וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן מתכוננת לרגעי ההכרעה: "גם אם אפסיד - זה ניצחון אידיאולוגי"

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי לא משנה מה יהיו תוצאות הסיבוב השני במרוץ, שכן הישגה חסר התקדים "הוליד כוח פוליטי עצום". כתובות אנטישמיות רוססו בסניף מטה של יריבה, מקרון, בנורמנדי

צילום: רויטרס

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, אמרה אתמול (שישי) בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי לא משנה מה יהיו תוצאות הסיבוב השני בבבחירות, שיתקיים ביום ראשון, מפלגתה "שינתה את הכול". לדבריה, היא השיגה "ניצחון אידיאולוגי" לאחר שהביאה את מפלגתה, החזית הלאומית, להישג חסר תקדים.

בריאיון שהתקיים במטה הבחירות שלה, נראה כי לה פן מתכוננת לאפשרות שתפסיד בסיבוב השני. הסקרים עד כה צופים ניצחון ליריבה, עמנואל מקרון, המוביל במרוץ בפער ניכר. לטענתה, "גם אם לא נגיע למטרתנו, בכל מקרה, נולד כאן כוח פוליטי עצום. הצלחנו לעשות שיפוץ כללי בפוליטיקה הצרפתית".

עוד על הבחירות לנשיאות בצרפת בוואלה! NEWS
צרפת: אחרי תלונה של מקרון - נפתחה חקירה על הפצת "פייק ניוז"
סערה בצרפת: לה פן העתיקה קטעים מנאומו של המועמד השמרני
לה פן תקפה בעימות הנשיאותי: "הארגונים המוסלמים מפיצים שנאה"

המועמדת לנשיאות צרפת מארין לה פן מודה לתומכיה בעצרת בניס. 27 באפריל 2017. GettyImages
לה פן בעצרת תמיכה בדרום צרפת, אפריל/GettyImages

בתוך כך, כתובות אנטישמיות רוססו אמש על זגוגיות סניף של מטה מקרון בבארניי שבנורמנדי. בין היתר, הואשם מקרון בכתובות שרוססו בהיותו פועל של היהודים בעולם, זאת בשל העובדה שעבד בעבר עבור בנק רוטשילד.

אזרחי צרפת יצאו לקלפיות רק ביום ראשון, אולם על פי הנהלים הנהוגים במדינה האירופית, נאסר לערוך אירועי בחירות ביום שלפני ההצבעה, וכלי התקשורת נדרשים להימנע מפרסום סקרים נוספים. על פי סקר של מכון המחקר Elabe, שפורסם ברשת BFMTV ובעיתון "לקספרס", מקרון יקבל 62% מקולות הבוחרים בסיבוב השני והמכריע, ואילו לה פן תזכה ל-38% תמיכה. הסקר נערך לאחר העימות הטלוויזיוני בין שני המועמדים – שבאופן חריג לא מגיעים משתי המפלגות הגדולות ששלטו באליזה בעשורים האחרונים – שמקרון נחשב למנצח בו, על פי כמה סקרים שפורסמו במהלך השבוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כתובות אנטישמיות על זגוגית סניף של המועמד לנשיאות צרפת עמנואל מקרון. 5 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
הסניף של מטה מקרון בנורמנדי/צילום מסך, טוויטר

סקר נוסף, של מכון המחקר Odoxa, חוזה כי כרבע מבעלי זכות הבחירה יימנעו בקלפי – רבים מהם אזרחים שהצביעו בסיבוב הבחירות הראשון, ב-23 באפריל, למועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, שמתנגדים למדיניות הכלכלית הליברלית של מקרון מחד, ולמדיניות ההגירה ולגזענות של לה פן.

מלנשון קיבל 19.58% מהקולות בסיבוב הראשון. מקרון שקיבל 24.01% תמיכה, ולה פן עם 21.3%, מקווים שניהם להגדיל את הישגם בסיבוב השני בזכות מצביעים אלה. מקרון, מנהיג מפלגת "קדימה!" שהוקמה לקראת מערכת הבחירות הנוכחית, הבהיר הבוקר בריאיון לרשת RTL כי הוא "משוכנע" שמצביעי מלנשון יתמכו בו בסיבוב השני.

המועמד לנשיאות צרפת עמנואל מקרון בעצרת תמיכה בעיר אלבי שבדרום צרפת. 4 במאי 2017. AP
צפוי לנצח ולהציג את ממשלתו רק לאחר מכן. מקרון בכנס תמיכה בדרום צרפת/AP

בריאיון שהעניקה לאחת מתחנות הרדיו בצרפת טענה היום לה פן כי המדיניות הליברלית והפרו-אירופית שמציע מקרון "תוביל לקץ המדינה, כפי שאנו מכירים אותה", והוסיפה כי הוא "ייכנע" למהגרים ולקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המובילה את האיחוד האירופי. היא שבה והדגישה את הקשר בין השר לשעבר מקרון לנשיא פרנסואה הולנד, שסובל מתדמית ציבורית ירודה במיוחד, והוסיפה כי יריבה הוא "המועמד של האליטות, של האוליגרכים ושל האינטרסים האישיים".

"הוא רק יחריף את מצבו של העם", הטיחה לה פן, והוסיפה כי מדיניותו של מקרון "אלימה ותתפוצץ בפניה של האומה". היא אף תקפה את יריבה בשל סירובו להכריז על מועמד מטעמו לראשות הממשלה. לכך השיב באופן עקיף מקרון בריאיון ל-E1, והבהיר כי יציג את ממשלתו רק לאחר הבחירות. לדבריו, "ראש הממשלה שלי ייצג את החידוש שאני מביא, ויצליח לגבש רוב פרלמנטרי".

(עדכון ראשון: 20:45)

הכנות לעצרת תמיכה במועמדת לנשיאות צרפת מארין לה פן, אנמן, 4 במאי 2017. AP
הכנות לעצרת תמיכה בלה פן, פריז/AP
המועמדת לנשיאות צרפת מארין לה פן מודה לתומכיה בעצרת בניס. 27 באפריל 2017. GettyImages
הביאה את החזית הלאומית להישג חסר תקדים. לה פן/GettyImages
כרזות בחירות בעיירה סן ז'אן פייה דו פור שבדרום צרפת. 5 במאי 2017. AP
מתכוננים לראשון. כרזות בחירות בעיירה סן ז'אן פייה דו פור, דרום צרפת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully