וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקני למזכ"ל האו"ם: "להפסיק את המתקפות נגד ישראל"

באופן חריג, חתמו כל מאה הסנאטורים על המכתב ותקפו בחריפות נגד "האג'נדה האנטי-ישראלית" של המדינות החברות ושל ארגוני האו"ם. הם מנו ארבע דרישות מרכזיות, ובהן רפורמות באונסק"ו ובאונר"א, ושינוי נרחב בפעילות המועצה לזכויות אדם

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(שגרירת ארה"ב באו"ם, לפני כחודשיים: "נחושה להיאבק בהטיה האנטי-ישראלית")

כל מאה הסנאטורים האמריקניים שיגרו הלילה (שישי) מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שבו קראו לו לפעול נגד "ההטיה נגד ישראל" בארגון הבינלאומי ובמוסדותיו. "ארצות הברית הייתה שותפה להקמת האו"ם, במטרה להגן על הדורות הבאים מפני מלחמה ולתמוך בזכויות אדם בסיסיות, בעוד שהארגון עשה ועושה הרבה טוב, רבות מהמדינות החברות בו וסוכנויותיו משתמשות במעמדו המכובד של האו"ם כדי לקדם אג'נדה אנטי-ישראלית", כתבו.

"פעמים רבות מדי, האו"ם מנוצל ככלי להפוך את ישראל למטרה", נכתב. "פעולות אלה מחזקות לעתים את העלייה הכללית באנטישמיות, ומרחיקות גופים באו"ם ממטרותיהם המקוריות". עוד צוין במכתב, שפורסם לראשונה ב"וושינגטון פוסט", כי "למרות שאנו, כרפובליקנים ודמוקרטים, לא מסכימים על נושאים רבים, אנחנו מאוחדים ברצוננו לראות את האו"ם משפר את היחס שלו לישראל, ולהיאבק באנטישמיות בכל צורותיה".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מקצצת שני מיליון דולר מתקציבה לאו"ם: "פעילות אנטי-ישראלית"
שגרירת ארה"ב באו"ם: "היחס לישראל כבר מתחיל להשתנות"
מסמכי האו"ם נחשפים: בעלות הברית ידעו על השואה כבר ב-1942

דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
דיון במועצת הביטחון של האו"ם, דצמבר 2016/רויטרס
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בנאום בכנס יהודי בניו יורק לציון יום השואה אפריל 2017. רויטרס
גוטרש באירוע לציון יום השואה בניו יורק, השבוע/רויטרס

הסנאטורים, שפועלים לעתים נדירות באופן משותף, קראו למזכ"ל "להבטיח שישראל מקבלת יחס שאינו טוב או רע יותר מכל חברה מלאה אחרת באו"ם". כמו כן, הם שיבחו את אמירתה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שיצאה נגד "ההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם". יתרה מכך, הסנאטורים ציינו את הדוח האחרון של הנציבות הכלכלית והחברתית למערב אסיה (ESCWA), שמתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד, ושיבחו את גוטרש על כך שגינה אותו.

הם הציגו ארבע דרישות מרכזיות, בהן הפסקת פעילותן של ועדות האו"ם המקדמות את תנועת החרם נגד ישראל, שינוי מדיניות בארגון האו"ם לחינוך ולתרבות אונסק"ו, ש"המדינות החברות בו ממשיכות לקדם צעדים נגד ישראל ולהתכחש לקשר היהודי והנוצרי לירושלים", ורפורמות נרחבות בסוכנות האו"ם לטיפול בפליטים הפלסטינים אונר"א.

כמו כן, קראו הסנאטורים להפסקת "המתקפות משולחות הרסן נגד ישראל" במועצת האו"ם לזכויות אדם, ש"צריך להיות הגוף הבינלאומי הראשי להתמודד עם אתגרי זכויות אדם בהולים במדינות כמו רוסיה, סין, קוריאה הצפונית, סוריה, קובה, ונצואלה ודרום סודאן". על פי המכתב, מועצת זכויות האדם "לא ממלאת את משימתה".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, 07 אפריל 2017. רויטרס
השגרירה היילי/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהעבירו הסנאטורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהעבירו הסנאטורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully