וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט יבחן הבאת ילדים מהמתקפה הכימית בסוריה לטיפול בישראל

9.4.2017 / 22:26

ראש הממשלה הורה לבדוק את האפשרות להבאת ילדים מהעיירה חאן שייחון לבתי חולים בישראל, אך מערכת הביטחון מתנגדת לאור הקשיים הלוגיסטיים הרבים והתיאום הנדרש עם צבא טורקיה. גורם שנכח בישיבת הקבינט: היוזמה תיבחן "ככל שיתאפשר"

עריכה: שניר דבוש

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הערב (ראשון) לבחון הבאת ילדים סורים שנפגעו במתקפה הכימית של צבא סוריה בשבוע שעבר לטיפול בבתי חולים בישראל. שרי הקבינט קיבלו את הצעתם של שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, חרף התנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, וראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לבחון את הבאת הנפגעים מהמתקפה בעיירה חאן שייחון, שבאזור אידליב בצפון-מערב סוריה.

השר ארדן העלה את הנושא בסוף ישיבת הקבינט, והשר כץ אמר שצריך לנקוט, לדבריו, "פעולה ייחודית על רקע מתקפת הגז באידליב, כיהודים וכישראלים, על רקע מוסרי ועקרוני". לדברי גורם שנכח בישיבה, הוחלט לבחון את היוזמה "ככל שהדבר יתאפשר". עם זאת, לא נערכה הצבעה בנושא והוא הסתכם בהנחיית נתניהו לבחון זאת בשל הצורך בתיאום עם צבא טורקיה והמורכבות הלוגיסטית של המהלך.

לקריאה נוספת:
מחלוקת בקבינט: האם לקלוט נפגעים מהמתקפה הכימית בסוריה לטיפול?
תיעוד: צה"ל מפנה פצועים מהמלחמה בסוריה לבתי חולים בישראל
שטייניץ: "לא צריכים פליטים ממדינות ערב - גם לא סורים"

ההפצה הכימית בבית החולים בסוריה 4 באפריל 2017. רויטרס
ילדים שנפגעו במתקפה הכימית באידליב/רויטרס

הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי ליברמן מתנגד להצעה בשל העובדה שהדבר יצריך קשר מעשי עם צבא טורקיה. "הגישה היבשתית לאידליב היא רק דרך טורקיה ובתיאום עם הכוחות הטורקיים והכפופים להם בסוריה, ובמערכת הביטחון מביעים התנגדות", אמר לוואלה! NEWS גורם מדיני. מלשכתו של ליברמן לא הכחישו את הדברים אלא מסרו כי "כשהעניין יעלה בפורום המתאים, השר יביע את עמדתו לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון".

תכנית נוספת, של שר הפנים אריה דרעי, כלל לא עלתה לדיון בישיבה היום, ועוד ממתינה להחלטת הממשלה. על פי ההצעה, שעליה דווח לראשונה בחדשות 10, יובאו מאה יתומים מסוריה לישראל, וייקלטו בפנימיות ומשפחות אומנה במגזר הערבי. בתחילה, הם יקבלו מעמד של תושב ארעי, אך לאחר ארבע שנים יהפכו לתושבי קבע.

בשבוע שעבר אמר נתניהו כי ישראל תגביר את המאמצים לניצולי מלחמת האזרחים בסוריה. "אנחנו מושיטים יד ככל שאנחנו יכולים לסייע מבחינה הומניטרית לטרגדיות שמתרחשות לידנו", אמר באירוע באור יהודה. "אתה רואה את הילדים הללו עם פיות פעורים, עם עיניים פקוחות וידיים שלוחות לצדדים. הרגליים כבר אינן, נחנקו במותם - וזה מזעזע. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully