וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: שר נהרג מירי כוחות הביטחון - אחרי שזוהה בשוגג כמחבל

5.5.2017 / 17:42

מאבטחים פתחו באש בבירה מוגדישו לעבר רכבו של השר לעבודות ציבוריות, חבר הממשלה הצעיר ביותר שנחשב לסמל במדינה. זאת אחרי שסברו כי הוא פעיל בא-שבאב. הנשיא: "הוא היה פטריוט"

הלוויית שר בממשלת סומליה שנהרג בשוגג על ידי חיילים, 4 במאי 2017. רויטרס
היה מקור להשראה. הלווייתו של השר, אתמול/רויטרס

שר בסומליה נורה למוות בבירה מוגדישו אחרי שמאבטחים של גורם רשמי בממשל סברו כי הוא פעיל בארגון הטרור א-שבאב. עבאס עבדוללהאי שייח סיראז'י, השר לעבודות ציבוריות, היה השר הצעיר ביותר – בן 31 – ושימש מקור השראה לאזרחים רבים שגדלו כמוהו במחנה פליטים בקניה השכנה. אתמול נעצרו שני חשודים, מאבטחיו של המבקר הכללי, במעורבות בתקרית שאירעה ברביעי. עם זאת, המבקר עצמו, נור פראח ג'ימלה, סירב היום (שישי) להחלטת ראש הממשלה לפטרו והוא דורש את אישור הפרלמנט לכך.

נשיא סומליה מוחמד עבדאללהי מוחמד קטע את ביקורו באתיופיה השכנה ושב למדינה כדי להשתתף בהלוויה, שהתקיימה אתמול. "השר לעבודות ציבוריות היה פטריוט ונודע ביכולות וביעילות שלו", נאמר בהודעה מטעם לשכת הנשיא. מותו הטראגי של השר גרם לאבל במדינה מוכת הטרור והבצורת, הסובלת גם מרעב כבד.

לוחמים מארגון א-שבאב, הקשור לאל-קאעדה, מבצעים בתדירות גבוהה מתקפות במוגדישו, כחלק ממאבקם בממשלה המרכזית, הנתמכת בידי המערב, ובכוחות האיחוד האפריקני. סומליה נמצאת במלחמה מאז 1991, אז מנהיגים צבאיים הדיחו את הרודן סעיד בארה והחלו להילחם אלו באלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully