וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ קיבל חיזוק מהמפרץ: "מגבלות ההגירה - לא נגד מוסלמים"

1.2.2017 / 18:38

שר החוץ של איחוד האמירויות אמר כי ההחלטה היא זכותה הריבונית של ארה"ב, וכי רוב המדינות המוסלמיות בעולם אינן נפגעות מהמהלך הזה. זאת תמיכה ראשונה בתכנית של טראמפ ממדינה ערבית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות הגן היום (רביעי) על הצו שהוציא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המגביל כניסה של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות. דבריו של שייח עבדאללה בן זאיד א-נהיאן צפויים לחזק את טענות הממשל בוושינגטון, שלפיהם אין מדובר בהחלטה המכוונת נגד מוסלמים. הנסיכות מהמפרץ היא המדינה ערבית הראשונה המצדדת במהלך השנוי במחלוקת, שגרם למדינות ולארגונים רבים למתוח ביקורת על טראמפ.

לדבריו, הצו של טראמפ הוא "זכות ריבונית" של ארצות הברית והוא הביע אמונה בהבטחותיה של וושינגטון כי אין מדובר באפליה על בסיס דתי. א-נהיאן ציין כי מרבית המדינות המוסלמיות לא נפגעו מהתכנית של טראמפ, שמונעת למשך 90 יום כניסה של אזרחים מעיראק, מסוריה, מאיראן, מסודאן, מלוב, מסומליה ומתימן.

"זהו צו זמני והוא ייבחן מחדש בתוך שלושה חודשים, כך שצריך לקחת זאת בחשבון", אמר לאחר פגישה עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב בבירת איחוד האמירויות, אבו דאבי. "חלק מהמדינות הללו חוות בעיות מבניות. הן צריכות לפתור את הסוגיות הללו לפני פתרון הסוגיה עם ארצות הברית".

עוד על הנשיא טראמפ
טראמפ: "שיקראו לצו איך שרוצים, המטרה היא להרחיק אנשים רעים"
טראמפ הודיע על מינוי שופט שמרן לעליון: "עמדתי בהתחייבותי"
נשיא האיחוד האירופי: ארה"ב תחת ממשל טראמפ היא "איום"

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד א-נהיאן, 2016. AP
תמיכה ראשונה ממדינה ערבית. שר החוץ של איחוד האמירויות/AP

הנסיכות היא אחת מבעלות בריתה הערביות של ארצות הברית. היא חלק מהקואליצה הבינלאומית הנאבקת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ובשטחה מוצבים חיילים אמריקנים. רוב תושביה של איחוד האמירויות הם תושבים זרים ולא מוסלמים.

טראמפ שוחח השבוע עם נסיך הכתר של אבו דאבי ועם סלמאן מלך ערב הסעודית, כחלק מניסיונו לשפר את היחסים בין ארצות הברית למדינות המפרץ, שנפגמו בתקופת כהונתו של ברק אובמה. לנשיא ארצות הברית יש אינטרסים עסקיים באיחוד האמירויות, ובקרוב ייפתחו מגרש גולף ומגדל הנושאים את שם חברתו.

אתמול טענו בבית הלבן כי הצו הוא לא איסור כניסה, על אף שזהו המונח שבו השתמשו טראמפ וגורמים אחרים - כולל דובר הבית הלבן עצמו - בימים האחרונים. היום כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "כולם מתווכחים אם זה איסור או לא. תקראו לזה איך שאתם רוצים, המטרה היא להשאיר אנשים רעים (עם כוונות רעות) מחוץ למדינה!".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארה"ב טראמפ וניל גורסץ' שנבחר לשופט בית המשפט העליון בבית הלבן בוושינגטון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
מנסה לשקם את היחסים עם מדינות המפרץ. טראמפ ומועמדו לבית המשפט העליון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully