וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ טרק את הטלפון לראש ממשלת אוסטרליה: "השיחה הכי גרועה שהייתה לי"

2.2.2017 / 20:15

נשיא ארה"ב דן עם מלקולם טרנבול על ההסכם עם ממשל אובמה, ולפיו ארה"ב תקלוט 1,250 פליטים הנמצאים באוסטרליה. "זאת העסקה הכי גרועה אי פעם, אני איהרג פוליטית", אמר לו וסיים את השיחה כעבור 25 דקות בלבד. לבסוף טראמפ נכנע: "הוא עדיין לא אוהב את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ הדיח את התובעת הכללית בעקבות סערת צווי ההגירה, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פותח חזית חדשה ומפתיעה מול בעלת הברית הקרובה של וושינגטון - אוסטרליה. בימים האחרונים שוחח הנשיא עם מנהיגי עולם, ושוחח בין היתר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול. אלא שהשיחה האחרונה, כך דווח הלילה (חמישי) ב"וושינגטון פוסט", עלתה לטונים צורמים ונגמרה כעבור 25 דקות בלבד, על אף שהוקצבה לה שעה.

לפי הדיווח, שמאוחר יותר קיבל גיבוי גם מכלי תקשורת באוסטרליה שציטטו גורמי ממשל בכירים, השיחה של טראמפ עם טרנבול התפוצצה סביב הדיון על ההסכם בין ממשל אובמה לזה האוסטרלי, ולפיו ארצות הברית תקלוט 1,250 פליטים הנמצאים כעת בשטחה. "זאת העסקה הכי גרועה אי פעם", אמר טראמפ לטרנבול.

הוא סיים את השיחה לא לפני שהודיע לעמיתו האוסטרלי כי "היו לי היום ארבע שיחות עם מנהיגים, וזאת הכי גרועה מביניהן בפער גדול". עוד דווח כי טראמפ אמר שהוא "ייהרג פוליטית" בגלל המהלך, והאשים את אוסטרליה בכך שהיא "מבקשת לייצא את המחבלים הבאים שיניחו פצצות בבוסטון".

לקריאה נוספת:
טראמפ תחילה: נתניהו עשוי לבטל את ביקורו באוסטרליה בחודש הבא
ביקור פתע: טראמפ הגיע לקבל את ארונו של חייל שנהרג בתימן
טראמפ קיבל חיזוק מהמפרץ: "מגבלות ההגירה - לא נגד מוסלמים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
"השיחה הכי גרועה בפער". טראמפ בטלפון עם פוטין, בתחילת השבוע/AP

הנשיא טראמפ לא הכחיש את הפרטים. לאחר השיחה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקחת אלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה? אני אלמד את העסקה המטופשת הזאת!".

אלא שבשעות הערב הבהיר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי טראמפ אכן יכבד את ההסכם שחתמה הממשלה האוסטרלית עם אובמה. "ההסכם עם הממשל הקודם הוא משהו שהוא (טראמפ, ע"נ) מאוד, מאוד כועס עליו", הסביר הדובר, "הוא לא אוהב את זה". עם זאת, לדברי ספייסר, מתוך כבוד לאוסטרליה ולראש ממשלתה, הוא יכבד את ההסכם.

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, 3 ביולי 2016. רויטרס
"אמשיך להביע את השקפותיי". ראש ממשלת אוסטרליה טרנבול/רויטרס

בהמשך היום הצדיק טראמפ את השיחה הנזעמת באירוע "ארוחת התפילה" השנתי בוושינגטון. לדבריו, "השיחות הקשות" הן חלק מכוונתו לתקן את העולם, ש"נמצא בצרות". הוא הבהיר: "זה מה שאני עושה - אני מתקן דברים. האמינו לי, כשאתם שומעים על שיחות טלפון קשות שאני מבצע, אין מה לדאוג מזה".

בסקיי ניוז אוסטרליה דווח כי "טראמפ טרק את הטלפון אחרי 25 דקות, הטון שלו תואר כצעקות". בריאיון לתחנת הרדיו האוסטרלית 2GB אמר טרנבול כי הוא "מופתע ומאוכזב מהדלפת השיחה", אולם הבהיר כי טראמפ לא ניתק את השיחה. "העבודה שלי היא להגן על האינטרסים שלנו. יש לנו דיונים כנים עם בעלות הברית שלנו. אני מביע את השקפותיי והם מביעים השקפותיהם. אני אגן על האינטרסים שלנו עם כל מי שאדבר אתו, בין אם זה נשיא ארצות הברית או כל אחד אחר".

(עדכון ראשון: 7:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully