וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים רפובליקנים נגד צווי ההגירה: "יסייע לגיוס טרוריסטים"

30.1.2017 / 11:00

לפחות עשרה סנאטורים ביקרו בחריפות את התכנית של טראמפ ואחרים הסתייגו מהיקפה ומיישומה. עם זאת, הנשיא לא מתרשם, והטיח כי הם "חלשים בהגירה". הוא זוכה לתמיכה מצד יו"ר בית הנבחרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מתרחבת האופוזיציה הפנימית בתוך המפלגה הרפובליקנית לחרם הוויזות של הנשיא טראמפ. לא פחות מ-12 סנאטורים רפובליקנים כבר הביעו התנגדות למדיניות ההגירה החדשה של הנשיא - השוללת כניסה מתושבי שבע מדינות מוסלמיות - או הסתייגו ממנה.

הראשונים לצאת נגד המהלך היו הסנאטורים ג'ף פלייק מאריזונה ובן סאס מנברסקה. הראשון כתב כי "זה לא חוקי לשלול כניסה מתושבי קבע", ואילו האחרון הוסיף כי "אם נשלח למזרח התיכון את המסר כי ארצות הברית רואה בכל המוסלמים ג'יהאדיסטים, אלו שמגייסים טרוריסטים ינצחו כשהם יספרו לילדים שלהם שארצות הברית מחרימה מוסלמים ומתנגדת לאסלאם".

הלילה הודיע המשרד לביטחון הפנים כי יאפשר את כניסתם של מחזיקי גרין קארד, על בסיס "כל מקרה לגופו". ההודעה יצאה על רקע שורה של מחאות בשדות תעופה ובמרכזי הערים ברחבי ארצות הברית, בין היתר בניו יורק, בוסטון, לוס אנג'לס, וושינגטון, אטלטנה, סיאטל, דטרויט, פילדלפיה וערים נוספות.

מפגינים נגד הגבלת כניסה של מוסלמים לארצות הברית, וושינגטון, 29 בינואר 2017. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד תכנית ההגירה של טראמפ בוושינגטון, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

אמש פרסמו הסנאטורים הבכירים ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם הודעה משותפת שמתחה ביקורת חריפה על המהלך. "מהבלבול הרב השורר בשדות התעופה, ברור כי הצו הנשיאותי לא נבחן כהלכה", כתבו השניים. "אנחנו מודאגים מהדיווחים שמהלך יצא לפועל ללא התייעצות עם מחלקת המדינה, משרדי המשפטים, ההגנה וביטחון המולדת". השניים ביקרו בחריפות את המהלך ואמרו כי הם מתנגדים "להפניית הגב לפליטים".

הודעתם של השניים גררה תגובה נזעמת מצדו של טראמפ, שצייץ בחשבון הטוויטר הפרטי שלו כי ההודעה של השניים "שגויה" וכי השניים "חלשים בסוגיית ההגירה". לדבריו, "הסנאטורים צריכים להפנות את האנרגיות שלהם למלחמה בדאעש, בהגירה בלתי חוקית ובאבטחת הגבול, במקום לחפש איך להתחיל מלחמת עולם שלישית".

בזאת לא תמה הביקורת מבית. הסנאטור הרפובליקני דין הלר מנבאדה צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו "אני מסכים עם הנשיא שנדרשים צעדי בדיקה טובים יותר למי שנכנס לארצנו. אבל אני מוטרד ממה שנראה כמו חרם על דת. השימוש בצו נשיאותי רחב כל כך הוא לא הדרך לחזק את הביטחון הלאומי שלנו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טראמפ נגד גרהאם ומקיין

הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס ממדינת מיין אמרה כי "יישומו של הצו הזה, שהוא רחב מדי, ייצור בעיות מידיות", והסנאטור קורי גרנדר מקולורדו הצטרף לדבריה ופרסם הודעה שבה נכתב: "אני מפציר בממשל לתקן את הצו הזה, שהוא רחב יתר על המידה". למתנגדים הצטרפו גם הסנאטורים אורין האץ', למאר אלכסנדר, בוב קורקר, רוב פורטמן וג'יימס לנקפורד - כולם חברי מפלגתו של הנשיא. גם יו"ר הוועדה לביטחון המולדת בבית הנבחרים, מייקל מקקול, שרק ביום שישי הביע תמיכה במהלך, פרסם הלילה הודעה בה הוא כתב כי "ברור שיידרשו התאמות" למהלך.

מנגד, יכול הנשיא לשאוב עידוד מתמיכתם של כמה מבכירי מפלגתו, כמו יו"ר בית הנבחרים פול ראיין שנתן לו גיבוי, באמרו כי "הנשיא צודק. אנחנו צריכים לעשות ככל שביכולתנו כדי לדעת בדיוק מי הם האנשים שנכנסים לארצנו". הסנאטור טום קוטון מארקנסו כתב כי "זאת פשוט טעות לקרוא לזה מבחן דת", והוסיף כי הוא בספק אם מרבית האמריקנים מתנגדים להקשחת הבדיקות של הנכנסים בשערי ארצות הברית.

הסנאטור רוי בלאנט ממיזורי אמר דברים דומים, כשהודיע: "טראמפ עושה את מה שהבטיח. אני לא אתמוך בחרם על מוסלמים, אבל כן אתמוך בהחמרת הבדיקות על אלו שמגיעים הנה ממדינות עם קשרים לטרור". הסנאטור סטיב דיינס ממונטנה סיכם כשהצהיר: "אנחנו במלחמה עם האסלאם הקיצוני, וכל דבר שהוא פחות מאשר בדיקה של מאה אחוזים על הרקע של הפליטים יעמיד את הביטחון הלאומי שלנו בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully