וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע קרקעי חשאי: ארה"ב חיסלה בכיר דאעש שתכנן את הפיגוע באיסטנבול

על פי הודעת דובר צבא ארה"ב, עבד אל-רחמן אל-אוזבקי, המקורב למנהיג הארגון, חוסל במבצע קרקעי חשאי בסוריה בתחילת החודש. הוא נמנה עם האחראים למתקפת הטרור באיסטנבול בערב השנה החדשה, שבה נהרגו 39 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: אבו בכר אל-בגדאדי בהקלטה חדשה, נובמבר 2016)

עבד אל רחמן אל-אוזבקי, מקורב למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל במבצע קרקעי חשאי של ארצות הברית בסוריה - כך הודיע אמש (שישי) צבא ארצות הברית. דובר הצבא, קולונל ג'ון תומס, מסר כי הבכיר חוסל במבצע קרקעי חשאי, אולם סירב להוסיף פרטים נוספים. אל-אוזבקי נמנה עם מתכנני הפיגוע באיסטנבול בדצמבר האחרון, שבו נורו למוות 39 בני אדם ונפצעו כ-70 נוספים במועדון לילה בעיר.

כשלושה ימים לאחר הפיגוע, הודיע שר החוץ הטורקי כי זהות המחבל הנמלט ידועה. לאחר כמה מעצרים באזור, דווח כי המחבל, עבדול קדיר משאריפוב ממוצא אוזבקי, נלכד בפרבר של איסטנבול. דאעש נטל אחריות על הפיגוע, ובהודעתו ציין שבמועדון "חגגו את חג הנוצרים הכופרים" ותקף את טורקיה על חלקה במלחמת האזרחים בסוריה.

המודיעין האמריקני התריע ימים לפני המתקפה על פיגוע במועדון והאבטחה במקום תוגברה, אולם המחבל, שהיה מחופש, הצליח לחדור לשם, לירות לכל עבר ולהימלט. בחודש פברואר נעצר חשוד נוסף בעל אזרחות צרפתית ממוצא טורקי. החוקרים מצאו בין חפציו חוזה שכירות לדירה ששימשה את המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ: הפיגוע בפריז יסייע למועמדת הימין לה פן בבחירות לנשיאות
ר"מ לבנון גינה את חיזבאללה בסיור בגבול: "הצבא יגן על המדינה"
האחים המוסלמים פרסמו תיעוד שבו חיילים מצרים הורגים אזרחים בסיני

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
"מקורבו חוסל במבצע קרקעי חשאי". אל-בגדאדי/רויטרס

בתחילת החודש דווח בטלוויזיה העיראקית כי איאד אל-ג'ומיילי, סגנו של אל-בגדאדי נהרג גם כן. לפי הדיווחים, ג'ומלי חוסל יחד עם מפקדים נוספים בארגון הסוני הקיצוני, במתקפה אווירית של צבא עיראק במחוז אל-קאים, בסמוך לגבול סוריה.

בעוד בכירים אחרים בארגון ומקורביו חוסלו, מצבו של אל-בגדאדי אינו ידוע, מאז נראה לאחרונה ביוני 2014. בפברואר האחרון דווח כי הוא נפצע באורח קשה בתקיפה אווירית של צבא עיראק עת ששהה במבנה עם 13 בכירים נוספים.

הממשל האמריקני הקים כוח משימה מיוחד לחיסולו של אל-בגדאדי, הכולל יחידות מיוחדות, את סוכנות הביון המרכזית וסוכנויות מודיעין אחרות, כמו גם לווייני ריגול. גורמי מודיעין העריכו כי במסגרת הקרב על מוסול, הותיר אל-בגדאדי את הפיקוד על השדה בידי המפקדים בשטח והתחבא במדבר כדי לשרוד. לפי הגורמים, המחסור בתקשורת בין הנהגת הארגון ואובדן השטחים במעוז הארגון בצפון עיראק הצביעו באותה עת על כך שהוא נטש את העיר.

(עדכון ראשון 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully