וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור פתע: טראמפ הגיע לקבל את ארונו של חייל שנהרג בתימן

נשיא ארה"ב ובתו איוונקה הגיעו לבסיס חיל אוויר בדלוואר, שם נחת ארונו של לוחם הקומנדו שנהרג בהיתקלות עם אל-קאעדה, ונועדו עם משפחתו. בבית הלבן סירבו לגלות בתחילה לאן הוא המריא

עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך היום (רביעי) ביקור פתע בבסיס של חיל אוויר בדלוואר, שם נחת ארונו של החייל שנהרג במבצע מיוחד שערכה ארצות הברית בתימן בתחילת השבוע. הוא עזב את הבית הלבן במסוק הנשיאותי "מארין 1" יחד עם בתו איוונקה. דובר הבית הלבן שון ספייסר סירב בתחילה לגלות בתדרוך לכתבים לאן המריא טראמפ. רוב הביקור של הנשיא היה סגור לתקשורת.

וויליאם אוואנס, בן 36 ולוחם ביחידת "אריות הים", הוא החייל האמריקני הראשון שנהרג במהלך פעילות צבאית מאז הושבע טראמפ לתפקידו בחודש שעבר. שרידי החייל נשלחו לבסיס בדובר, שבו נמצא חדר המתים הצבאי הגדול ביותר של צבא ארצות הברית. במהלך הביקור הלא מתוכנן של טראמפ הוא נועד עם משפחתו של החייל.

הכוח האמריקני שפשט על מרכז תימן נקלע לחילופי אש עם לוחמי אל-קאעדה, ועוד שלושה חיילים נוספים נפצעו. לפי הפנטגון, בין 14 המחבלים שנהרגו היו גם גורמים בכירים בארגון. בתימן דיווחו על מספר גבוה יותר של הרוגים, בהם גם אזרחים רבים.

גורמי צבא אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי טראמפ אישר את המבצע החשאי הראשון שלו מבלי שהיה בידיו מספיק מודיעין, חיפוי קרקעי או תכנית חלופית. כתוצאה מכך, הסבירו, הכוח של יחידת העלית נחת בבסיס מתוגבר של אל-קאעדה ונתקל בירי צלפים, במוקשים ובכוח גדול יותר של חמושים. בבית הלבן לא התייחסו לפרטי הפשיטה.

לקריאה נוספת בנושא
מבצע קרקעי ראשון של טראמפ: פעילי אל-קאעדה חוסלו בתימן
במלחמתה של ארה"ב בטרור, ילדים של בכירי אל-קאעדה הופכים למטרה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובתו איוונקה ממריאים מהבית הלבן, 1 בפברואר 2017. GettyImages
חלקו כבוד אחרון. טראמפ ובתו עוליםלמסוק הנשיאותי/GettyImages
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע במסוק לבסיס חיל האוויר במדינת דלאוור, 1 בפברואר 2017. רויטרס
המסוק הנשיאותי "מארין 1" בדרך לבסיס בדובר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully