וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתקיפת ארה"ב: סוריה העבירה את רוב חיל האוויר לבסיס רוסי

גורמים אמריקניים מסרו ל-CNN כי כמעט כל מטוסי הקרב העומדים לרשות אסד הועברו למתקן בו נמצאות מערכות רוסיות מתקדמות. ההעברה, שהחלה לאחר התקיפה האמריקנית בסוריה בתחילת החודש, נועדה למנוע תקרית נוספת

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: כך נראה חיל האוויר הסורי לאחר התקיפה האמריקנית, החודש)

הממשלה הסורית העבירה את רוב מטוסי הקרב שברשותה על מנת להגן עליהם מפני תקיפה אמריקנית נוספת ולהרתיע את ארצות הברית מפני תקיפת המשטר – כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים ביטחוניים אמריקניים לרשת CNN.

העברת המטוסים, שהוצבו בנמל תעופה החולק את מתקניו עם הצבא הרוסי, החלה זמן קצר לאחר תקיפת ארצות הברית בסוריה בתחילת החודש בעקבות השימוש שנעשה בנשק כימי נגד אזרחים. בתקיפה זו הושמדו 24 מטוסי קרב של חיל האוויר הסורי.

לדברי הגורמים, כמעט כל חיל האוויר הסורי הועבר לבסיס, הנמצא בלטקיה ומהווה אחד מבין שני הבסיסיים הרוסיים המרכזיים במדינה. על פי הדיווח, במקום נמצאות גם מערכות נ"מ מתקדמות (S-400) השייכות לצבא הרוסי. להערכת המשטר, ארצות הברית לא תמהר לתקוף בסמיכות לכוחות הרוסיים ולמערכות הנ"מ.

לקריאה נוספת:
קצין בכיר: "לאסד נותרו כשלושה טונות של נשק כימי"
חברי פרלמנט בבריטניה: לשלול את אזרחותה של אסמה אסד
ילדה שניצלה מהפיגוע בחאלב: "גבר הציע לילדים צ'יפס - והתפוצץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוסי קרב של הצבא הסורי לאחר התקיפה האמריקנית, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארגון למניעת נשק כימי מטעם האו"ם אישר אתמול כי במתקפה, שאירעה במחוז אידליב ובה נהרגו כמעט 90 בני אדם, נעשה בוודאות שימוש בגז סארין או ברעלן דומה. לאחר התקיפה, אותה גינו מדינות רבות בעולם, טען שר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס כי כ-20% ממטוסי הצבא הסורי ניזוקו.

"חיל האוויר הסורי אינו במצב טוב", אמר מאטיס, שהבהיר כי אינו שולל את האפשרות לתקיפה שנייה, אם ייעשה שימוש נוסף בנשק כימי. לדבריו, "המשטר הסורי צריך לחשוב היטב לפני שהוא יפעל שוב בפזיזות נגד החוק הבינלאומי. אם אסד ישתמש בנשק כימי, הוא ישלם מחיר כבד".

מוקדם יותר אתמול, העריך קצין בכיר בצה"ל כי לרשות אסד נותרו בין טון לשלושה של חומר כימי. לדבריו, השימוש בגז סארין העיד על מצוקה בשל הקושי "להגיע להכרעה מול דאעש ושאר המורדים, ולכן נעשה שימוש בגז. קשה לי להאמין שבשאר אסד לא ידע על דבר כזה", אמר. "הפעלת הגז נבעה ממצוקה לאחר שאף אחד לא רוצה לתמרן בשטח מול דאעש ושאר המורדים. מחיר התמרון קשה מאוד, בהרוגים ובפצועים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully