וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולחה בליכוד: ח"כ ביטן ויתר על דרישתו – ח"כ קיש יישאר בוועדת הכנסת

15.3.2017 / 19:47

העימות בין שני חברי הכנסת הגיע לסיומו, לאחר שיו"ר הקואליציה הסכים להסיר את דרישתו להדיח את קיש מתפקידו הבכיר ולהשעות את חוקיו. בתמורה, יוותר קיש על חברותו בוועדת ביקורת המדינה ויכריז במליאה על עונשיהם של חברי הליכוד שהפרו משמעת קואליציונית

חילופי האשמות: יו"ר הקואליזציה התעמת בוועדת הכנסת עם ח"כ קיש/צילום: מיכאל שמש, גל"צ, עריכה: ורד לידני

אחרי עימות מתוקשר, הגיעו היום (רביעי) יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש לסולחה. ח"כ ביטן דרש השבוע להדיח את קיש מתפקידו, וכינה אותו "חוצפן, סוציומט", וזה האחרון טען כי הוא איבד את הבלמים ונוהג בחוסר אחריות.

במסגרת ההבנות ביניהם, יוותר קיש על חברותו בוועדה לביקורת המדינה. לוואלה! NEWS נודע כי למרות ניסיונותיו הנמרצים של ביטן להביא להדחתו של קיש מתפקידו הבכיר כיו"ר ועדת הכנסת, וכן מוועדת חוץ וביטחון וועדת הרפורמות, ויתר יו"ר הקואליציה על שאיפתו והסכים להסיר את דרישתו.

בנוסף לכך, יבטל ביטן את השעיית חוקיו של קיש. יו"ר הקואליציה אף הטיל עונשים על חברי הכנסת שרן השכל ויהודה גליק (הליכוד), עליהם יכריז ח"כ קיש במליאה - לאחר שסירב לעשות כן בתוקף. ח"כ השכל תודח מוועדות חוץ וביטחון הפנים וח"כ גליק מוועדות החינוך והכספים.

גורמים בקואליציה בירכו על התוצאה הסופית. "טוב מאוחר מאשר אף פעם. היריבות הזו תקעה חוקים חשובים למען החלשים באוכלוסייה. הקואליציה לא תפקדה במשך יומיים רק בגלל הוויכוח שלהם ואי ההצלחה של יו"ר הקואליציה להשליט סדר".


עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ לוי-אבקסיס הוכרזה כפורשת מ"ישראל ביתנו": "בחרו בדרך מכוערת"
שליח טראמפ לאבו מאזן: "הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא, אלא רק תואט"
הפסד לזהבה גלאון: הצעתה לפריימריז פתוחים במרצ נדחתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טוב מאוחר מאשר אף פעם". קיש, ביטן ואדלשטיין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במגעים לסיום המאבק בין השניים השתתפו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן. אדלשטיין שוחח עם כל אחד מהם לחוד ולאחר מכן ישב עם השניים יחד, בפגישות שהסתכמו בכחמש שעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מאבק פנים-מפלגתי

העימות בין השניים החל בשבוע שעבר עם סירובו של ביטן להעלות להצבעה את חוק חזקת גיל הרך שקידם קיש. בצעד מחאה, לא הצביע קיש עם הקואליציה. בשל כך, הודיע ביטן כי הוא מבקש להדיחו וחברי כנסת נוספים בליכוד מחברות בוועדות שונות בכנסת, על כך שהפרו משמעת קואליציונית. קיש, כיו"ר ועדת הכנסת, אמור להכריז על עונשים אלה במליאה, אך סירב לעשות זאת.

היום כינס יו"ר הקואליציה את ראשי סיעות הקואליציה והאופוזיציה ודרש שיציגו חזית מאוחדת סביב דרישתו להדיח את קיש מתפקידו. ח"כ מהקואליציה אמר כי התרשם מהפגישה שביטן הולך על כל הקופה "זה או הוא או קיש".

חילופי האשמות: יו"ר הקולאליציה התעמת בוועדת הכנסת עם ח"כ קיש. מערכת וואלה! NEWS
"זה או הוא או קיש". ביטן, היום/מערכת וואלה! NEWS

העימות בין השניים צבר תאוצה, לאחר שבדיון היום בוועדה תקף ביטן את קיש וכינה אותו "חוצפן וסוציומט", אחרי שקיש הוציא אותו מהדיון. "שערורייה, הוא עובר כל גבול, לא אתן ליו"ר הקואליציה לפגוע בעבודת הכנסת", השיב קיש וביטן תקף: "אתה חייב להתפטר מתפקידך". גורם בקואליציה אמר כי "העימות בין ביטן לקיש יוצא מכלל שליטה. חוקים נחסמים וח"כים מאיימים להפר משמעת קואליציונית. הגיע הזמן שמישהו מביניהם ישים את האגו בצד".

בתגובה, שלח קיש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים את ביטן ב"חוסר אחריות". ביטן הגיב במכתב משלו, בו האשים את קיש שהוא משתמש בכוחו כדי לפגוע בקואליציה. לקשיים הקואליציוניים הצטרפו אתמול גם חברי יהדות התורה, שאיימו על ביטן כי לא יצביעו עם הקואליציה, היות ולא מומש אחד הסעיפים בהסכם הקואליציוני שנחתם עמם. ח"כ ישראל אייכלר אמר כי ביטן "מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ורוצה רק לפרק את הקואליציה".

ח"כ יואב קיש, וועדת הכנסת בדיון על הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס, הכנסת. 21 בדצמבר 2016. דוברות הכנסת איציק זוהר, אתר רשמי
יפרוש מוועדת ביקורת המדינה. קיש/אתר רשמי, דוברות הכנסת איציק זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully