וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תחילה: נתניהו עשוי לבטל את ביקורו באוסטרליה בחודש הבא

23.1.2017 / 19:56

בעקבות תעדוף הפגישה עם נשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ, ראש הממשלה עשוי לדחות את ביקורו ביבשת המרוחקת, שתוכנן להימשך כשבוע. מבוכה דיפלומטית עשויה להיווצר בין המדינות, שכן שני ביקורים כבר נדחו בעבר

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"נקבל החלטה כשנדע את מועד הפגישה הסופי עם נשיא ארצות הברית". נתניהו וטראמפ/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לדחות את ביקורו לאוסטרליה, המתוכנן לסוף החודש הבא, כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, לנוכח הפגישה המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך חודש פברואר ועל רקע החקירות הפליליות המתנהלות נגד נתניהו בימים אלו.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "טרם התקבלה שום החלטה, וזו תתקבל כשנדע באופן סופי את מועד פגישה עם הנשיא טראמפ". כמו כן, הגורמים הכחישו את הקשר בין דחיית הביקור לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה. אם הביקור יידחה, עשויה להיווצר מבוכה דיפלומטית מול אוסטרליה, שנחשבת לאחת מידידותיה הקרובות של ישראל בזירה הבינלאומית, אך מאז 2005 לא ביקר בה אף ראש מדינה.

אמש שוחח ראש הממשלה עם הנשיא טראמפ לראשונה מאז נכנס לתפקידו. במהלך השיחה הזמין טראמפ את נתניהו לביקור בבית הלבן במהלך החודש הבא. בלשכת ראש הממשלה נעשים מאמצים לתאם את הפגישה עם טראמפ לשבוע הראשון של פברואר כך ששתי הנסיעות יתאפשרו, גם לוושינגטון וגם לאוסטרליה, אך מועד סופי לפגישה צפוי להיקבע בימים הקרובים, וייתכן שלוחות הזמנים יצריכו את דחיית הנסיעה לאוסטרליה.

עוד בוואלה! NEWS:
מיישם את ההבטחות: טראמפ נסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה
ברק: "אם ימליצו על אישום נגד נתניהו – הוא צריך להודיע על נבצרות"
בעקבות עתירת פלסטינים: בג"ץ הורה לעכב את העתקת המאחז עמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת אוסטרליה ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול בניו יורק 21 ספטמבר 2016. : קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זו תהיה הפעם השלישית בה ביקור שתוכנן באוסטרליה יידחה. נתניהו וטרנבול/לשכת העיתונות הממשלתית, : קובי גדעון

אם ביקורו של נתניהו אכן לא יצא לפועל, זו תהיה הפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות בה נערכים בירושלים וקנברה לקיום ביקור ביבשת המרוחקת – שבסופו של דבר מבוטל. ביולי 2014 נתניהו נאלץ לדחות ביקור קודם בעקבות חטיפת שלושת החיילים ומבצע צוק איתן. בשנה שעברה ביטל נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקור מתוכנן לאוסטרליה, שבועיים לפני המועד, לטובת פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. המהלך עורר זעם בממשלת אוסטרליה, והנשיא נאלץ ליישר את ההדורים בשיחת טלפון לראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול.

בספטמבר האחרון הודיע נתניהו על ביקורו המתוכנן באוסטרליה, שיחל ב-18 בפברואר ויימשך כשבוע. הביקור היה אמור לכלול גם ביקור בסינגפור, שם הוא היה צפוי להיות ראש המדינה הישראלי הראשון המגיע לביקור רשמי במדינה. נתניהו הודיע גם כי יבקר במהלך המסע גם באיי פיג'י אך אפשרות זו ירדה מן הפרק בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully