וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לטראמפ: הימנע מהגברת המתיחות מול קוריאה הצפונית

3.5.2017 / 0:19

בשיחה טלפונית הסכימו שני המנהיגים לשתף פעולה באמצעים דיפלומטיים כדי לשפר את המצב עם המדינה האסייתית. בתוך כך, השניים דנו בקידום המו"מ בין לברוב וטילרסון לפתרון המשבר בסוריה. מדובר בשיחתם הראשונה של שני המנהיגים מאז התקיפה האמריקנית בסוריה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא אתמול (שלישי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרסן את המתח מול קוריאה הצפונית. בשיחה טלפונית שניהלו שני המנהיגים, הסכימו לעבוד יחד כדי לקדם באמצעים דיפלומטיים את המצב עם המדינה האסייתית. בתוך כך, הסכימו טראמפ ופוטין לחזק את המו"מ בין לברוב וטילרסון לפתרון המשבר בסוריה. מדובר בשיחתם הראשונה של שני המנהיגים מאז התקיפה האמריקנית בסוריה, שלאחריה ציינו השניים שיחסיהם בנקודת שפל.

מהבית הלבן נמסר לאחר שיחתם של השניים כי טראמפ ופוטין הסכימו שהסבל בסוריה נמשך יותר מדי זמן וכי כל הצדדים חייבים לעשות כל שביכולתם כדי לסיים את האלימות. "השיחה הייתה טובה מאוד וכללה דיון באזורים בטוחים להשגת שלום מסיבות הומניטריות ואחרות". עוד נמסר, כי ארצות הברית תשלח נציג לשיחות הפסקת האש השבוע באסטנה, קזחסטן. השניים דנו גם במלחמה בטרור במזרח התיכון.

עוד בוואלה! NEWS:
טעות מביכה: האמירה המוזרה של טראמפ על נשיא ארה"ב השביעי
טראמפ מחמיא לדיקטטור הצפון קוריאני: "ברור שהוא חכם"
טראמפ באמירה מפתיעה: "יהיה לי לכבוד להיפגש עם קים ג'ונג און"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 בינואר 2017. AP
טראמפ/AP

בריאיון אתמול לרשת "בלומברג" הפתיע טראמפ ואמר כי הוא יהיה מוכן להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "בנסיבות המתאימות". לדברי טראמפ, "אם יהיה הולם שאפגש עמו, לגמרי אעשה זאת". הוא אף הוסיף כי "זה יהיה לי לכבוד".

זמן קצר לאחר פרסום הריאיון, דובר הבית הלבן שון ספייסר מיהר להבהיר בתדרוך לעיתונאים כי "ברור שהתנאים לא מתאימים כרגע". ספייסר עוד אמר כי וושינגטון תרצה לראות צמצום מידי של "ההתנהגות הפרובוקטיבית" של פיונגיאנג. זאת, על רקע מאמצי הבית הלבן לגבש תכנית פעולה להתמודדות עם איום הגרעין הצפון קוריאני נוכח הניסויים האחרונים שביצעה המדינה המבודדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה פוטין: "2014 תיכנס להיסטוריה של ארצנו". רויטרס
פוטין/רויטרס

בלילה שבין שישי לשבת ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה. מצבאה של קוריאה הדרומית נמסר כי הניסוי ככל הנראה נכשל. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן גם הוא במתרחש, לאחר שבשבועות האחרונים תגברה וושינגטון את היערכותה הצבאית באוקיינוס השקט בנושאת מטוסים, בספינות טילים ואף בצוללת גרעינית.

טראמפ אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!". זאת, לאחר תדרוך מיוחד לחברי הקונגרס בנוגע לתכנית הפעולה האמריקנית בנושא, ולאחר דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, שאותו הוביל שר החוץ האמריקני רקס טילרסון.

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully