וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלחמתה של ארה"ב בטרור, ילדים של בכירי אל-קאעדה הופכים למטרה

30.1.2017 / 12:30

בפשיטה במרכז תימן שתכנן אובמה ואישר טראמפ חוסלו גורמי טרור בכירים, אך מותה של נורה אל-אלוואקי בת השמונה - בתו של אזרח אמריקני ובכיר בארגון שחוסל ב-2011 - מזין את מתנגדי המערב ותומכי הארגון. "למה להרוג ילדים?"

עריכה: יאיר דניאל

(אובמה מכריז על חיסול מנהיג אל-קאעדה בן לאדן, מאי 2011)

בפשיטת כוחות הקומנדו האמריקניים על מעוז אל-קאעדה במרכז תימן נהרגו כמה גורמים בכירים בשלוחת הארגון במדינה. המבצע הקרקעי החריג, שתוכנן עוד בתקופת ממשלו של ברק אובמה ואושר על ידי הנשיא החדש דונלד טראמפ, הוא האחרון בשורת מהלומות שמנחיתה ארצות הברית על אל-קאעדה. רק היום (שני) מסרו גורמים מקומיים כי עוד שני פעילים בארגון חוסלו, הפעם על ידי הכלי החביב על וושינגטון – מל"ט.

בפשיטה האמריקנית אתמול במחוז ביידה נהרג גם חייל אמריקני ועוד שלושה נפצעו, במהלך חילופי האש עם פעילים בשלוחת הארגון שנחשב בעיני וושינגטון למסוכן ביותר בשל שקידתו על הוצאת מתקפות טרור גם נגד מטרות מערביות. הוא אחראי בן היתר על הטבח במגזין הצרפתי שארלי הבדו שאירע לפני שנתיים, ובו טבחו האחים קוואשי ב-11 איש בטרם חוסלו יומיים לאחר מכן.

עוד ידיעות מהעולם
סנאטורים רפובליקנים נגד צווי ההגירה: "יסייע לגיוס טרוריסטים"
אחרי חמש שנים ללא כדורגל, הדרבי הלוהט חזר לחאלב המשתקמת

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נורה אל-אלוואקי, שנהרגה בפשיטה של צבא ארצות הברית במרכז תימן. טויוטר, צילום מסך
בארה"ב לא אישרו כי הרגו גם אזרחים. נורה אל-אלוואקי/צילום מסך, טויוטר

עם זאת, לצד חיסול הטרוריסטים, במבצע אתמול נהרגו גם אזרחים. אחת מהן הייתה נורה אל-אלוואקי, בתו בת השמונה של בכיר הארגון ואזרח ארצות הברית אנוואר אל-אלוואקי וחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני ב-2011. סבה, נאסר, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נכדתו "נפגעה מכדור בצווארה וסבלה במשך שעתיים. למה להרוג ילדים? זה הממשל החדש, זה מאוד עצוב, זה פשע גדול".

במשרד ההגנה האמריקני סירבו להתייחס לאפשרות שהיו אזרחים בין ההרוגים, אולם הם לא שללו אפשרות זאת. לא ברור כמה בדיוק נהרגו בפשיטה – בפנטגון מנו 14 פעילי אל-קאעדה הרוגים, בעוד גורמים מקומיים סיפרו על עשרות פעילים ואזרחים שנהרגו בפעולה. לא ברור מה גרם למותה של הילדה, אך תמונות גופתה הופצו ברשתות החברתיות והזינו את רגשות האיבה של מקומיים רבים נגד ארצות הברית.

בהודעה של שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב אחרי המבצע הכריז הארגון כי זאת הוכחה לאופיו "הלא אנושי" של האויב, וקרא לעוד מוסלמים להצטרף למאבק נגד ארצות הברית. יחד עם הצווים האוסרים על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות שונות, בהן גם תימן, קרקע השנאה נגד המערב דושנה היטב בימים האחרונים על די מי שנשבע להילחם בטרור ללא רחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully