וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות מביכה: האמירה המוזרה של טראמפ על נשיא ארה"ב השביעי

2.5.2017 / 8:45

הנשיא המכהן השווה את עצמו לאנדרו ג'קסון "שעבר קמפיין נבזי ומרושע", וטען כי הוא "כעס מאוד כשראה מה קרה במלחמת האזרחים" - למרות שזו פרצה יותר מ-15 שנים לאחר מותו. ניסיונות ההרגעה בטוויטר לא עזרו במיוחד

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמש אמש (שני) שהנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון "כעס כשהוא ראה מה קורה במלחמת האזרחים" – למרות שזה מת בשנת 1845, יותר מ-15 שנים לפני המלחמה. בריאיון ל"וושינגטון אקזמינר", השווה טראמפ את נצחונו בבחירת לנשיאות לזה של הנשיא השביעי. "אומרים שהקמפיין שלי והניצחון שלי הם דומים לאנדרו ג'קסון", הסביר. "הוא היה ב-1828, זה לפני הרבה זמן, והוא עבר קמפיין נבזי ומרושע".

"אומרים שזה היה המרושע והנבזי ביותר", הוסיף הנשיא ה-45. "רעייתו מתה, הם הרסו את אשתו. הוא היה מבקר את קברה בכל יום". לאחר מכן, הוסיף טראמפ: "אם אנדרו ג'קסון היה נשאר מעט מאוחר יותר, לא הייתה פורצת מלחמת האזרחים". המלחמה בין צבא האיחוד לצבא הקונפדרציה פרצה לבסוף בשנת 1861.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ באמירה מפתיעה: "יהיה לי לכבוד להיפגש עם קים ג'ונג און"
טראמפ יארח את נשיא הפיליפינים, שכינה את אובמה "בן זונה"
ארוחת כתבי הבית הלבן - בלי טראמפ: "אנחנו לא פייק ניוז"

דונלד טראמפ לצד דיוקן של אנדרו ג'קסון, הבית הלבן, 1 בפברואר 2017. GettyImages
בלבול קל. טראמפ בבית הלבן, לצד דיוקנו של ג'קסטו/GettyImages

לדברי טראמפ, "הוא היה אדם מאוד קשוח אבל היה לו לב גדול, והוא כעס מאוד שהוא ראה מה קורה בנוגע למלחמת האזרחים, והוא אמר 'אין סיבה לזה'". הוא עוד טען כי "אנשים לא שואלים את השאלה למה הייתה מלחמת האזרחים, למה לא ניתן היה לפתור את זה".

דבריו של הנשיא עוררו תמיהה לא רק בשל אי-הדיוק העובדתי, אלא גם בשל טענות כי הוא זלזל בחשיבות המלחמה בין הצפון לדרום. מאוחר יותר, בניסיון להבהיר את דבריו, צייץ טראמפ בטוויטר: "הנשיא ג'קסון, שמת 16 שנה לפני מלחמת האזרחים, ראה את זה בא וכעס. היה אסור לתת לזה לקרות!".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אלא שגם גרסה זו עוררה לא מעט סימני שאלה, לאור העובדה שמלחמת האזרחים פרצה לאחר ש-11 מדינות התומכות בעבדות הכריזו על פרישה מארצות הברית והקמת קונפדרציה. הנשיא ג'קסון עצמו תמך בעבדות, ואף החזיק בעבדים שחורים בחווה שבבעלותו במדינת טנסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully