וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מתפקדים עם פרטים חסרים: האם המפקד של עמיר פרץ בסכנה?

19.4.2017 / 12:46

הבדיקה הפנימית במפלגת העבודה, שנפתחה בשל דיווחים על מתפקדים פיקטיביים, העלתה כי כ-12 אלף מתפקדים נרשמו עם פרטים חסרים, רבים מהם במעוזיו של המועמד. מטה פרץ: "פעלנו ביושר. המתפקדים ישלימו את פרטיהם ויסייעו לפרץ להיבחר לתפקיד היו"ר"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

כ-12 אלף מתפקדים של מפלגת העבודה נרשמו עם פרטים חסרים, והתפקדותם עומדת בספק. על פי נתוני הפילוח של המתפקדים החסרים, שהגיעו לידי וואלה! NEWS, עולה כי רבים מהם מרוכזים ביישובים ובמגזרים הנחשבים למעוזים של המועמד לראשות המפלגה עמיר פרץ, שעשוי להיפגע מכך עמוקות.

הבדיקה הפנימית שנערכה בשבועות האחרונים העלתה כי מתפקדים רבים הרשומים ללא טלפון נייד או דואר אלקטרוני, מגיעים מאזורים שבהם השקיע פרץ מאמץ גדול במפקד בחודשים האחרונים. במחוז דרום, למשל, 1,016 מתפקדים נמצאים עם פרטים חסרים, מתוכם 519 בעיר מגוריו של פרץ, שדרות. במושב ברוש שבנגב, בו מתגורר נהגו של פרץ, ישנם 104 מתפקדים עם פרטים חסרים.

עוד בוואלה! NEWS:
על ח"כים נאסר להשתתף באירוע השקה - אך עמיר פרץ מתעקש
הקרב על הבחירות במחנה הציוני: "די עם השיימינג למפקדי הארגזים"
ח"כ פרץ: הבחירות הבאות לראשות הממשלה ייערכו ב-2018

עמיר פרץ באולפן וואלה. ראובן קסטרו
519 מתפקדים חסרים בעירו. פרץ/ראובן קסטרו

במחוז הערבי, שם עלו לראשונה חשדות נגד תקינות המפקד שהובילו את מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני להורות באמצע חודש פברואר על הקמת צוות בדיקה פנימי, נמצאו 1,841 טפסי התפקדות שהוגשו עם נתונים חסרים, ובמחוז הדרוזי כ-403. במידה והמתפקדים החסרים לא ישלימו את הפרטים בשבוע הקרוב, הם ייגרעו מספר הבוחרים של המפלגה.

אלפי המתפקדים שפרטיהם חסרים או התבררו כפיקטיביים במסגרת בדיקת ספר הבוחרים של המפלגה, הכולל כ-58 אלף מתפקדים, התבקשו להשלים את הפרטים האישיים בטופס התפקדות חדש עד סוף החודש, שאם לא כן תבוטל התפקדותם. לדברי גורם בעבודה, אם בסופו של דבר תבוטל התפקדותם של המתפקדים החסרים, תהיה זו פגיעה אנושה בקמפיין של פרץ, שפקד אלפים בחודשים האחרונים.

הצוות לבחינת נהלי המפקד הוקם לאור פרסומים בגלי צה"ל ובעיתון הארץ, שעוררו שאלות לגבי אופן עריכת המפקד של פרץ והעלו חשד למתפקדים פיקטיביים. חלק מטפסי המתפקדים כללו מספרי טלפון של עוזריו של פרץ וכתובות מייל פיקטיביות, וחלק מהמתפקדים כלל לא ידעו שהתפקדו למפלגה. בעקבות הממצאים, שלח חרמוני בתחילת החודש מכתב לאלפי המתפקדים שפרטיהם חסרים ובמקביל נעשו פניות לראשי הסניפים המפלגה לאיתורם, ובימים האחרונים החלו להתקבל טפסי התפקדות תקינים מחלק מהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה ומסיבת יום הולדת – בתמונה עם יצחק הרצוג עמיר פרץ וראובן ריבלין. ראובן קסטרו
"מניפולציה ומידע שקרי". פרץ, לצד יחימוביץ', הרצוג והנשיא ריבלין/ראובן קסטרו

עם זאת, ממטה פרץ נמסר כי "על פי הממצאים, שיעור חסרי הפרטים המלאים בקרב מתפקדים הקשורים לעמיר פרץ הוא מיעוט מבין המתפקדים חסרי הפרטים, והוא קטן בהרבה משיעור תומכיו של עמיר פרץ בקרב חברי מפלגת העבודה". כמו כן, נמסר כי "בימים אלה מרבית המצטרפים שהיו בקשר עם מטה עמיר פרץ משלימים את פרטיהם ויסייעו לעמיר פרץ להיבחר לתפקיד יו"ר המפלגה".

במטה הבהירו כי "בירכנו על הקמת ועדת הבדיקה", והוסיפו: "שוב מוכח כי מטה עמיר פרץ פועל ביושר ועל פי ההנחיות של תקנון המפקד, וכי מי שמנסים לפקפק ולהטיל דופי בחברי מפלגה התומכים בעמיר פרץ עושים שימוש במניפולציה ובמידע שקרי".

מנתוני צוות הבדיקה עולה גם כי בספר הבוחרים נמצאו עוד כ-7,000-6,000 מתפקדים עם פרטים חסרים, ממחוזות שאינם מזוהים עם פרץ. אלה כוללים מאות בקיבוצים ובמושבים, וכן מתפקדים המכונים "בוחרים חופשיים", שאינם מזוהים עם אחד הח"כים בעבודה או מחוברים למנגנונים של המפלגה.

מהפילוח עולה כי 932 מתפקדים חסרים נמצאו במחוז תל אביב, 719 במחוז דן, 969 במחוז המושבים ו-855 במחוז הקבוצים. כמו כן, במחוז חיפה יש 546 מתפקדים חסרים, ובמחוז ירושלים 469. במחוז מרכז 1,018 מתפקדים נדרשים להשלים פרטים, ובמחוז שרון-שומרון 1,126.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully