וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא לקראת הבחירות בצרפת ושרב ברחבי הארץ | חדשות השבת

שלוש פצצות מרגמה נפלו ברמת הגולן ונענו בירי צה"ל לעבר מקורות הירי; בארצות הברית הוגש כתב אישום נגד הישראלי החשוד באיומים כלפי מוסדות יהודיים; ארה"ב חיסלה בכיר בארגון דאעש. אלו הכותרות שעשו את השבת

שלושה פצמ"רים נפלו ברמת הגולן; צה"ל השיב בירי לעמדות סוריות

שלוש פצצות מרגמה נפלו אתמול בשטח פתוח בצפון רמת הגולן – כך אישרו בדובר צה"ל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ככל הנראה, מדובר בזליגת ירי ממלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה.

זמן קצר לאחר הנפילה נשמעה אזעקה בכמה יישובים בדרום רמת הגולן. לאחר הישמע האזעקה, נשמע פיצוץ. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שתי נפילות נוספות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גם במקרה זה, מדובר ככל הנראה בזליגה מסוריה.

בתגובה לזליגות, תקף צה"ל את מקורות הירי בצפון רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי "לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו".

הבחירות בצרפת: החלה ההצבעה מעבר לים

יום לפני שייערך בצרפת הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות שעשויות לשנות את המפה הפוליטית ביבשת, החלו היום אזרחים בטריטוריות הצרפתיות שמעבר לים ובכמה מדינות בארצות הברית, בהן הוואי, להצביע בקלפיות באזוריהם. מתוך 47 מיליון צרפתים בעלי זכות בחירה, קצת פחות מאלף חיים מחוץ למדינה, במקומות כמו הפולינזים הצרפתיים שבאוקיינוס השקט, גוואדלופ, גינאה הצרפתית ומרטיניק שבים הקריבי. אזרחים באזורים אלה מצביעים מוקדם כדי לא להיות מושפעים מהתוצאות בצרפת עצמה שצפויות להתקבל בסביבות השעה 21:00 (שעון ישראל). אחר הצהריים אירעה תקרית מטרידה בתחנת המטרו המפורסמת גאר דו נורד בפריז, כשאדם, שאיים בסכין על שוטר, עורר מהומה ונעצר, מבלי שנרשמו נפגעים.

ארה"ב: כתב אישום נגד הישראלי בן ה-18 שנחשד באיומים על מוסדות יהודיים

כתב אישום הוגש הלילה בבית משפט בפלורידה שבארצות הברית נגד תושב אשקלון בן 18, החשוד באיומים טלפוניים על מרכזים קהילתיים יהודיים במדינה. הנאשם, המחזיק גם באזרחות אמריקנית וששמו לא הותר לפרסום בישראל, נעצר בחודש שעבר בישראל אחרי שלוש שנים שבהן ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו של מי שהעביר מאות איומים על פצצות במרכזים ואף במטוסי חברת "דלתא".

לפי האישום הראשון נגדו, במדינת פלורידה, מ-4 בינואר עד 7 במרץ ערך הנאשם כמה שיחות שבהן איים על הימצאותן של פצצות בשורת מוסדות יהודיים בארצות הברית. "לא נמצאו חומרי נפץ, אבל רבות מן השיחות הסתיימו בסגירה זמנית ופינוי של המתקנים הללו, ודרשו מכוחות שיטור והצלה להגיע ולפנות את האזור", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

התעמלות: אלכס שטילוב זכה במדליית ארד באליפות אירופה בקלוז'

המתעמל אלכס שטילוב קטף היום (שבת) את מדליית הארד בתרגיל הקרקע באליפות אירופה הנערכת בקלוז' שברומניה ואילו ארטיום דולגופיאט סיים מיד אחריו, במקום הרביעי. הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששני מתעמלים ישראלים משתתפים יחד בגמר במסגרת אליפות אירופה.

שטילוב, לו זו מדליה שביעית באליפויות אירופה וחמישית מארד, הראה שהתאושש בצורה נהדרת מהאכזבה של אולימפיאדת ריו. אחרי ההופעה הטובה במוקדמות, הוא ביצע תרגיל מצוין שהקנה לו ציון של 14.400 וכאמור את המקום השלישי, אחרי שהוביל בתחילת התחרות. חברו הצעיר דולגופיאט השיג ציון של 14.333, תפס את המקום הרביעי והראה שיש גם עתיד ורוד לישראל בהתעמלות המכשירים. את הזהב קטף הרומני מריאן דרגולסקו עם ציון 14.500, הכסף הלך לדמיטרי לנקין הרוסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שרב כבד ברחבי הארץ: 36 מעלות בתל אביב, 40 בבאר שבע

אחרי התחממות הדרגתית בימים האחרונים ועוד לפני פתיחתו הרשמית של הקיץ, שרב כבד שרר היום ברחבי הארץ והטמפרטורות גבוהות מהממוצע ברוב האזורים. אלפים החליטו לנצל את מזג האוויר הלוהט ולפקוד את חופי הרחצה ועומסים חריגים נרשמו בחלקם.

בשעות הבוקר נסגר חוף פלמחים למבקרים עקב עומס חריג של כ-6,000 בני אדם שפקדו את הגן הלאומי, ולאחר מכן נפתח מחדש. עומסים נרשמו גם בגן לאומי נחל אלכסנדר, בחוף בית ינאי, ובמתחם תל אפק שבגן הלאומי ירקון עם 2,500 מבקרים. מאוחר יותר מסרה עיריית ראשון לציון כי חוף ראשון לציון עמוס עד אפס מקום, וכי רוחצים נוספים מתבקשים שלא להגיע אליו.

טראמפ: הפיגוע בפריז יסייע למועמדת הימין לה פן בבחירות לנשיאות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אתמול לפיגוע הירי בשאנז אליזה שאירע ביום חמישי בפריז וטען כי תהיה לו השפעה מכרעת על מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן. בריאיון שהעניק טראמפ לסוכנות אי-פי טען כי אינו תומך מפורשות בלה פן, אך סבור שהמתקפה שהובילה למותו של שוטר ולפציעתם של שניים נוספים תסייע לה בבחירות שצפויות להתקיים במדינה ביום ראשון הקרוב.

לדבריו, לה פן היא המועמדת בעלת המדיניות הנוקשה ביותר בכל הנוגע לסוגיות של גבולות המדינה ולנושאי פנים. בשל כך, הוא מאמין כי המתקפה תשפיע על האופן שבו יצביעו אזרחי צרפת בבחירות לנשיאות.

ארה"ב חיסלה בכיר דאעש שתכנן את הפיגוע באיסטנבול

עבד אל רחמן אל-אוזבקי, מקורב למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל במבצע קרקעי חשאי של ארצות הברית בסוריה - כך הודיע אמש צבא ארצות הברית. דובר הצבא, קולונל ג'ון תומס, מסר כי הבכיר חוסל במבצע קרקעי חשאי, אולם סירב להוסיף פרטים נוספים. אל-אוזבקי נמנה עם מתכנני הפיגוע באיסטנבול בדצמבר האחרון, שבו נורו למוות 39 בני אדם ונפצעו כ-70 נוספים במועדון לילה בעיר.

כשלושה ימים לאחר הפיגוע, הודיע שר החוץ הטורקי כי זהות המחבל הנמלט ידועה. לאחר כמה מעצרים באזור, דווח כי המחבל, עבדול קדיר משאריפוב ממוצא אוזבקי, נלכד בפרבר של איסטנבול. דאעש נטל אחריות על הפיגוע, ובהודעתו ציין שבמועדון "חגגו את חג הנוצרים הכופרים" ותקף את טורקיה על חלקה במלחמת האזרחים בסוריה.

נתניהו לאבו מאזן: להפסיק את התשלומים למשפחות מחבלים

ערב פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, דרש ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייבות פלסטינית להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים. אבו מאזן צפוי להתקבל בבית הלבן ב-3 במאי.

בראיון שהעניק לשון האניטי ברשת "פוקס ניוז" ושודר הלילה אמר נתניהו: "הם משלמים על בסיס שנתי, לעיתים מאות מיליוני דולרים, לטרוריסטים שרצחו ישראלים, שרצחו אמריקנים. בעשור זה יכול לחצות את הרף של מיליארד דולר. ואני לא מדבר על חמאס, אני מדבר על הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן, שעומד לפגוש את הנשיא טראמפ". לדבריו, "המבחן הראשון לשלום זה לומר להם: 'אתם רוצים שלום? תוכיחו את זה. תתעמתו עם הטרור. תפסיקו לתגמל טרוריסטים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully