וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פרץ הודיע שיתמודד על ראשות העבודה: "אגיע לציבורים חדשים"

19.12.2016 / 13:00

עמיר פרץ, שכיהן כיו"ר המפלגה לפני עשור, הוא הראשון להודיע רשמית על התמודדתו מול הרצוג בבחירות ביולי 2017. לדבריו, הוא יוביל את גוש המרכז-שמאל לניצחון על נתניהו. "מציע ללפיד להצטנע, לא סגרתי דיל עם יחימוביץ'", אמר

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני) הודיע רשמית היום (שני) כי יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "אני המועמד היחיד היום שיכול להביא למפלגת העבודה ולמחנה המרכז-שמאל ציבורים חדשים כדי להוסיף מנדטים לגוש, שלצערי לא הגיעו אלינו בבחירות הקודמות", אמר פרץ, שכיהן כיו"ר המפלגה בשנים 2007-2005, במסיבת עיתונאים בכנסת.

בהודעתו, פרץ תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא פועל בכל זירה על מנת לפגוע בחופש העיתונות, בחופש הדיבור ובזכויותיהם הבסיסיות של מיעוטים בארץ ישראל, וזאת בעידוד חברי קואליציה מהימין הקיצוני, שמצמידים לכל אדם שמעז לומר עמדה אחרת את התואר 'בוגד'", אמר.

לדבריו, המצב הנוכחי מחייב אותו לפעול ולכן החליט להתמודד בבחירות לראשות המפלגה, שנכון לעתה מתוכננות להיערך ביולי 2017. "אני לא יכול לשבת מנגד ולראות כיצד ארצי מדממת", אמר. פרץ הוא המועמד הראשון שהכריז באופן רשמי על התמודדותו נגד היו"ר יצחק הרצוג.

לקריאה נוספת:
"דקת דומייה לזכר המפלגה": מפגן של אווירה עכורה בוועידת העבודה
אראל מרגלית הציג את תכניתו המדינית: "צריך להפסיק לדבר על שלום"

חבר הכנסת עמיר פרץ נואם במליאה בכנסת. נועם מושקוביץ
"ניסיון העבר מלמד כי אני יכול לנצח את נתניהו". פרץ/נועם מושקוביץ

פרץ התייחס גם להרצוג ואמר כי הוא מעריך את פועלו. "הוא אחד מחברי הכנסת ואנשי הציבור הטובים במשכן, יש לו זכויות טובות במדינת ישראל, הוא הביא הישג יוצא מן הכלל בבחירות האחרונות", אמר. עם זאת, אמר פרץ כי הוא היחיד שיכול לפרוץ את תקרת 24 המנדטים שאליה הגיע הרצוג בבחירות 2015. "למחנה כולו נדרשת תוספת של שישה-שבעה מנדטים שיגיעו מהצד הימני של המפה הפוליטית, כדי להשלים את המסגרת הנדרשת למהפך. ניסיון העבר מלמד שיש לי היכולת לגבור על נתניהו ולתת לו פייט".

לדברי יו"ר המפלגה לשעבר, החברה הישראלית שינתה את פניה. "בשנה האחרונה ערכתי מסע בתוך החברה הישראלית, מסע שחדר אל כל גווניה וכל מרכיביה. פגשתי חברה שלא היתה לנו קודם. חברה שהניכור בה גדל מאוד, חומות של שנאה, חומות בין-עדתיות, חומות בין פריפריה למרכז, חומות שלצערי הרב יכולות לפרק את החברה הישראלית מתוכה". פרץ הוסיף כי "לא אשלים עם כך שהשיח הזה בחלוקה של מי נאמן יותר, מי ציוני יותר, דוחק הצדה את כל השיח הפוליטי הראוי על מה באמת צריך לעשות במדינת ישראל".

ההתמודדות על ראשות המפלגה, אמר פרץ, היא החלק הראשון במהלך להחלפת נתניהו והחזרת המפלגה למקומה הראוי. "נוביל את המאבק מול ממשלת נתניהו עד להחלפתה בממשלה אחרת - אחראית, מחויבת וטובה יותר. תנועת העבודה והשמאל הישראלי היו במרכז העשייה של הציונות: הם הקימו את המדינה והובילו אותה לעצמאות כלכלית וביטחונית. פיתחנו את הארץ מתוך חזון, שהעבודה הזו נעשית תוך שמירה על כבוד האדם ושהמבחן שלנו הוא להוכיח שאנחנו יודעים לכבד ולשמור על זכויותיהם של המיעוט".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יצחק הרצוג וציפי לבני עם נבחרת המחנה הציוני במטה המחנה לאחר תוצאות הבחירות, מרץ 2015. רויטרס
"אנחנו צריכים עוד 7-6 מנדטים". הרצוג ולבני עם פרסום תוצאות הבחירות, מרץ 2015/רויטרס

פרץ, שנולד במרוקו, אמר כי הוא מסרב לעשות שימוש ציני במוצאו. "אני גאה בכך שנולדתי במרוקו וגדלתי בפריפריה החברתית, אבל אינני מוכן בשום אופן שהמאבק העדתי יהיה המרכזי". עם זאת, הוא אמר כי הוא קשוב לרחשי הציבור המזרחי. "יש שיח מזרחי חדש של אנשים שרוצם את מקומם בתוך החברה הישראלית. כאלה שאומרים - אנחנו רוצים להיות שותפים, לא רק מאגר קולות אליו באים בבחירות".

לדבריו, המפלגה בראשותו תתייצב בראש מורם בגוש מכרז-שמאל. כשנשאל מי ייכלל בגוש, הבהיר כי הוא לא מדבר בהכרח על הרשימה המשותפת, והפנה את אור הזרקורים ליש עתיד. "אני מציע גם ליאיר לפיד להבין את מקומו ולהצטנע קצת. זה נכון שהסקרים זה דבר מבשם, אבל כמו שאמר בעבר שמעון פרס - סקרים זה כמו בושם: טוב להריח, אסור לבלוע".

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
"לא סגרתי איתה דיל". יחימוביץ', פרץ ובר, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

במהלך מסיבת העיתונאים הכחיש פרץ כי רקם דיל פוליטי עם ח"כ שלי יחימוביץ', שמערכת היחסים ביניהם ידעה במהלך השנים עליות ומורדות, במסגרתו יתמוך בה בבחירות להסתדרות והיא תסייע לו במאבק על ראשות המפלגה. "בראשות ההסתדרות עומד היום אבי ניסנקורן. בתקופה שבה הוא מכהן הוא הוכיח יכולות בהגנה על ציבורי העובדים בישראל. הוא מנהל מאבק נכון וטוב ואני מתכוון לסייע לו להיבחר מחדש", אמר.

זו הפעם הרביעית שפרץ מכריז על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה. עם זאת, במהלך השנים עבר בין מפלגות שונות. בסוף שנות ה-90' הקים את מפלגת "עם אחד", ובכנסת הקודמת היה חבר במפלגת "התנועה" בראשות ח"כ ציפי לבני. "מעולם לא עשיתי שום מהלך פוליטי שנועד לשרת עניינים אישיים. העזיבה לא היתה ההחלטה הפוליטית הטובה ביותר ואני בהחלט מגיע עם ניסיון רב - גם בהצלחות פוליטיות וגם במהלכים שלא היו המוצלחים ביותר".

"העזיבה למפלגת 'התנועה' לא היתה ההחלטה הטובה ביותר שלי. אני מגיע עם ניסיון רב, גם במהלכים לא מוצלחים"

בבחירות 2006, כאשר עמד פרץ בראשות העבודה, השיגה המפלגה 19 מנדטים ופרץ כיהן כשר הביטחון. אירועי מלחמת לבנון השנייה בקיץ באותה שנה עוררו ביקורת קשה על תפקודו, אך בשנים האחרונות כהונתו זוכה להערכה מחודשת על רקע העובדה שהיה אחד הדוחפים העיקריים לפיתוח מערכת "כיפת ברזל". בכירים בעבודה העריכו בשבועות האחרונים כי פרץ הוא מועמד אטרקטיבי בעת זו, שכן הוא עשוי להביא קהלים חדשים למפלגה.

מלשכתו של הרצוג נמסר בתגובה להודעתו של פרץ כי "מועמדותו של עמיר פרץ הייתה צפויה זה זמן. הוא מועמד מכובד וההתמודדות הדמוקרטית בעבודה היא נשמת אפו של הבית המשותף שלנו. הרצוג, שהביא למפלגה הישג חסר תקדים במערכת הבחירות האחרונה, מתכוון להתמיד, להמשיך ולהוביל את מפלגת העבודה והמחנה הציוני כאלטרנטיבה היחידה לשלטון הימין בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully