וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פגישת טראמפ ואבו מאזן: מקווה לשינוי שיקדם את השלום

4.5.2017 / 14:08

ראש הממשלה הגיב בחיוב לפגישה בין נשיא ארה"ב ליו"ר הרשות הפלסטינית והביע תקווה לחידוש המו"מ. מנגד, הוא אמר כי אבו מאזן לא אמר אמת כשסיפר "שהפלסטינים מחנכים את ילדיהם לשלום"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי הוא מקווה שהפגישה שהתקיימה אתמול בבית הלבן בין הנשיא דונלד טראמפ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תוביל לשינוי שיקדם את השלום. בדברים שאמר במהלך פגישה עם ראש ממשלת רומניה סורין גרינדיאנו, הוסיף נתניהו מנגד כי "הפלסטינים לא מחנכים את הילדים שלהם לשלום, בניגוד למה שאמר אבו מאזן אתמול".

לדברי נתניהו, "הם קוראים לבתי הספר שלהם על רוצחי המונים של ישראלים והם מממנים טרוריסטים, אבל אני מקווה שאפשר יהיה להביא לשינוי ולהשיג שלום אמיתי. זה משהו שישראל תמיד מוכנה אליו. אני תמיד מוכן לשלום אמיתי". אתמול אמר טראמפ לאבו מאזן "לדבר בקול ברור נגד הסתה ושנאה" ולפי דובר הבית הלבן שון ספייסר הוא הביע בפניו את החשש מהעברת התשלומים למשפחות מחבלים ואסירים הכלואים בישראל.

אבו מאזן אמר כי הוא "מצפה לעבוד יחד" עם הנשיא טראמפ, "בדרך להסכם שלום". הוא ציין כי הרשות הפלסטינית נותרה מחויבת לעקרון שתי המדינות. "אנחנו מאמינים שהמאמצים יכולים להצליח, כי לך יש נחישות. אני מאמין שנגיע לפתרונות. אדוני הנשיא, אני מאמין שאנחנו מסוגלים, בהנהגתך ועם כישורי המשא ומתן שלך, להביא הסכם שלום היסטורי".

לקריאה נוספת על הפגישה
טראמפ חיבק את אבו מאזן, אבל לא נתן לו משהו לנפנף בו בגאווה
הבית הלבן: טראמפ "הביע חשש" בפני אבו מאזן מתשלום למשפחות מחבלים
טראמפ לאבו מאזן: "זו העסקה הקשה מכולן? בוא נוכיח שזו טעות"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת רומניה סורין גרינדיאנו, 4 במאי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ראש ממשלת רומניה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בלשכת נתניהו סימנו בשבועיים האחרונים את נושא תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם כיעד מרכזי לקראת פגישת אבו מאזן וטראמפ, וראש הממשלה התייחס לנושא פומבית כמה פעמים בשבועיים האחרונים, במקביל לפעילות מוגברת בנושא ברשתות החברתיות.

לפני כשבועיים, נתניהו העניק ריאיון מיוחד לשדר רשת פוקס ניוז שון האניטי, שידוע כמקורב מאוד לנשיא והגיע במיוחד לישראל בשביל הריאיון. נתניהו הקדיש בו יותר מעשר דקות לגינוי המדיניות של העברת המשכורות והקצבאות שהרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש למחבלים ובני משפחותיהם.

"המבחן הראשון לשלום עם הפלסטינים צריך להיות שיפסיקו לשלם לטרוריסטים"' אמר נתניהו בריאיון, והוא שב על המסר הזה כמה פעמים מאז. השליח המיוחד של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, כבר העלה את הנושא בפני עבאס כשפגש אותו ברמאללה בחודש מרץ, והנושא עלה גם בפגישות ההכנה של הצוות הפלסטיני בוושינגטון לקראת הפגישה היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
פגישת טראמפ אבו מאזן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully