וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: חיל האוויר יירט מפציצים רוסיים ליד אלסקה

מטוסי קרב אמריקניים הסיטו ממסלולם מטוסים רוסיים שחדרו לשטח ההגנה האווירית של ארצות הברית. המפציצים הרוסיים לא היו חמושים, והיו רחוקים כ-80 ק"מ מהגבול המערבי של אלסקה. בחודשים האחרונים אירעו כמה תקריות כאלה, אך זו הפעם הראשונה שבכוח טסו מטוסי סוחוי

מטוס חמקן מדגם F-22. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
מטוס F-22 אמריקני/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

כוח אווירי רוסי חדר לשטח ההגנה האווירית של אלסקה בארצות הברית ויורט על ידי מטוסי סיור של חיל האוויר האמריקני – כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת אמריקניים. המטוסים הרוסיים הוסטו ממסלולם על ידי שני מטוסי F-22 אמריקניים שהיו בסיור שגרתי באזור.

על פי גורמים בארצות הברית, בכוח הרוסי היו שני מפציצים בלתי חמושים, ושני מטוסי סוחוי Su-35, שהתלוו למפציצים לראשונה בשטח האווירי של אלסקה. המטוסים נותרו בשטח בינלאומי, אך התקרבו לגבולה המערבי של המדינה, כ-80 קילומטרים סמוך לעיר צ'ריוט.

בחודש שעבר טסו מפציצים רוסיים סמוך לאלסקה במשך ארבעה ימים רצופים, לראשונה מאז 2014. ביום שלישי השבוע נרשמה גיחה נוספת של מפציצים סמוך לחופי המדינה. המרחק בין אלסקה לרוסיה בנקודה הקרובה ביותר עומד על כ-85 קילומטרים, במצר ברינג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מטוס סוחוי SU-35. AP
מטוס סוחוי SU-35 רוסי/AP

ביום שלישי שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין ודן עמו במתיחות בקוריאה הצפונית. השניים הסכימו לעבוד יחד כדי לקדם באמצעים דיפלומטיים את המצב בחצי האי הקוריאני. זו הייתה שיחתם הראשונה מאז התקיפה האמריקנית בסוריה, שלאחריה ציינו השניים שיחסיהם בנקודת שפל.

בסוף השבוע האשים משרד החוץ של רוסיה כי אם ארצות הברית תציב מערכות הגנה מפני טילים ברומניה ובפולין, היא תפר את אמנות הנשק הנוכחיות באירופה. לפי הודעת מוסקבה, התכניות פוגעות בערכי אמנת INFT, שנחתמה בידי וושינגטון ומוסקבה ב-1980. לפני כשנה הציבה ארצות הברית מערכת הגנה מפני טילים ברומניה והיא מתוכננת להציב מערכת נוספת בפולין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
מתאוששים מנקודת שפל. טראמפ משוחח עם פוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully