וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב דחוק: הצעת חוק הבריאות של טראמפ אושרה בבית הנבחרים

5.5.2017 / 0:13

אחרי הכישלון בניסיונות הקודמים, הצליח הנשיא להשיג את הרוב הדרוש לאישור ההצעה שתבטל חלקים נרחבים ב"אובמה-קר" ותחליף אותם במתווה חדש, כפי שהבטיח בקמפיין הבחירות. החוק טעון עדיין את אישור הסנאט

צילום: רויטרס, עיצוב גרפי: אביחי ברוך ועמרי מלכה, עריכת וידאו: ניר חן ואביב אירגז

(בווידאו: אורן נהרי על מאה הימים הראשונים של טראמפ בבית הלבן)

בית הנבחרים בארצות הברית אישר אמש (חמישי) הצעת חוק לביטול חלקים נרחבים מרפורמת הבריאות של הנשיא לשעבר ברק אובמה, והחלפתם במתווה חדש. ההחלטה, שעברה ברוב של 217 תומכים מול 213 מתנגדים, טעונה את אישור הסנאט.

חברי הקונגרס מהמפלגה הרפובליקנית חגגו את הניצחון בהצבעה בשירה באולם בית הנבחרים, בעוד שאף נציג דמוקרטי לא הצביע בעדה. במקביל להצבעה, צייץ טראמפ: "חברות הביטוח נמלטות מאובמה-קר - זה מת. תוכנית הבריאות שלנו תנמיך את הפרמיות ואת ההשתתפות העצמית - היא תהיה תוכנית נהדרת!".

באירוע בהשתתפות בכירי המפלגה, אמר טראמפ בבית הלבן לאחר ההצבעה: "אל תטעו, זהו הביטול וההחלפה של אובמה-קר. זה איחד את המפלגה הרפובליקנית. זה אפילו לא בשביל המפלגה, אלא בשביל המדינה. אנחנו נגרום לזה לקרות. ככל שזה תלוי בי, פרמיות הביטוח שלכם יתחילו לרדת". טראמפ הוסיף כי תוכנית קיצוץ המסים שלו "גדולה מזו של רייגן".

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, הוסיף: "זה מחזיר את הכוח מוושינגטון למדינות, והופך את ביטוח הבריאות לבר השגה. אנחנו נחושים להסיר את הנטל של אובמה-קר. הרפובליקנים נחושים למלא את ההבטחה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר ההצבעה בבית הנבחרים על רפורמת הבריאות. רויטרס
"נגרום לזה לקרות" טראמפ, אחה"צ בבית הלבן/רויטרס

רפורמת הבריאות היא אחת מרפורמות הדגל של טראמפ. הוא חזר שוב ושוב במהלך הקמפיין שלו על הצורך לבטל ולהחליף את הרפורמה של אובמה, שהעניקה ביטוח בריאות לכ-20 מיליון אמריקנים, באחת אחרת.

מאז אישורה ב-2010, נלחמו הרפובליקנים ב"אובמה-קר", כשהביקורת המרכזית עליה הייתה העלייה התלולה במחירי הפרמיות בשנים שחלפו מאז נכנסה לתוקף. טראמפ הבטיח כי יביא רפורמה זולה יותר, שתעניק כיסוי ביטוחי רחב יותר.

במרכז הצעת החוק החדשה נמצא ביטול של סעיפים רבים מתוך אובמה-קר, ובהם קנסות שהוטלו על מי שלא רכש ביטוח בריאות. בנוסף, היא תוביל לקיצוץ במימון ל"מדיקייד", התוכנית שסיפקה ביטוח למעוטי הכנסה.

מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר: "אתם תראו שינוי משמעותי ברחבי המדינה. יש לעשות עבודת הסברה. בכל יום שעובר אנשים מאבדים ביטוח בגלל אובמה קר. צריך לתת את האפשרות לאזרחים לבחור, לא לממשלה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין לאחר ההצבעה על חוק הבריאות. רויטרס
הישג משמעותי. טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין/רויטרס

בחודש מרץ לא הצליחו טראמפ וראיין להעלות להצבעה את הרפורמה שלהם, לאחר שלא הצליחו להבטיח מראש די קולות שיתמכו בה. כ-25 רפובליקנים בבית הנבחרים הודיעו אז שלא יתמכו ברפורמה החדשה, אף שטראמפ איים להעלות אותה להצבעה בכל מקרה. המתנגדים אז הגיעו משני צדי המפלגה הרפובליקנית: חלקם טענו כי היא כללה השקעה כספית רחבה מדי מצד הממשל, ואחרים דרשו כיסוי רחב יותר.

גם כעת, לאחר אישור ההצבעה בבית הנבחרים, זקוק טראמפ לניצחון בסנאט - אלא ששם לרפובליקנים יש רוב של 52 סנאטורים, ומספיק ששניים מהם יצביעו נגד החוק על מנת שהוא להפילו.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully