וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אתר ההנצחה לשר רחבעם זאבי יוקם באזור ירושלים

12.4.2017 / 19:15

בלשכת ראש הממשלה יגבשו בימים הקרובים חלופות אפשריות למיקום האתר, במקום שער הגיא - שיוסב לאתר לזכר לוחמי הפלמ"ח שפרצו את הדרך לבירה ב-1948. ראש הסגל בלשכת נתניהו נפגש עם ותיקי הפלמ"ח, וייפגש בקרוב עם משפחת זאבי

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: עמרי וייס

(בווידאו: עימות באולפן וואלה! NEWS לגבי יום הזיכרון לזאבי, נובמבר)

אתר ההנצחה לשר לשעבר רחבעם זאבי, שהיה אמור לקום בשער הגיא, יוקם ככל הנראה באתר אחר באזור ירושלים. בלשכת ראש הממשלה צפויים לגבש בימים הקרובים שורה של חלופות אפשריות למיקום אתר ההנצחה, במקום חאן שער הגיא בדרך לירושלים, שיוסב לאתר לזכרם של לוחמי הפלמ"ח וחטיבת הראל, שפרצו את הדרך לבירה במלחמת העצמאות בשנת 1948.

יואב הורביץ, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם ותיקי הארגון בבית הפלמ"ח בתל אביב, ודן עמם במאבקם נגד החלטת הממשלה מ-2011 להקים את אתר ההנצחה בשער הגיא שבדרך לירושלים, כמו גם בצעדים הבאים בנוגע לכך. הורביץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם משפחתו של זאבי, על מנת להציג בפניהם את המיקומים האפשריים לאתר ההנצחה.

עוד בוואלה! NEWS:
רוב העובדים ייקלטו, חטיבת החדשות תבוטל: תזכיר חוק תאגיד השידור
הקבינט יבחן הבאת ילדים מהמתקפה הכימית בסוריה לטיפול בישראל
אושר תקצוב היובל להתנחלויות, מימון חגיגות ה-70 עדיין תקוע

רחבעם זאבי. ראובן קסטרו
לא השתתף בקרב על ירושלים, הטריד מינית לכאורה. זאבי/ראובן קסטרו

בסיום הפגישה, הקריא עורך הדין גלעד שר, המייצג את ותיקי הפלמ"ח, הצהרה משותפת ובה נמסר כי "הממשלה תפעל עד ליום הזיכרון הקרוב להגיע להסדר מוסכם, אשר יכלול הנצחתם של לוחמי הפלמ"ח, מלווי השיירות ופורצי הדרך לירושלים בחאן שער הגיא, ובמקביל - לאיתור מקום חלופי להנצחת השר אלוף זאבי".

על פי ההודעה, "הנושא חשוב ביותר לראש הממשלה, והוא נחוש להביא לפתרונו הראוי במועד הנקוב". בנו של השר לשעבר, פלמח זאבי, אישר כי כבר לפני כחודש החל לדון עם הורביץ בנושא, ואמר כי הוא זה שביקש למצוא מקום חלופי "כי הוויכוח על החאן הפך לוויכוח שאסור שהוא יקרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ותיקי הפלמ"ח עם ח"כ עמר בר לב בהפגנה בשער הגיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ביום ראשון האחרון שלחו ותיקי הפלמ"ח מכתב לנתניהו, ובו איימו לנקוט בצעדים משפטיים במידה וההחלטה לא תבוטל. בהמשך, הודיע ראש הממשלה כי הוא מחפש פתרון מוסכם עם בני משפחת זאבי למיקום חלופי.

בשבועות האחרונים הוצעו למשפחה אתרים בגוש עציון ובשומרון, אולם בני המשפחה ביקשו כי הוא ימוקם באזור ירושלים. אמש הודיע ראש הממשלה כי הוא פועל למציאת אתר חלופי להנצחתו של זאבי, בהמשך למאבק הציבורי שמנהלים בחודשים האחרונים יוצאי הפלמ"ח ובני דור הבנים נגד החלטת הממשלה להנציח את השר, שנרצח על ידי מתנקשים פלסטינים במזרח ירושלים בשנת 2001, בשער הגיא.

המוחים דרשו להפוך את ההחלטה ולהנציח במקום את מלווי השיירות ופורצי הדרך לירושלים. זאת, בין היתר, בטענה כי זאבי כלל לא השתתף בקרב על ירושלים. לכך הצטרף הדיון הציבורי בעקבות התחקיר שפרסמה תכנית "עובדה" בשנה שעברה, שהעלה טענות לכך שזאבי הטריד מינית באופן שיטתי חיילות ששירתו תחת פיקודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully