וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: בוחנים אתר אחר במקום שער הגיא להנצחת רחבעם זאבי

12.4.2017 / 0:30

לאחר מאבק שנמשך חודשים נגד הנצחת השר בשל תחקיר על הטרדות מיניות מצדו, נמסר כי נתניהו "פועל על מנת לאתר מקום חלופי ראוי בתיאום עם משפחת זאבי". המחנה הציוני: "מן הראוי שאף אתר לא ייקרא על שמו"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: עמרי וייס

(עימות בין סמוטריץ' לזנדברג על הנצחת זאבי)

משרד ראש הממשלה הודיע אמש (שלישי) כי הוא פועל לאתר מקום חלופי להנצחת השר רחבעם זאבי המנוח, לנוכח המאבק הציבורי שניהלו יוצאי הפלמ"ח נגד החלטת הממשלה מ-2011 להקים אתר הנצחה לזכר זאבי בשער הגיא בדרך לירושלים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הוא "פועל על מנת לאתר מקום חלופי ראוי, בתיאום עם משפחת זאבי", אך הדגישו כי עד שיימצא אתר אחר, החלטת הממשלה - הקובעת כי האתר ינציח את זאבי - "בעינה".

בחודשים האחרונים ניהלו עמותות וקבוצות שונות של יוצאי הפלמ"ח, וכן בני דור ההמשך לארגון, מאבק עיקש, שכלל עצומות, מכתבים והפגנות, כדי להפוך את ההחלטה להנציח את זאבי באתר. הם דרשו שלחילופין יונצח במקום זכרם של מלווי השיירות לירושלים מחטיבת הראל במלחמת העצמאות.

לקריאה נוספת:
המחנה הציוני נגד הנצחת רחבעם זאבי בשער הגיא: "חוטא לאמת היסטורית"
עימות בין סמוטריץ' לזנדברג סביב הנצחת זאבי: "הפגיעה בנשים - תירוץ"
בנו של רחבעם זאבי באזכרה: "אילנה דיין אישה רעה, התעמתת עם המת"

רחבעם זאבי. ראובן קסטרו
"המאבק העיקש נשא פרי". זאבי/ראובן קסטרו

בדצמבר האחרון התקיימה פגישה של ראש הממשלה עם ותיקי הפלמ"ח, שבה ניסו לשכנע אותו שהנצחת זאבי במקום פוגעת בלוחמים ותפגע בזכר החללים שנפלו בקרב על ירושלים. זאבי, שכיהן כאלוף בצה"ל ושר התיירות בממשלת אריאל שרון, לא לקח חלק בקרב על ירושלים, לטענת המוחים. הרגישות סביב ההחלטה עלתה לנוכח התחקיר שפרסמה תכנית "עובדה" בשנה שעברה ובה עלו טענות כי הטריד מינית חיילות ששירתו תחתיו באופן שיטתי.

ח"כ עמר בר לב, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בירך אמש בטוויטר על ההחלטה לחפש אתר חלופי להנצחתו. "ידיעה משמחת. המאבק העיקש נשא פרי. אני מבטיח שאעקוב מקרוב אחרי ההליך עד שיושלם הצדק ההיסטורי עם הלוחמים", כתב.

גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) בירכה על ההחלטה ואמרה כי היא "ראויה ואף מרגשת". לדבריה, "בספטמבר האחרון פניתי לראשונה לראש הממשלה בעניין וטענתי בפניו כי לא ייתכן שמקום רגיש כל כך בהיסטוריה של מדינת ישראל יוקדש להנצחתו של אדם אחד שאפילו לא לחם שם, (ובניסיון כן להתרחק מסוגיית התחקירים שנחשפו בשנה החולפת). אין ספק כי למאבקם המוסרי של 'זקני החטיבה' ובני דור ההמשך, יש חלק משמעותי בהצלחת המאבק. אני מעריכה את החלטתו של ראש הממשלה בעניין".

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה כי מן הראוי שאף אתר לא ייקרא על שם זאבי. "ההחלטה הנכונה ביותר שתימנע פגיעה נוספת בנשים שנפגעו מזאבי ובלוחמי הפלמ"ח, תהיה לקרוא לחאן על שם לוחמי הפלמ"ח בקרב על שער הגיא, ולא להנציח את זאבי באף אתר".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully