וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבחירות במחנה הציוני: "די עם השיימינג למפקדי הארגזים"

15.3.2017 / 22:10

בישיבת הסיעה פרץ ויכוח בין לבני לפרץ על שינוי שיטת הפריימריז: יו"ר התנועה רוצה לאחד את הסיעות ולפתוח את הבחירות להנהגת גוש המרכז-שמאל לציבור, אך המועמד לראשות העבודה מתנגד: "רק מיליונרים יוכלו להתמודד בשיטה החדשה"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ח"כ עמיר פרץ מכריז על התמודדות לראשות העבודה)

במה שהפך להרגל בחודשים האחרונים, הפכה היום (רביעי) עוד ישיבת סיעת של המחנה הציוני לזירת עימות בין החברים בה. בתפקידים הראשיים הפעם שיחקו יושבת ראש "התנועה" ציפי לבני והמועמד לראשות העבודה עמיר פרץ, שהתעמתו על רקע יוזמת הפריימריז הפתוחים שלבני מקדמת יחד עם ח"כ סתיו שפיר. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות.

בחודשים האחרונים מקדמת לבני את יוזמת הפריימריז הפתוחים, במטרה להקים גוש "דמוקרטי" גדול ולהפיח רוח חדשה במחנה המרכז-שמאל שתצרף אליו תומכים חדשים. לפי ההצעה, הבחירות המקדימות לראשות הגוש יהיו פתוחות לציבור תמורת תשלום סמלי, ולא רק לחברי המפלגה כפי שנהוג עד היום. היוזמה כוללת מיזוג סופי של העבודה והתנועה למחנה הציוני, שלאחריו יתקיימו הבחירות המקדימות הפתוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ח"כ עמיר פרץ יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג וח"כ ציפי לבני בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
פעם ביחד. מימין: פרץ, לבני והרצוג/ראובן קסטרו

ח"כ שפיר מקדמת את הרעיון בתוך מפלגת העבודה בשבועות האחרונים, והוא זוכה לתמיכה של שניים מהמועמדים לתפקיד יו"ר העבודה, בבחירות שייערכו ביוני השנה – עו"ד אלדד יניב ואלוף במיל' יום טוב סמיה. מנגד, פרץ וח"כ איציק שמולי שתומך בו במרוץ דוחים את היוזמה ודורשים לקיים את הבחירות כמתוכנן.

פרץ: "הארגזים הביאו לעבודה את הניצחון על הליכוד ב-2006", לבני: "קדימה ניצחה בבחירות האלה"

היום קיימה סיעת המחנה הציוני דיון מיוחד ברעיון, בעקבות לחץ שהפעילו לבני ושפיר. מזכ"ל העבודה ערן חרמוני הביע התנגדות נחרצת לקיום הדיון, ואמר שהוא מתבצע ללא סמכות ומהווה ניסיון עקיפה של הסמכויות המוקנות למוסדות המפלגה.

השתיים הציגו את הרעיון, ולבני הסבירה שמטרת היוזמה היא "לייצר דינמיקה של החלפת שלטון". שפיר הוסיפה כי "מחנה המרכז-שמאל צריך לדרוש הובלה ומנהיגות חדשה ולצאת בקמפיין גדול ורחב כדי להגדיל את כוחו. מי שרוצה להיבחר ולהנהיג את המדינה צריך לרצות להיבחר על ידי ציבור כמה שיותר גדול ולהיבחר על ידם". לעמדתן הצטרפו חברי הכנסת מטעם התנועה, מנואל טרכטנברג, קסניה סבטלובה, אייל בן ראובן ויעל כהן פארן.

פרץ ושמולי הביעו התנגדות נחרצת לרעיון: פרץ, שבבחירות הקודמות שולב ברשימת המחנה הציוני כנציג התנועה, הסביר כי יש לסיים את הבחירות לראשות המפלגה, ורק לאחר מכן לדון באיחוד ובפריימריז הפתוחים. בעוד שח"כים אחרים, כמו איילת נחמיאס ורבין ומיקי רוזנטל, העלו תהיות בדבר המשמעויות הטכניות והחוקיות של שינוי שיטת הבחירות, ההתנגדות של פרץ הייתה עקרונית. "זו תהיה מפלגה שרק מיליונרים יוכלו להתמודד בה", הטיח בנוכחים. "זו תהיה מפלגה שמנהיגים יכולים להתמודד בה", השיבה שפיר.

סתיו שפיר בקדנציה הראשונה בכנסת. טלי מאייר
"זו תהיה מפלגה שמנהיגים יכולים להתמודד בה". שפיר/טלי מאייר

בתגובה לטענה שהפריימריז הפתוחים יצמצמו את העסקנות במפלגה, קרא פרץ: "תפסיקו לעשות שיימינג לארגזים, הארגזים הביאו לנו את הניצחון על הליכוד. האנשים האלה שאתם מכנים בכינויים היו הפעילים הכי משמעותיים שהביאו לנו את הניצחון על הליכוד ב-2006". לבני השיבה בתיקון היסטורי: "קדימה ניצחה אז גם את העבודה וגם את הליכוד בזכות הארגזים האלה". לנוכח חילוקי הדעות, הישיבה הסתיימה בלא הכרעות. היו"ר הנוכחי, יצחק הרצוג, שלטענת הח"כים לא הביע עמדה ברורה ולא לקח חלק פעיל בישיבה, ביקש בסיומה לראות תוכנית עבודה להמשך.

רעיון הפריימריז הפתוחים קודם לאחרונה גם במרצ, על ידי יו"ר המפלגה זהבה גלאון. אלא שיוזמת גלאון נדחתה אתמול על ידי ועידת המפלגה, הגוף הבוחר העליון הכולל כ-1,000 חברים. גלאון ביקשה לפצל את הבחירות לראשות המפלגה מהבחירות לרשימה, להקדים אותן ולפתוח אותן לכל מי שירצה לבחור את היו"ר תמורת תשלום סמלי, ולא רק למי שחבר בוועידה. במהלך הדיון בסיעת המחנה הציוני, פרץ הפנה את תשומת לבם של חבריו להחלטת ועידת מרצ, ואמר: "תראו, אפילו שם זה לא עבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully