וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד

4.5.2017 / 20:01

דונלד טראמפ אישר את דבר ביקורו בישראל ובערב הסעודית, שבה ישתתף בפסגה עם מנהיגי ערב. בכיר בבית הלבן הסביר כי המאבק בדאעש ובאיראן עשוי להצמיח הזדמנויות לשותפויות חדשות באזור

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (חמישי) את ביקורו המתוכנן במזרח התיכון, ואמר: "סובלנות היא אבן הפינה לשלום, ולכן אני מוכן להודיע הודעה היסטורית ומשמעותית ולחלוק אתכם שהמסע הראשון שלי יהיה לערב הסעודית, אחר כך לישראל ואז לפגישה עם האפיפיור ברומא". הדברים נאמרו בבית הלבן בטקס חתימה על צו נשיאותי בנושא חופש דת.

במהלך ביקורו בריאד ישתתף טראמפ בפסגת מנהיגי ערב, שבה ידונו המשתתפים במלחמה באסלאם הקיצוני ובהרחקתו מערב הסעודית. גורם בבית הלבן מסר כי "מטרת הפגישות היא לכנס יחד את כל המדינות והדתות במלחמה נגד אי סובלנות דתית". לדבריו, "אחרי הבחירות הסעודים פנו אלינו ורצו יחסים חדשים עם אמריקה. הנשיא הניח את היסודות שלו למה שהוא רוצה לראות באזור: מלחמה באידאולוגיה רדיקלית, עצירת מימון הטרור, הגברת מעורבות שותפינו באזור ומלחמה באיראן ובדאעש".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על פגישת טראמפ ואבו מאזן: מקווה לשינוי שיקדם את השלום
טראמפ חיבק את אבו מאזן, אבל לא נתן לו משהו לנפנף בו בגאווה
בשל החלטת אונסק"ו: ישראל תקצץ מיליון דולר נוספים מתקציב האו"ם

טראמפ בנאום במוזיאון השואה, וושינגטון  25 באפריל 2017. רויטרס
רוצה להילחם באידאולוגיה רדיקלית. טראמפ/רויטרס

הנסיעה תתקיים אמנם סביב השתתפות טראמפ בכינוס נאט"ו, אך הוא בחר לצרף למסע הראשון שלו שלושה יעדים המהווים מרכז לשלוש הדתות: היהדות בירושלים, האסלאם במכה והנצרות בוותיקן. הבחירה בסעודיה כיעד ראשון לביקור היא הימצאות המקומות הקדושים לאסלאם במדינה, והדיאלוג עם המנהיגים מהעולם הערבי.

"כולם רוצים לראות יציבות ארוכת טווח באזור, הזדמנויות כלכליות, סובלנות וחופש", אמר הבכיר, "אנו רוצים לאחד את העולם הערבי סביב המטרות הללו. ערב הסעודית חולקת הרבה מטרות עם אמריקה, בהן המאבק באסלאם הרדיקלי. משם ניסע לישראל כדי לאשרר את הברית החזקה שלנו עם העם היהודי. נדבר על תהליך השלום, על איך אפשר להתקדם, בתקווה להעצים את הקשרים שלנו באופן שיעזור לנו להתקדם לשם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
"יש דברים שנשמור עליהם באופן חשאי". טראמפ ואבו מאזן/רויטרס

לדברי הגורם, הנשיא המחיש עד כה וימחיש בנסיעה זו כי גישת "אמריקה תחילה" משתלבת באופן מלא עם המנהיגות האמריקנית בעולם. "יש לנשיא הנכונות למלא תפקידי הנהגה בזירה העולמית", אמר. "הטיול הזה ישנה את המגמה שבה אמריקה לא מתערבת בכמה מן הבעיות הכי גדולות בעולם".

"אנשים האשימו את קיומה ישראל בבעיות במזרח התיכון, וכעת ברור בצורה כואבת לכולם שלקטסטרופה באזור אחראים הארגונים הסלפיים הג'יהאדיסטיים, כמו גם דאע"ש והמאמצים האיראנים לתמוך במילציות צבאיות", הוסיף הגורם. "מתוך זה צומחות הזדמנויות במובן של שותפויות חדשות, ונוכל לנוע לשלום בדרכים חדשות".

כשנשאל הבכיר אם טראמפ אכן מתכוון לבקר גם ברמאללה, כפי שדווח בכלי תקשורת שונים בארצות הברית, רמז כי ביקור שכזה עשוי להתקיים בפרופיל נמוך. "בנסיעה הזו יש דברים חשובים שאנחנו עובדים עליהם ועליהם נשמור באופן חשאי", אמר. "סמכו עלינו, יש לנו דיאלוג מכובד שיכול להביא תוצאות, ובתקווה נוכל להשיג הרבה דברים ביצירת דיאלוג עם הרבה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully