורבן להדלפת מידע גדולה". לטענת אנשיו, בין המידע שפורסם הן מיילים מזויפים והן אמיתיים, במטרה לזרוע ספק ובלבול בקרב הגולשים לקראת הבחירות. "מטה מקרון לא יסבול את ערעור הפגיעה באינטרסים החיוניים של הדמוקרטיה. נערוך ניתוח מעמיק של ההדלפות", נמסר. עם זאת, לטענת מטה הקמפיין, המסמכים אינם מעוררים סיבה לדאגה, שכן הם "משקפים התנהלות נורמטיבית של קמפיין לנשיאות".

עוד בנושא:
רגע האמת: רבע מבעלי זכות הבחירה בצרפת יימנעו מהצבעה
צרפת: אחרי תלונה של מקרון - נפתחה חקירה על הפצת "פייק ניוז"

עמנואל מקרון ומארין לה פן בעימות נשיאותי, פריז, צרפת, 3 במאי 2017. רויטרס
"המסמכים משקפים התנהלות נורמטיבית של קמפיין". מקרון ולה פן בעימות הנשיאותי, השבוע/רויטרס

במהלך הקמפיין טענו כמה פעמים אנשיו של מקרון כי נעשו ניסיונות פריצה למחשביהם. לפני כשבועיים מטה הבחירות אישר כי הוא היה יעד לחמש תקיפות סייבר מאז ינואר, אולם הבהיר כי לא נגנב מידע. חוקרי חברת אבטחת המידע היפנית "טרנד-מיקרו" האשימו בכך האקרים רוסים, וטענו כי מקרון נפל קורבן לציתות עבור הקרמלין.

על פי הסקרים האחרונים, מקרון שומר על יתרון גדול על פני מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן. האזרחים יצאו לקלפיות רק ביום ראשון, אולם על פי הנהלים הנהוגים במדינה האירופית נאסר לערוך אירועי בחירות ביום שלפני ההצבעה, וכלי התקשורת נדרשים להימנע מפרסום סקרים נוספים.

יותר מ-47 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה יגיעו לעשרות אלפי הקלפיות ברחבי המדינה, שייפתחו החל מהשעה 9:00 בבוקר ויינעלו בין 20:00 ל-21:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המועמד לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בעצרת תמיכה בעיר אלבי שבדרום צרפת. 4 במאי 2017. AP
שומר על יתרון בסקרים. מקרון, אתמול/AP

פרשה דומה אירעה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר האחרון, אז הודלפו תכתובות מיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. המסמכים העלו טענות נגדה לשחיתות ואף הצביעו על מעורבות חריגה של "קרן קלינטון", שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ובעלה של המועמדת, ביל קלינטון, במחלקת המדינה, בעת שכיהנה קלינטון כשרת החוץ. מאוחר יותר, יוחסה הפריצה להאקרים רוסים, בטענה שניסו להטות את תוצאות הבחירות לטובתו של המועמד הרפובליקני שנבחר לנשיאות, דונלד טראמפ.

עשרה ימים לפני הבחירות, הודיע ראש ה-FBI ג'יימס קומיי על פתיחת החקירה נגד המועמדת, דבר שלטענת רבים הוביל להפסדה. השבוע קלינטון אף התבטאה בנושא, וגרסה כי "אין ספק שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין התערב בבחירות".

בהתייחסותה המפורטת ביותר להפסד מאז הבחירות, אמרה כי "הייתי בדרכי לנצח עד שהשילוב של המכתב של קומי והדלפות של 'ויקיליקס' הפחידו אנשים שתכננו להצביע עבורי. אי אפשר להמציא את הדברים האלה". עוד הוסיפה, כי "האם עשינו טעויות? בוודאי. האם אני עשיתי טעויות? ברור. אבל הסיבה שבגללה אני מאמינה שהפסדנו היא ההתערבויות בעשרת הימים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully