וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע קרקעי ראשון של טראמפ: פעילי אל-קאעדה חוסלו בתימן

29.1.2017 / 14:52

כוחות אמריקניים ערכו פשיטה במרכז המדינה, שבמהלכה נהרג גם חייל אחד ו"נפגע באופן מכוון" אחד ממסוקי הקרב. גורמים מקומיים דיווחו על "טבח" של עשרות גברים, נשים וילדים. "נתפס מידע מודיעיני חשוב"

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

(המלחמה בתימן הובילה לרעב כבד במדינה)

שלושה גורמים בכירים בארגון אל-קאעדה בתימן נהרגו היום (ראשון) בפשיטה של כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית במרכז תימן. על פי ההודעה הרשמית ממשרד ההגנה האמריקני, 14 פעילי הארגון חוסלו בתקיפה, שבמהלכה נהרג גם חייל אמריקני ונפצעו ארבעה. עם זאת, גורמים רפואיים וגורמי ממשל מקומיים במחוז ביידה התימנו מסרו כי מניין ההרוגים הוא כ-30, בהם גם נשים וילדים.

הייתה זה הפעילות הקרקעית האמריקנית השלישית מסוגה בתימן, במסגרת המאבק של ארצות הברית נגד הארגון הקיצוני, והראשונה תחת הנשיא דונלד טראמפ. לדברי הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, שאחראי בין היתר על הכוחות במזרח התיכון, אחד מהחיילים נפצע ב"נחיתה קשה" בסיום המבצע, לאחר שהמסוק הצבאי "ניזוק באופן מכוון".

עוד בוואלה! NEWS:
עוד פיגוע קטלני של דאעש בתימן: כ-50 חיילים נהרגו בעדן
סוף המלחמה לא נראה באופק, וילדי תימן גוועים ברעב
מלחמת האזרחים בתימן מוציאה את הנשים מהבית

מתגייסים חדשים לשורות החו'תים בתרגיל בבירה צנעא, תימן, 3 בינואר 2017. רויטרס
תימן בכאוס מאז תחילת המלחמה. מורדים חות'ים בבירה צנעא/רויטרס

לדברי גורמים מקומיים, לפחות שני מסוקי אפאצ'י הפציצו באזור רדאע לפני הפשיטה, שנמשכה כ-45 דקות. בכיר באל-קאעדה תיאר את המצב בשטח כ"טבח", וגורם אזרחי הוסיף כי גורמים סעודים שנכחו במקום היו בין ההרוגים. על פי הודעת וושינגטון, במהלך הפשיטה הושג "מידע שצפוי לסייע בהבנת תכנונים של מתקפות טרור עתידיות".

על פי אותם גורמים, בפשיטה נהרגו עבד א-ראוף א-דאהב, סולטאן א-דאהב וסייף א-נימס. משפחת א-דאהב נחשבת לבעלת ברית של אל-קאעדה, המבוסס במחוז. בן משפחה נוסף, טאריק א-דאהב, נהרג בתקיפת מל"ט אמריקני לפני כשנה. לא ברור אם הם היו חברים פעילים בשלוחת אל-קאעדה במדינה.

גורמי צבא אמריקניים לא מסרו תגובה רשמית לטענות על מניין הרוגים גבוה, אך אמרו כי הם בוחנים את הדיווחים. רק לפני שבוע, תקיפה שבוצעה ככל הנראה בידי מל"ט אמריקני חיסלה לפחות שלושה פעילי אל-קאעדה במחוז. גורמים מקומיים מסרו כי הכוחות האמריקניים חיפשו אחרי בכיר הארגון קאסם א-רימי, וכי הם עזבו את האזור יחד עם שני אנשים שזהותם לא ידועה.

אדם ברקע גרפיטי בערבית נגד תקיפות מל"טים של ארה"ב, צנאע, תימן, נובמבר 2014. רויטרס
המתקפה הראשונה של טראמפ. גרפיטי נגד המתקפות האמריקניות בצנעא, תימן/רויטרס

אל-קאעדה בחצי האי ערב, שאותה מחשיבה וושינגטון לזרוע המסוכנת ביותר של ארגון הטרור, ניצל את הכאוס השורר במדינה בעקבות מלחמת האזרחים והשתלט על שטחים בדרום תימן ובמזרחה. המלחמה החלה ב-2014, כשהמורדים החות'ים ובעלי בריתם התפשטו ממעוזיהם בצפון אל הבירה צנעא. מאז מרץ 2015, קואליציה של מדינות ערביות ומוסלמיות בהובלת ערב הסעודית מסייעת לממשלה המודחת לכבוש מחדש שטחים שאבדו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully