וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תקצוב היובל להתנחלויות, מימון חגיגות ה-70 עדיין תקוע

9.4.2017 / 22:00

עשרה מיליון שקל יוקצו לציון הניצחון במלחמת ששת הימים ולהקמת מפעל ההתנחלויות, כולל עצרת בכפר עציון. בינתיים, התוכנית לגייס 150 מיליון שקל מתרומות ליום העצמאות בשנה הבאה תקועה, והשרה רגב מחפשת חלופות - ביניהן מרווחי עסקת מובילאיי

צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: ישיבת הממשלה הבוקר)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) תקציב של עשרה מיליון שקלים לציון יובל לניצחונה של ישראל במלחמת ששת הימים, בדגש על כיבוש השטחים שמעבר לקו הירוק והקמת מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. אך על רקע אישור התכנית הזו, המדינה עדיין לא מצאה מקור תקציבי למימון חגיגות ה-70, בשנה הבאה, והתוכנית לגייס לשם כך תרומות נתקלת בקשיים.

את ההצעה שאושרה הבוקר יזמו השרים נפתלי בנט ומירי רגב, והיא זכתה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה מקצה תקציב משותף של כעשרה מיליון שקלים ממשרדי החינוך והתרבות והספורט, חמישה מיליון מכל משרד, לקיום אירועים וכנסים שיציינו את "הזיקה ההיסטורית והתרבותית של העם היהודי ליהודה שומרון, רמת הגולן, ובקעת הירדן", שבשיאם תתקיים עצרת ממלכתית בכפר עציון ב-13 בספטמבר, יום העלייה המחודשת לשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השרה מירי רגב וראש הממשלה בנימין נתניהו , הכנסת 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
המתכננת והפרזנטור. רגב ונתניהו/נועם מושקוביץ

בשבועות הקרובים אמורה שרת התרבות והספורט מירי רגב לדווח לממשלה על ההתקדמות בפרויקט גיוס התרומות, שאמורות לכסות עלות של כ-150 מיליון שקל. הממשלה אישרה בינואר האחרון את ההחלטה התקדימית לגייס תרומות, ולא לתקצב בעצמה את החגיגות. המהלך גרר ביקורת ציבורית נרחבת, אך הפרויקט ממילא לא מתרומם, וכעת מחפשת רגב מקור אחר.

השרה רגב הציעה לאחרונה שעלויות חגיגות ה-70 ימומנו מתגמולי המסים מעסקת הענק של רכישת חברת "מובילאיי". רגב מצויה במחלוקת מתמשכת עם שר האוצר משה כחלון על תקצוב החגיגות: בדצמבר האחרון סירב כחלון לתקצב את הקמת המינהלת המיוחדת בסעיף נפרד, ודרש שהתקציב יגיע מתוך תקציב משרד התרבות והספורט, שתחת רגב הגיע השנה לרמתו הגבוהה בכל הזמנים.

יוזם ההצעה לגיוס תרומות למימון האירועים הוא ראש הממשלה נתניהו, שאף הביע את הסכמתו להיות ה"פרזנטור" בגיוס הכספים בעולם היהודי. הממשלה הסמיכה אותו לעשות זאת ולהקים מנגנון חוקי מיוחד לגיבוי המהלך, אך בשבועות האחרונים הוא נתקל בקשיים, ורגב צפויה להביא בשבועות הקרובים הצעת החלטה חדשה לתקצוב החגיגות מתקציב המדינה. אם באוצר ידבקו בסירובם להקצות תקציב נפרד, ייתכן והשרים יתבקשו לספוג קיצוץ רוחבי.

זיקוקים בלילה בשמי כיכר רבין ביום העצמאות ה-60 למדינת ישראל, מאי 2008. LEFTERIS PITARAKIS, AP
ישוחזרו? חגיגות ה-60 בתל אביב/AP, LEFTERIS PITARAKIS

השרה רגב אמרה על אישור תקצוב חגיגות ה-50 לניצחון בששת הימים ושחרור חבלי יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן: "החגיגות הללו נוגעות לכל ישראלי, כיוון שחבלי הארץ הללו, היו תמיד ונשארו לב ליבה של ארץ ישראל". לדבריה, "הזיקה העמוקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית, המשמעות הבטחונית-אסטרטגית והמפעל הציוני של ההתיישבות באזורים אלה הופכים את החגיגות למשמעותיות לחברה הישראלית".

השר בנט הוסיף: "מדינת ישראל תציין השנה בחגיגיות ובכבוד הראוי יובל לשחרורה של ירושלים, של הבקעה, השומרון והגולן. עם שרוצה לדאוג לעתידו, צריך תמיד להסתכל אחורה על עברו ולדעת להמשיך את שושלתו. חינוך הוא לא רק מצוינות לימודית, אלא גם חיבור שורשי ועמוק לשרשרת הדורות היהודית והישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully