וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טראמפ יגיע לישראל ב-22 במאי; בתו וחתנו עשויים לבקר בכותל

נמשכים המגעים מול נציגי הבית הלבן על הסדרת ביקורו של נשיא ארצות הברית בארץ, המתוכנן להתקיים סמוך ליום ירושלים. טרם התקבל אישור רשמי, אך מפגישות עם נציגי הבית הלבן עולה כי טראמפ ישהה בישראל במשך יממה אחת

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ ונתניהו לאחר פגישתם בבית הלבן)

המועד המתוכנן לביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוא 22 במאי, בעוד פחות מחודש. טראמפ צפוי ללון בישראל לילה אחד, במועד הסמוך ליום ירושלים שיציין את אירועי ה-50 לאיחוד העיר. עוד לא התקבל אישור רשמי לדבר הביקור ולמועד שבו יתקיים.

ההכנות לביקור החלו היום (חמישי), כשנציגי השגרירות האמריקנית וסגל הבית הלבן שהגיעו לארץ נועדו עם אנשי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ובית הנשיא לצורך תיאומים לוגיסטיים. מחר צפויה המשלחת לקיים סיור מלונות ולבקר בכותל ובעיר העתיקה בירושלים, במצדה ובמעבר אלנבי, אך אנשיה הדגישו כי הביקור עדיין ראשוני, ואין בכך כדי להעיד שהנשיא יבקר במקומות הללו.

על פי הערכות במשטרה, בתו וחתנו היהודים של טראמפ, איוונקה וג'ארד קושנר, יבקשו לבקר בכותל המערבי, אך דבר הגעתם והרכב המשלחת כולו טרם נקבעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. AP
טראמפ ונתניהו בפגישתם בבית הלבן/AP

במסגרת המגעים בין ישראל לארצות הברית, טרם הוחלט מה יהיה אופי הביקור - ממלכתי, רשמי או ביקור עבודה. נראה שהוא לא יוגדר ממלכתי, כך שלא כל כללי הטקס יתקיימו והמארח יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא הנשיא ראובן ריבלין.

גורם ישראלי אמר לוואלה! NEWS כי אם טראמפ אכן יגיע לארץ, הוא צפוי להגיע גם ליד ושם, הנכלל בכל דרגי הביקורים. השבוע נשא טראמפ שני נאומים לכבוד יום השואה, שבהם גינה את האנטישמיות כלפי יהודים והבטיח לשמר את זכר הניצולים. אנשיו של טראמפ היו מעורבים בשורה של תקריות מביכות בנושא בחודשים האחרונים: בסוף ינואר השמיט הבית הלבן את היהודים מהודעה ליום השואה הבינלאומי, ובתחילת החודש השווה דוברו של הנשיא, שון ספייסר, בין הטבח באידליב להשמדת היהודים בשואה וכינה את מחנות הריכוז "מרכזי השואה".

במקביל לתיאומים המדיניים, עמלים אנשי היחידה לאבטחת אישית בשב"כ ופיקוד מחוז ירושלים במשטרה על בניית תוכנית האבטחה. על פי הערכות הראשוניות, אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ייקחו חלק במבצע, שעשוי להיות אחד המורכבים והגדולים בתולדות המשטרה. מפקד המבצע יהיה מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, והוא יתוכנן על ידי ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אלון לבבי.

על פי נסיון העבר, הנשיא ינחת בנמל התעופה בן גוריון, כשבעת הגעתו של אייר פורס 1 ייסגר המרחב האווירי של ישראל. לאחר הנחיתה ייערך טקס קבלת פנים רשמי, ומשם יוטס הנשיא במסוק אמריקני לירושלים. במקביל תיערך המשטרה לסגירת כביש 1, כחלופה למקרה שיהיה צורך להסיע את הנשיא על הקרקע.

איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. מרץ 2017. רויטרס
בדרך לכותל? איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר/רויטרס

קודמו של טראמפ בתפקיד, ברק אובמה, ערך ביקור רשמי אחד בארץ, ארבע שנים לאחר שנכנס לבית הלבן. הוא הגיע גם להלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס, חודשים אחדים לפני תום כהונתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם טראמפ בוושינגטון לפני כחודשיים, ובחודשים האחרונים נועד שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, עם בכירים ישראלים ופלסטינים באזור.

אם הביקור ייצא לפועל, זו תהיה הפעם הראשונה שטראמפ יוצא מגבולות ארצות הברית מאז הושבע לתפקידו ב-20 בינואר. על פי התכנון, ישראל תהיה אחת התחנות בשורה של מדינות באזור שטראמפ יגיע אליהן, ובהן סעודיה.

המגעים לתיאום הביקור של נערכים על רקע הגעתה לוושינגטון של משלחת פלסטינית בכירה, שפועלת לתיאום הפגישה בין טראמפ ליו"ר הרשות אבו מאזן בשבוע הבא בבירה האמריקנית.

על רקע הביקור האפשרי, אמור טראמפ לקבל החלטה בתחילת חודש יוני בנוגע להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. אחת לחצי שנה חותם הנשיא על צו המבטל החלטה של הקונגרס בנושא מ-1995, והצו האחרון נחתם בחודשיו האחרונים של ברק אובמה בבית הלבן. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות הבטיח טראמפ להעביר את השגרירות מתל אביב, אך מאז נכנס לתפקיד ציננו בבית הלבן את הציפיות בנושא.

(עדכון ראשון: 16:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully