וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור טראמפ מתקרב: צוות אמריקני יגיע היום לישראל לתיאומים

27.4.2017 / 0:47

על פי ההערכה, ביקורו הראשון של נשיא ארה"ב בישראל יוצמד להשתתפותו בפסגת מדינות נאט"ו בבריסל, שמתוכננת ל-25 במאי. גורמים ישראלים אישרו כי מתנהלים מגעים לתיאום הביקור, וטרם הוסכמו כלל הפרטים

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: פגישת טראמפ-נתניהו בוושינגטון, לפני כחודשיים)

צוות אמריקני מיוחד צפוי להגיע היום (חמישי) לארץ לצורך תיאומים לוגיסטיים לקראת ביקורו הצפוי בישראל של הנשיא דונלד טראמפ. על פי ההערכה, הגעתו של טראמפ לישראל תוצמד להשתתפותו בפסגת מדינות נאט"ו בבריסל, המתוכננת ל-25 במאי. עם זאת, טרם נמסר מידע על תאריכים מדויקים לביקורו או על הרכב המשלחת שתלווה אותו.

מוקדם יותר אתמול אישר גורם ישראלי כי מגעים מתנהלים בין ירושלים לוושינגטון, לשם תיאום ביקור ראשון של הנשיא טראמפ בישראל בחודש הבא. הגורם הדגיש כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד, ולפי שעה לא ידוע על הסכמות ממשיות שהושגו בין הצדדים.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מקצצת שני מיליון דולר מתקציבה לאו"ם: "פעילות אנטי-ישראלית"
שגרירת ארה"ב באו"ם: "היחס לישראל כבר מתחיל להשתנות"
שר ההגנה האמריקני בביקור בישראל: "יש לאסד עוד נשק כימי"

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
טראמפ ונתניהו בבית הלבן, לפני כחודשיים/AP

הביקור הצפוי בישראל הוא חלק ממסעו הראשון של טראמפ לחו"ל, ואם ייצא לפועל הוא יהיה תחנה אחת מבין כמה במזרח התיכון. בשבוע שבו מיועד טראמפ לבקר בישראל תציין ישראל 50 שנה לאיחוד ירושלים.

במקביל, אמור נשיא ארצות הברית לקבל החלטה בתחילת חודש יוני בנוגע להעברת השגרירות לבירה, שכן אחת לחצי שנה חותם הנשיא על צו נשיאותי המבטל את החלטת הקונגרס בנושא מ-1995. טראמפ הבטיח במהלך הקמפיין שלו לנשיאות שיעביר את השגרירות בירושלים, אולם מאז נכנס לתפקיד ציננו בבית הלבן את הציפיות בנושא.

יו"ר הרשות הפלסטינית בפסגת הליגה הערבית בים המלח, ירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
ייפגש עם טראמפ בשבוע הבא. אבו מאזן/רויטרס

הניסיונות לתיאום הביקור נערכים על רקע הגעתה לוושינגטון של משלחת פלסטינית בכירה, שפועלת לתיאום הפגישה בין טראמפ ליו"ר הרשות אבו מאזן בשבוע הבא בבירה האמריקנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם טראמפ בוושינגטון לפני כחודשיים, ובחודשים האחרונים נועד שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, עם בכירים ישראלים ופלסטינים באזור.

גורמים ישראלים ואמריקנים אמרו לוואלה! NEWS, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, כי נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, שיחסיו עם נתניהו הידרדרו בעשור האחרון, מתפקד כ"שליח לא רשמי, אבל משפיע", שמייעץ לנשיא טראמפ בנושא התהליך המדיני. בסוף החודש שעבר, לאודר נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי במצרים, כשבוע לפני פגישתו של הנשיא המצרי עם טראמפ בבית הלבן. לוואלה! NEWS נודע כי הוא ערך פגישה גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשבועות האחרונים, במיקום מחוץ לרמאללה.

בראיון שהעניק נתניהו לשון האניטי ברשת "פוקס ניוז" ושודר בסוף השבוע האחרון, אמר ראש הממשלה כי הרשות הפלסטינית "משלמת על בסיס שנתי לעתים מאות מיליוני דולרים, לטרוריסטים שרצחו ישראלים, שרצחו אמריקנים. בעשור זה יכול לחצות את הרף של מיליארד דולר. ואני לא מדבר על חמאס, אני מדבר על הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן, שעומד לפגוש את הנשיא טראמפ". לדבריו, "המבחן הראשון לשלום זה לומר להם: 'אתם רוצים שלום? תוכיחו את זה. תתעמתו עם הטרור. תפסיקו לתגמל טרוריסטים'".

לקראת הפגישה ביום רביעי הבא, הוסיף נתניהו כי הדבר החשוב הוא לא מה אבו מאזן יאמר לנשיא טראמפ בוושינגטון, אלא מה הוא יגיד לפלסטינים עם שובו. לדבריו, "אם הוא יגיד לאנשיו 'אני אשנה את החוק, שיאסור על תשלום לטרוריסטים ואני אשנה את החוק הזה, ואוודא שאפילו לא אגורה הולכת לטרוריסטים ומשפחותיהם', זה יהיה שינוי. אני אשמח. תוכיח שאני טועה. אבל לא במילים יפות שנאמרות בוושינגטון מול המצלמות. שנה את הדרך שבה אתה משלם לטרוריסטים - אל תשלם להם".

(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully