וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ח"כים נאסר להשתתף באירוע השקה - אך עמיר פרץ מתעקש

21.3.2017 / 8:23

היועץ המשפטי לכנסת אסר השתתפות באירוע השקת סניף "ניו-פארם" של משפחתו של חבר כנסת לשעבר, אך ח"כ פרץ ביקש אישור מיוחד לכך וועדת האתיקה תדון בכך. "זו השתתפות ברגע משמח בחייו של חבר"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ח"כ עמיר פרץ מכריז על התמודדות לראשות העבודה, דצמבר 2016)

היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון אסר בימים האחרונים על חברי כנסת להשתתף באירוע פתיחת סניף "ניו-פארם" בתל אביב השייך למשפחתו של ח"כ לשעבר יורם מרציאנו מהעבודה. ואולם, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) ביקש אישור מיוחד לכך. בוועדת האתיקה ידונו היום (שלישי) בבקשתו, לאחר שהסביר כי "פתיחת עסק משפחתי צנוע אינו בבחינת גיבוי או פרסום לעסק עצמו והינו בבחינת השתתפות ברגע משמח בחייו של חבר".

לאירוע החגיגי שצפוי להתקיים הערב בתל אביב, הוזמנו שורה של חברי כנסת, מרביתם ממפלגת העבודה. עו"ד ינון העביר הוראה לפיה נאסר עליהם להשתתף באירוע. "למען הסר ספק, אבקש להבהיר כי אסור לחברי הכנסת להשתתף באירוע שכזה הנערך על ידי גוף מסחרי למטרה עסקית", כתב עו"ד ינון.

עמיר פרץ באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"גם כשאנחנו במסעדה ומצטלמים ומפרסמים, זה יכול להיחשב בלתי ראוי". פרץ/ראובן קסטרו

מי שלא אהב את ההחלטה הוא ח"כ פרץ, חברו של מרציאנו. פרץ פנה ליו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק ועקנין מש"ס, וביקש ממנו אישור חריג להשתתפותו. "היחסים ביני ובין יורם מתקיימים כבר שלושה עשורים", כתב. "כמי שמקיים קשר רציף עם הציבור, בתי מסחר הם מוקד למפגש עם אזרחי ישראל. בעת ביקורים כאלה, גם אזרחים וגם בעלי העסקים, שאיני מכיר אותם כלל וכלל, מנצלים את הביקור להנצחת האירוע, וייתכן שגם מפרסמים תמונות אלה ברשתות החברתיות", כתב.

עוד הוא הוסיף: "אם אנו מגיעים לאכול במסעדה ובעל המסעדה או סועדים מבקש להצטלם, ויש סבירות גבוהה שיפרסמו זאת, הרי גם כאן יכול שיחשב מפגש זה למעשה בלתי ראוי". בעקבות בקשת ח"כ פרץ, תדון בכך ועדת האתיקה. ח"כ פרץ הבהיר כי לא יפעל בניגוד להוראה שהוועדה תקבל.

זו אינה הפעם הראשונה שבה הכנסת נדרשת לעניין השתתפות חברי כנסת בהשקות ואירועי יחסי ציבור של גורמים עסקיים. בחודש שעבר שיגר עו"ד ינון מכתב לכל חברי הכנסת שבו הזכיר להם את האיסור המוטל עליהם להשתתף באירועים אלה.

המכתב נשלח בעקבות פרסום מודעה של משרד יחסי ציבור, שבו הודו לשרים, לחברי הכנסת וליתר המוזמנים שהגיעו להשקת משרדיהם החדשים. באירוע השתתפו ארבעה שרים ותשעה ח"כים, וינון הבהיר כי "נטילת חלק באירועים מסוג זה, שכל מטרתם קידום ושיווק של עסקים פרטיים באמצעותם של שרים וחברי כנסת - אסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully