וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה לעיר": ההישג הגדול של טראמפ העיב על ביקורו הראשון בניו יורק

הנשיא הספיק לחגוג בוושינגטון עם העברת החוק לביטול סעיפים בתכנית ביטוח הבריאות של אובמה, לפני שהגיע לעירו לראשונה מאז ינואר. המפגינים המתינו לו במגדל טראמפ, וקראו: "לא הנשיא שלי". את הלילה העביר במועדון גולף בניו ג'רזי

צילום: רויטרס

(בווידאו: ריאיון שנערך עם טראמפ בתחילת השבוע)

לראשונה מאז נכנס לבית הלבן בחודש ינואר האחרון, שב אתמול (חמישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעירו, ניו יורק, והתקבל בסדרה של הפגנות מחאה מהתושבים המתנגדים למדיניותו. לאחר חגיגה ספונטנית בוושינגטון בעקבות ההצלחה היחסית בקונגרס, עם אישור החוק לביטול סעיפים מביטוח הבריאות הממלכתי של קודמו בתפקיד ברק אובמה, טראמפ הגיע לעיר. שם, המתינו לו מפגינים רבים מחוץ ל"מגדל טראמפ" במנהטן, שבו משפחתו מתגוררת, ובאתרים נוספים שביקר בהם.

"הוא בושה לעיר", אמר ל"גרדיאן" הבריטי סטיבן מקסלאנד, שנשא שלט שעליו נכתב: "הכפר הזה לא רוצה את השוטה שלו בחזרה". כאלף מפגינים המתינו לטראמפ בתחנה הראשונה בביקורו, שהייתה פגישה עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול. השניים נפגשו על גבי נושאת המטוסים "אינטרפיד", במהלך אירוע לציון 75 שנים לקרב שבו השתתפה במלחמת העולם השנייה, במפגש שנחשב לנקודת מפתח בשיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית לאוסטרליה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית: "ה-CIA מתכנן להתנקש בקים ג'ונג און בנשק כימי"
סומליה: שר נהרג מירי כוחות הביטחון - אחרי שזוהה בשוגג כמחבל
רגע האמת: רבע מבעלי זכות הבחירה בצרפת יימנעו מהצבעה

מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
"היום ה-105 של הסיוט האמריקני שלנו". מפגין נגד טראמפ אתמול בניו יורק/רויטרס
פגישת דונלד טראמפ ומלקולם טרנבול, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
טראמפ בפגישתו עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, אתמול/רויטרס
מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
"אנחנו לא העיר שלך". מפגינה נגד טראמפ במנהטן, אתמול/רויטרס

"במי האוקיינוס השקט, יצרנו את הקשרים האיתנים בין שתי מדינותינו", אמר טראמפ, שהוסיף כי "מעט עמים בעולם חולקים היסטוריה, תרבות וחיבה הדדית כמו האמריקנים והאוסטרלים". לפני הפגישה הפומבית, טראמפ הבהיר כי המתיחות שעליה דווח בתחילת השנה עקב שיחת טלפון בין שני המנהיגים היא "חדשות מזויפות". בהמשך, הוסיף הנשיא: "אמרו שהייתה לנו שיחה קשה. לא באמת הייתה לנו, נכון? האמת היא שהייתה לנו שיחה ממש נחמדה. עכשיו הפרוטוקול מסודר".

המפגינים שהתאספו מחוץ לפגישתם של טראמפ וטרנבול מחו ליד נושאת המטוסים והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "לזרוק את טראמפ". "אנחנו רוצים שיידע שההתנגדות אליו נמשכת, גם בעירו", אמרה רותי אדלר, מלצרית בת 30 תושבת ניו יורק. בקבוצת המפגינים היו גם חברות בארגון האחיות של מדינות ניו יורק, שקראו: "מה אנחנו רוצות? ביטוח בריאות! מתי אנחנו רוצות את זה? עכשיו!".

על אף שטראמפ הוא יליד שכונת קווינס בעיר שכיכב במדורי הרכילות בעיתוני העיר במשך עשורים, פחות מחמישית מתושבי ניו יורק הצביעו עבורו בבחירות האחרונות. בתום היום הזה לא נשאר הנשיא ללון בגורד השחקים הקרוי על שמו, אלא נסע למועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, מרחק שעה נסיעה משם.

מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
מפגינים נגד טראמפ, אתמול/רויטרס
הפגנה מחוץ למגדל טראמפ, מנהטן, 4 במאי 2017. רויטרס
הפגנה בניו יורק, אתמול/רויטרס
מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017/רויטרס
מפגינים נגד דונלד טראמפ, מנהטן, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
רק חמישית מתושבי ניו יורק הצביעו עבור טראמפ בבחירות האחרונות. מפגינים בעיר, אתמול/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully