וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה פינתה את האנדרטה לזכר סא"ל עמנואל מורנו בנתיב האבות

5.5.2017 / 0:30

בהתאם לפסיקת בג"ץ, שקבע כי 17 מבנים בנתיב האבות נבנו בניגוד לחוק, פירק המנהל האזרחי אנדרטה שהוקדשה ללוחם סיירת מטכ"ל שנהרג בלבנון. 15 הבתים במקום יפונו עד מרץ 2018, ראש המועצה האזורית גוש עציון: "ההחלטה לא תחליש את רוחנו"

הוריו של עמנואל מורנו אשר נהרג במלחמת לבנון השנייה, אוגוסט 2011. פנחס וולף, במחנה
האנדרטה לזכרו הועתקה. הוריו של עמנואל מורנו עם הרב הצבאי לשעבר רונצקי/במחנה, פנחס וולף

המנהל האזרחי פינה אתמול (חמישי) את האנדרטה לזכרו של סגן-אלוף עמנואל מורנו ממאחז נתיב האבות שבגוש עציון, בהתאם לפסק דין נתיב האבות שניתן בספטמבר האחרון. מורנו, לוחם סיירת מטכ"ל, נהרג בהיתקלות עם מארב חיזבאללה לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה, ותמונתו אסורה בפרסום עד היום.

בית המשפט קבע כי 17 המבנים במקום, בהם 15 בתי מגורים, נגריה והאנדרטה לזכר מורנו, נבנו בניגוד לחוק, וחלקם בנויים על אדמות פלסטיניות פרטיות, ולכן יש להרוס אותם.

על פי פסק הדין, הריסת בתי המגורים תבוצע עד מרץ 2018 כדי לתת למשפחות שהות להתארגן, אך לשני המבנים הנוספים ניתן תוקף קצר יותר - הנגרייה נהרסה בדצמבר, והאנדרטה הועתקה היום, שלושה ימים לפני המועד האחרון שניתן לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטה בכירה בצוות חקירת נתניהו: "מאות אלפי שקלים אינם מתנות"
להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד
דיווח בארה"ב: חיל האוויר יירט מפציצים רוסיים ליד אלסקה

צומת גוש עציון, מרץ 2017. לירון מולדובן
תושבי נתיב האבות: "מקווים שבג"ץ ימנע סבל מיותר מהמשפחות". צומת גוש עציון/לירון מולדובן

בעקבות פינוי האנדרטה אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "בהוראת בג"ץ נהרסה היום האנדרטה שהוקמה על ידי חברו לנשק של עמנואל מורנו, גיבור ישראל ולוחם עטור שבחים. ההחלטה הכואבת הזו לא תחליש את רוחנו ובכל מקום שבג"ץ יורה על הרס וחורבן אנו נבנה ונחזק בעצמה גדולה את מפעל ההתיישבות. לבי עם תושבי נתיב האבות העומדים בפני החלטה על הריסת בתיהם".

עמי גבירצמן, תושב נתיב האבות ואיש מטה המאבק במקום, אמר: "האנדרטה פורקה והצו קוים. עכשיו אנו דורשים שהאנדרטה החדשה תיבנה במרחק של 12 מטר מהמיקום המקורי, על אדמות מדינה כפי שסוכם. בעל הנגריה קיים את הצו במלואו בדצמבר האחרון, וכעת היא אינה עומדת עוד על אדמות פלסטיניות פרטיות. גם המדינה בתגובתה לבג"ץ הסכימה שהצו קוים ושהוא יכול להשליך גם על חלק מהבתים. זו דוגמה לכך שניתן למצוא פתרון גם לשאר הבתים שנגדם יש צו ואין צורך להרוס אותם לחלוטין".

לדברי גבירצמן, "בשישה מתוך 15 הבתים הקו החורג מחוץ לאדמות המדינה עובר ממש בקצה השטח. אנו מצפים שבג"ץ יאפשר ניסור של החלק הקטן, כך שהבתים לא יתפרסו על שטח פרטי, ולא יהיה צורך בהריסתם. בג"ץ עדיין לא קיבל זאת וקבע דיון בנושא, ואנחנו מצפים מאוד שהפתרון יתקבל ויימנע סבל מיותר מהמשפחות. גם את יתר הבתים אפשר לנסר ולהזיז מעט כדי שלא יחרגו לאדמות פרטיות, וכעת אנו מצפים למוצא פיהם של שופטי העליון".

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully